Maxtor D740X-6L start niet op

Pagina: 1
Acties:

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:37
OK ik heb vandaag een zon maxtor D740x-6L040J2 40 gb gerkegen.
Ikzet de jumper op slave, doe em in me kast, voeding, IDE kabel derin, gaat me pc wel aan maar start ie niet verder op :?
Ik heb de FAQ getsjekt, maar daar staat nix in over aansluiten enzo :?

Please help mij, me andere HD van 20 gb zit vol en ik wil graag morgen een spel d/l :X

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 23:08 schreef OutSIdeR het volgende:
OK ik heb vandaag een zon maxtor D740x-6L040J2 40 gb gerkegen.
Ikzet de jumper op slave, doe em in me kast, voeding, IDE kabel derin, gaat me pc wel aan maar start ie niet verder op :?
Ik heb de FAQ getsjekt, maar daar staat nix in over aansluiten enzo :?

Please help mij, me andere HD van 20 gb zit vol en ik wil graag morgen een spel d/l :X
Deze schijven zijn soms zeer slecht dat kraken en tikken komt door de temperatuur die de schijf aanneemt laat er maar een se een hardware monitor op los dan schrik je ge woonweg. Terug gaan en omruilen dat is het enigste
Succes

• OutSIdeR
Op woensdag 03 juli 2002 23:11 schreef Duck1 het volgende:

[..]

Deze schijven zijn soms zeer slecht dat kraken en tikken komt door de temperatuur die de schijf aanneemt laat er maar een se een hardware monitor op los dan schrik je ge woonweg. Terug gaan en omruilen dat is het enigste
Succes
Uhm, dit ding is gloednieuw hoor, en hij wordt helemaal niet warm.
Misschien iets anders?

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Per ongeluk 1 v.d. kabels verkeerd omgedaan?

Verwijderd

Als je HD niet opspint bij het starten klopt je kabel/master-slave niet. Je zal zien dat je als je em zonder IDE-kabel aansluit op voeding, hij gewoon gaat draaien. Oftewel, zorg dat je de kabel goed hebt zitten en de jumpers ook! :)

• OutSIdeR
Op woensdag 03 juli 2002 23:14 schreef Kamikazi het volgende:
Per ongeluk 1 v.d. kabels verkeerd omgedaan?
Nope, heb slave kabel derin gestopt.
Heb jumper ook op factory default en slave gezet, maar me pc start niet verder op
Op woensdag 03 juli 2002 23:14 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Als je HD niet opspint bij het starten klopt je kabel/master-slave niet. Je zal zien dat je als je em zonder IDE-kabel aansluit op voeding, hij gewoon gaat draaien. Oftewel, zorg dat je de kabel goed hebt zitten en de jumpers ook! :)
Als ik me IDE kabel deruit haal en ik zet me pc uit, hoor ik em wel uitgaan, lijkt net een straalmotor!, maar als ik em aanzet hoor ik nix met of zonder IDE kabel
Dus is dit ding brak ofzo?

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-04 22:21
wat voor moederbord heb je?
als het een ouder lx of bx bord is dan kan het zijn dat de bios hem niet ondersteunt omdat ie > 32gig,
probeer het dan met maxblast software (op maxtor website te downen) of zie een bios upgrade te krijgen

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Succes
ja idd, niet gelijk op Maxtor afgeven....
de BIOS van die jongen z'n moederbord ondersteund waarschijnlijk geen schijven van 20 Gb of hoger.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• OutSIdeR
Op woensdag 03 juli 2002 23:18 schreef mcbadass het volgende:
als het een ouder lx of bx bord is dan kan het zijn dat de bios hem niet ondersteunt omdat ie > 32gig,
probeer het dan met maxblast software (op maxtor website te downen) of zie een bios upgrade te krijgen
Ik heb een Freetech P6 F117 :r :+ :'( :o
Ik zal ff die maxblast proberen, en ik durf geen BIOS update te doen, omdat dat ding al zo brak is en heb geen geld voor een nieuwe.
IK ga nu maffen moet morgen weer werken :z

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 23:18 schreef mcbadass het volgende:
Dan zou ie nog gewoon moeten opspinnen. Hij zal em hooguit niet kunnen initialiseren. Ik heb nl. ook gehad dat mn mobo mn 40 gig niet wilde. Maxblast erbij, no problemo :)
Als ie helemaal zonder IDE kabel niet opspint is er iets mis. Dat zou iedere HDD moeten doen!

• OutSIdeR
Laat maar hangen, ik heb t al gefixt zonder maxblast enzo.
Ik douwde die HD in me pc en deed t ineens :)
Thx anyway
Pagina: 1