Toon posts:

Compaq Presario 5420 bios problemo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een en Compaq Presario 5420 staan, waar een HD zou bij moeten. Die HD hangt in slave naast de cd-rom. De jumpers staan perfect (getest met andere pc). Maar toch herkent fdisk de hd niet.....dus logisch => zit ze niet in de bios

Ik zou dus in bios moeten.

Ik druk F10 bij opstarten, en dan krijg ik wel een bios....maar precies een Lite versie. Niks van IDE devices te zien. Alleen wa rommel kwa irq's en plug en play toestanden. Niks da ik kan gebruiken.

Op het Mb zitten er 12 dip-switchen, en ik denk dat het één van deze zal zijn die ik ga moeten omdraaien om zo de Full-bios te kunne hebben.

Iemand een idee?

Greets,

Kurt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer de HDD als standalone master aan te sluiten, dus effe de CDROM opzij leggen, en rapporteer hier de resultaten. Overigens, informatie over je Compaq'je kun je vinden op compaq.com :)

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik eens doen.
Keep you informed !!

Greets,

Kurt

Verwijderd

bij Compraq staat ALTIJD de IDE op CABLESELECT (CS)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt alles geprobeerd. De harde schijf alleen als slave gehangen. Eens geprobeerd om van de lite-bios naar de full-bios te gaan. Maar heb dat niet gevonden.

Er stonden 12 switches op het moederbord. Heb ze allemaal eens veranderd van status....maar niks die hielp.

Heb dan ten einde raad gewoon de bios gecleared. Maar still the same. Klok en date waren gereset, maar toch boote die nog van HD en herkende de CD. Dus moet er toch iets raars mee zijn met die compaq (voor de verandering). Waarom kunnne die nu eens nie een standaard respecteren.

Dus...heb die PC terug naar de eigenaar terug gedaan zonder een nieuwe HD. Waardoor hij nu andere pc kopen.... Een Klook => Still Best

Greets,

Kurt

PS: Toch bedankt voor de nodige assistentie !!