[Winroute] Via de command-line starten/stoppen

Pagina: 1
Acties:

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Weet iemand of het mogelijk is om de engine van winroute (WrCtrl.exe) ook via de command-line te besturen en zo ja, welke commando's hiervoor gebruikt dienen te worden.

WrCtrl START en WrCtrl STOP werken in ieder geval niet

Oh ja, he betreft winroute onder Windows 98.

Dit heb ik nl. nodig om mijn IP-adres op de server te kunnen refreshen met een batch-bestand. Winipcfg werkt nl. alleen als de enige van winroute niet draait. Of is er iemand die hier een andere oplossing voor weet.

Verwijderd

Probeer is "net stop WinRoute" (als de service die naam heeft) en daarna "net start WinRoute"

Tenminste als je WinRoute als service geinstalleerd hebt..

• a3konijn
Op woensdag 03 juli 2002 23:53 schreef bcs het volgende:
Probeer is "net stop WinRoute" (als de service die naam heeft) en daarna "net start WinRoute"

Tenminste als je WinRoute als service geinstalleerd hebt..
Dit betwijfel ik dus omdat het onder windows 98 is en officieel ondersteund windows 98 geen services. (OK, apache kan wel als service draaien)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Waarom moet je IP adres telkens gerefreshed worden??

Als je dhcp lease verloopt krijg je bij mijn weten automatisch een nieuwe....

• a3konijn
Ergens gaat dat vernieuwen dus niet goed.

Dit komt volgens mij omdat de lease max 1 uur geldig is. Ik snap ook niet waarom dat zo ingesteld is. Bij chello is deze nl. naar mijn weten iets van 1 week. Echter TUE/interkabel heeft voor 1 uur gekozen.

Ik heb wel eens horen vertellen dat Winroute niet goed overweg kan met leases die binnen het uur verlopen. Dit zou e.e.a. kunnen verklaren, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost.