Ik heb zojuist een nieuwe linux kernel (2.4.8) in gebruik genomen, maar nu kan ik geen fat32 filesysteem meer mounten. Bestaat er een module voor die ik kan inladen of moet ik de kernel opnieuw configureren en compilen?
2.4.18 bedoel je zeker? Ik volg dit topic ook wel ff....ik heb precies het zelfde, maar heb het nog niet geprobeerd
Hmm, ik heb de 2.4.18 deb geinstalleerd en ik heb wel fat32 maar geen iso9660 (cdrom)
als je ff de moeite neemt compileer je gewoon je eigen kernel (opnieuw), dan heb je geen problemen met missende modules 
als er een module niet in zit lijkt me dat toch de beste oplossing
als er een module niet in zit lijkt me dat toch de beste oplossing
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
Op Potato (aka Debian 2.2) ? Die is nml niet 2.4-ready.Op woensdag 03 juli 2002 23:21 schreef solarize1966 het volgende:
Ik heb zojuist een nieuwe linux kernel (2.4.8) in gebruik genomen
Probeer eens modprobe isofs.Op woensdag 03 juli 2002 23:28 schreef rb338 het volgende:
Hmm, ik heb de 2.4.18 deb geinstalleerd en ik heb wel fat32 maar geen iso9660 (cdrom)
Betekent dat je gewoon geen fat32 ondersteuning kan krijgen met een niet debian ready kernelOp donderdag 04 juli 2002 00:03 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Op Potato (aka Debian 2.2) ? Die is nml niet 2.4-ready.
[..]
Probeer eens modprobe isofs.
nee je distro kan niet (goed) werken met die kernelOp donderdag 04 juli 2002 00:07 schreef solarize1966 het volgende:
[..]
Betekent dat je gewoon geen fat32 ondersteuning kan krijgen met een niet debian ready kernel
/edit: dus upgraden naar woody
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
SenkjoeOp donderdag 04 juli 2002 00:03 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Probeer eens modprobe isofs.
Wat onder andere als gevolg heeft dat hij vfat.o niet automatisch kan laden (als je hem met de hand laadt met modprobe vfat zou het wel moeten werken).Op donderdag 04 juli 2002 00:11 schreef not-known het volgende:
[..]
nee je distro kan niet (goed) werken met die kernel
Mogelijkheden:
* Toch zo blijven draaien. Sommige dingen werken dan niet of niet goed (zoals je nu merkt met fat32 support).
* Zo blijven draaien, maar wat packages updaten die nodig zijn voor een 2.4 kernel (even googlen op '2.4 debian bunk').
* Upgraden naar Woody (de soon-to-be Debian 3.0)
* Terug naar 2.2.nogwat (2.2.21 was de laatste meen ik).
Als je 2.4 blijft draaien is het wel aan te raden om een nieuwere te nemen dan 2.4.8 (als dat geen typo was).
Is alleen nog een beetje de vraag wrom hij dat niet automatisch doet... isofs.o hoort hij te autoloaden als je een iso9660 filesystem probeert te mounten.Op donderdag 04 juli 2002 00:15 schreef rb338 het volgende:
[..]
Senkjoe
Doe eens grep CONFIG_KMOD /boot/config-*
Pagina: 1