Toon posts:

Wie heeft er een thunderbird?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er een thunderbird? En hoeveel % krijgen jullie hem ge-O.C-ed? en stabiel ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik zelf heb een Thunderbird 700MHz, deze krijg ik tot de 800 volledig stabiel. bij 900 MHz loopt hij na een tijdje gamen toch vast. en 850 wil hij na een dag of wat wel eens vast lopen.
tot hoe ver hij echt komt weet ik niet, als het niet stabiel loopt hoeft het van mij niet

edit:
ik krijg hem dus 14% hoger

Verwijderd

Ik heb een 900 die nu draait op een gig. Alleen op 900Mhz loopt deze tijdens internetten al continu vast. Muis is wel te bewegen, maar verder niets. Wat voor moederbord heb je, welke Via4in1 driver versie gebruik je en hoe loopt jouw pc vast?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik ga ook een 900Mhz TBird kopen.. om deze stabiel op 1 Gig te laten draaien, moet je dan het voltage verhogen? Om hem koel te houden wil ik een Alpha Cooler met Delta Fan + Artic Silver compound op de Tbird zetten .. ik hoop dat het allemaal gaat werken :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb een Tbird 950, die stabiel (met de standaard koeler) loopt op 1037 Mhz. Ik heb hem nog niet unlocked, ik zit puur op FSB te overklokken. De FSB is nu 109 Mhz. Voltage = 1.79V. Op 1055 Mhz (FSB van 111) loopt hij na 1-1.5 uur vast.

Temp op 1037 is : (mobo/proc) : 33/61 bij full load (koe) en 33/57 idle.

Mobo = Asus A7V rev 1.02 met BIOS 1003. Voeding is 300 Watt (A-Open HQ08A Blue).

Het zaakje is dus 9.2 Procent overclocked.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor moederbord heb je, welke Via4in1 driver versie gebruik je en hoe loopt jouw pc vast

[update1] ik heb een KT7-RAID met kt7_ul bios via 4in1_425a drivers en al mijn oc-probeersels waren met 1,89 volt core en 3,49 volt I/O

[update2] daarnet toch maar even gekeken tot hoe ver hij nog wilde posten, dit was 1008MHz (9x112) en ook gelijk gekeken naar maximale FSB ik kwam tot de 113MHz

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Welk mobo : Asus A7V rev 1.02 dus
Welke 4-in-1 : versie 4.25a
Hoe loopt hij vast : gewoon freezen, ik ben bezig (met bijv. surfen, maar ook photoshop) en ineens slaat-ie vast. Hogere Voltage instellen helpt dan niet meer (geprobeerd tot 1.90V).

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
boven de 900 loopt hij voor windows of gelijk in windows vast en onder de 900 wil hij bij zware belasting wel eens hangen :'(

ik gebruik win2k en win98

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Soon, very soon:9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik heb ook en Thunderbird 700 en ik heb hem best goed gekoeld nu (Norrod HQ cooler met thermal compound + dakfan = 39 max op 800Mhz (stressed))

Hij post wel op 900Mhz met 1.91v maar dan lijkt hij te stoppen tijdens Windows98 booten. Temperatuur is dus ok en ik heb geen idee waar het aan ligt.

Great minds think in parallel gutters.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

TB 800@900 op KT7-RAID met standaard koelertje en 1,89V. Loopt zo stabiel als een huis en wordt bij het quaken +-50 graden, idle wordt ie +-30 graden.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik heb ook een TB 800.
en ik heb nogal wat problemen met overklokken
ik kan tot 890 verder daarna hoger krijg ik opstartproblemen.
Wil niet doorstarten niet te filmen.

heb je dat probleem niet.

Verwijderd

Jah ik heb dus ook een Thunderbird 800 en ik krijg hem stabiel niet hoger dan 875 @ 1.95V
op 900 loopt ie vast in windows en 892 loopt ie wel redelijk

• Robert
  • Laatst online: 13:28

Robert

You have your answer..

ey dennieboy...dat probleem heb ik dus ook..

