Windows media player update uninstallen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Topicstarter
(ik doe dit voor een kennis van mij)
een kennis van mij die heeft die media player update geinstalleerd en nu komt hij erachter dat microsoft dit kan doen: "Wie de patch gebruikt, geeft Microsoft toestemming om ongevraagd software installeren."
nou is zijn vraag hoe kan je die update weer verwijderen (bij add/remove programs staat hij volgens hem niet bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 13:10

limit28

Loading.....

format c: dan weer opnieuw install.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

[forum=11] --> [forum=10] :)
Heb je hier wat aan :?
http://www.tweakers.net/nieuws/22352
Op woensdag 03 juli 2002 23:44 schreef limit28 het volgende:
format c: dan weer opnieuw install.
Reply dan niet ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 23:45 schreef OProg het volgende:

Reply dan niet ofzo...
Waarom niet?

Waarschijnlijk heeft limit28 gewoon gelijk..hoewel zijn reply wat kort door de bocht over komt, is het wel waar: De patch is niet te de-installeren en dan is waarschijnlijk format c: en nieuwe install de enige mogelijkheid, gezien de ondoorzichtigheid van het Windows operatingsystem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Je kan even kijken naar het verborgen .inf bestand sysoc.inf, wat in /windows/inf/ moet staan. (Eerst in de settings van je folders aangeven dat systeembestanden NIET verborgen moeten blijven)

Daarin staan tekst regels zoals deze:
code:
1
2
3
AccessOpt=ocgen.dll,OcEntry,optional.inf,,7
Pinball=ocgen.dll,OcEntry,pinball.inf,,7
MSWordPad=ocgen.dll,OcEntry,wordpad.inf,HIDE,7

Door nu die HIDE weg te halen komt de software bij 'windows components' in de windows uninstaller zichtbaar. Je moet de komma's wel laten staan. Het is een gok, maar misschien komt op deze manier de patch uninstaller beschikbaar.

(Op deze manier kan je ook MSN messenger uninstallen, als je in de regel met 'msmsgs=msgrocm.dll' ook de HIDE weghaalt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op woensdag 03 juli 2002 23:41 schreef geforce666 het volgende:
een kennis van mij die heeft die media player update geinstalleerd en nu komt hij erachter dat microsoft dit kan doen: "Wie de patch gebruikt, geeft Microsoft toestemming om ongevraagd software installeren."
nou is zijn vraag hoe kan je die update weer verwijderen (bij add/remove programs staat hij volgens hem niet bij)
Alsof de update van WMP de code zou bevatten die dat mogelijk maakt; die code staat allang op je PC. Hoe denk je dat Windows Update werkt? Je hebt nu toestemming gegeven, daar draait 't om. Al your base are belong to Bill . . .

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op woensdag 03 juli 2002 23:57 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat dat dus oplossingen zijn die elke ukkel nog wel kan bedenken en verder ook niks toevoegen.

Als je dan wat zegt met wat onderbouwing erbij, maar dit zijn echt van die kansloze replies op deze manier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ghost image terugzetten van voor de update :Y)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47953

linux installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 22:14
Wat is het probleem? Denk je dat Bill zelf op dat systeem gaat rondneuzen en af en toe wat software installed of wat mailtjes verstuurd vanuit je ootlook?

Laat het lekker zo, niets aan de hand lijkt me. Ik zou niet teveel moeite doen...

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

het probleem is dat het kan.... en als je een systeem goed het geinstaleerd en beheerd wil je dat niet hebben.

Ik baal er goed van. Mijn Win2000 server draait retestabiel en deed het al een jaar zonder mediaspeler 7. Ik d8 ik zal hem toch maar instaleren ook al gebruik ik nooit mediaspeler.. en dan lees je ineens dit soort berichten. Bij mij is het zelfs zo dat ik hem nog niet herstart heb om te kijken of ik er nog iets aan kaan doen...

Ik ben blij dat ik dit draadje tegenkwam, zal een wat gaan proberen...

[edit]

Ik heb nou geherstart en nou heb ik dus mediaspeler 7.1 met die beruchte patch van microsoft, ik kan mediaspeler gewoon via add/remove programs verwijderen. Dit komt natuurlijk omdat mediaspeler 6.4 standaard bij Windows 2000 wordt geinstaleerd en bij XP zal dit moeilijker zijn.

Ik kan kiezen uit "remove windows media components" en "Allow removal of shared components" bij die 2e geeft ie dan wel een waarschuwing maar ja boeiu, tis een server die geen multimedia nodig heeft.

Allerlei onderdelen aan gevinkt, herstart en WMP 7.1 is weg en ik heb 6.4 weer en kan ook nog een .avi afspelen ook nog.

[/edit

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:05

Stewie!

Keen must die!

Op woensdag 03 juli 2002 23:41 schreef geforce666 het volgende:
herstelpunt in WinXP of WinME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:23

YellowCube

Wait...what?

Volgens mij staat ie wel gewoon in de software lijst.

ff iets off-topic
Naar mijn mening is het hele MP update verhaal een beetje uit de kluiten gewassen paranoia bericht.
Zoals The Register schreef:"Microsoft heeft besloten uw computer te mogen aanvallen en op slinkse wijze code naar eigen keuze te installeren. U wordt niet gewaarschuwd; u krijgt geen mogelijkheid de download te onderzoeken of te weigeren."
Sorry, maar het slaat nergens op. Het betreft hier veiligheids-updates. Kranten, tijdschriften etc. schreeuwen meestal ook gelijk moord en brand als weer eens blijkt dat er een veiligheids-lek in een Windows component zit.
Het is het 1 of het ander. En zoals eerder gezegd; Windows update doet hetzelfde en dan weet je ervan. Maar dat wil niet zeggen dat er dan ook niet op "slinkse wijze" wat extra's bijgezet wordt. Ik lees echt niet elke keer de gebruikers-overeenkomst als er weer iets ge-update wordt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Volgens mij heb je niet helemaal begrepen wat dat stukje blablabla in de licentie betekent.

Overigens maak ik me er niet zo druk over. Op het moment dat M$ iets van me wil en naar de licentie wijst, suen ze me maar.

Kan ik een prima verhaal over houden tegenover de rechter en/of de media, net als de consumentenbond dat kan als 't echt storm gaat lopen met die ongein van M$
Pagina: 1