't is Bijzonder irritant maar onder win2k heb ik er tot nu toe geen last van dus ik gok dat het aan een of andere driver ligt of gewoon aan win98.

btw: ik heb thunderbird800 en hij loopt op 980 ongeveer even "stabiel" :? als 800

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• FatalError
  • Laatst online: 21:13
Ik heb een TB800 retestabiel op 927@1.85V, hij post op 1000 in ieder geval, maar mijn koeler (een coolermaster van 20 piek) kan dat ding niet koel houden waardoor hij bij het windows booten crasht. Over paar weken krijg ik mn Alpah6035+Delta HP binnen. Samen met een voltagetweak op mijn A7V probeer ik hem op 1000-1050 of zelfs hoger te krijgen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

heb een thunderbird 700@850 en zo stabiel als een rots draai al 2 maanden.
moederbord asus A7v
geheugen 128 mb 100@133
1.93V
temperatuur 45/50 graden

• KALN
  • Laatst online: 29-05-2025
Bij mij het zelfde probleem als bij FatalError.

Maar ik heb dan een T-bird 900@1000 maar zodra ik op 1050 post (zelfs 1100 doet ie zonder moeite posten) crashed tie tijdens het laden van Win.

Dus nog ff w8ten op mijn Alpha en dan maar weer verder kijken

op 1000 is ie dus:

34 idle / 61 (koe) , met standaard coolermaster

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

KALN: Wat voor mobo heb je? Heb je het voltage omhoog moeten schroeven om die TB900 op 1000 te krijgen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kep mijn TB 800 (Abit KT7) op 9000 lopen na de potlood-truck te hebben toegepast. Alleen zodra ik met de FSB ga spelen loopt ie vast bij opstarten :( misschien maar es een beter coolertje aanschaffen :)

• Speedy
  • Laatst online: 16:51
9000! Wow gauw kijken of mijn TB 800 dat ook haalt.
Hij loopt nu nog standaard, ga eerst is een betere koeler halen.

Flickr | Lego collectie

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

OK herstel, dat is dus 900 Mhz :P

Ik heb net een cooler besteld: Die Alpha/Delta combo bij oc-shop :P :)

Ben benieuwd of ik nu de 1000 kan halen :)

• KALN
  • Laatst online: 29-05-2025
2 Tazzman:

IK gebruik de Abit KT7-RAID :)

en hij loopt op:
VCore: 1.85 (volgens MBM is dit 1.91V)
FSB is gewoon 100
MP is 10

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hmmm jummie.. kan niet wachten tot ik mijn nieuwe systeempje hebt. Ik kan alleen niet kiezen welk mobo.. mijn interesse gaat uit naar een KT7 (non RAID) maar dan begint iedereen weer te roepen dat een A7V veeeeeeel stabliere is.. je wordt er werkelijk gek van. :)

Kaz: waarom met je FSB spelen als je gewoon je multiplier kan verhogen? Lijkt mij toch veel stabieler?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>waarom met je FSB spelen als je gewoon je multiplier kan verhogen? Lijkt mij toch veel stabieler?[/quote]Klopt, maar FSB verhogen heeft als bijkomend voordeel dat je PCI/AGP-bus ook sneller gaat lopen en die devices ook sneller worden. Uiteraard zit hier wel een limiet op... (PCI-bus op 75 Mhz zal niet werken, hehe)

Virussen? Scan ze hier!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Das waar.. maar de vraag is of je dat ook wilt.. Niet alle PCI/AGP kaarten reageren hier even goed op en worden warmer dan normaal.

• Count
  • Laatst online: 10-08-2023
Dat klopt, ik krijg een gigantische storing bij mijn geluidskaart als ik de PCI bus opkrik. Ik heb toen geprobeert een ouwe SB (16 bitter) erin te zetten maar toen ging het helemaal fout (fluittonen van heb ik jou daar :P )

Plus ik krijg overal groene streepjes over dialog buttons e.d.
Zelfs als ik nuchter ben ;)

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

He tOcoOl32,

Ik ga niet met Win2k draaien, ik wil de volledige game opties blijven benutten. nu krijg ik ook nog van die Kernel fouten.....dat komt toch oa door warmte? beestje drraait op +/- 55 graadjes...
DAT VASTLOPEN ZUIGT!!!
Pagina: 1