Toon posts:

Asus Bios EEPROM bestellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ASUS A7v 333 mamaplank met kaputte bios

Ik ben 100% zeker dat ik em niet meer kan flashen, don't ask why hij kapot is.

Harde flash is de enigste oplossing, maar daar maak ik niet echt vrienden mee :P Niemand wil daar aan beginnen, alhoewel het wel te doen zou moeten zijn.

Nu zegt de asus help meneer, bestel maar een nieuwe bij ons. Nu zeggen fati en muti, bestel maar een nieuwe. Maar asus wil alleen nog maar binnen de US leveren.

Iemand enig idee waar ik die dingen kan krijgen? De eeprom hebben ze bij de inetwinkel van herkomst iig niet.

plz help :'(

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

probeer hem eens bij www.asuscom.de de bestellen

zitten in duitsland

Verwijderd

Topicstarter
Land: Deutschland

bij adresinvoering om de bestelling naartoe te sturen, niet te veranderen...

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je zou eens rond kunnen vragen bij de wat betere elektronicazaken. Er bestaan externe EEPROM-programmers die zo'n eeprom weer met de juiste data kunnen vullen. Als zo'n zaak zo'n ding heeft liggen, zal men toch wel bereid zijn om even jouw chip te flashen lijkt me :)

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 23:02 schreef star-saber het volgende:
probeer hem eens bij www.asuscom.de de bestellen

zitten in duitsland
je kunt hem ook in nederland bestellen kost je 25 euro in ze zitten in emmen

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
is dat dan niet gewoon garantie dan?
als want als wij zo'n ding binnen zouden krijgen, is hij dus gewoon stuk :)
maar wil hij niet meer flashen of gaat dat hele ding niet meer aan NADAT je een flash hebt gedaan?

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

En de truc met AMIBIOS.ROM of andere BOOT BLOCK trucs wil niet? Heb je je ROM kapot gemaakt?

Dan werkt een hotflash ook niet meer. :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 00:45 schreef johnny.xxx het volgende:
is dat dan niet gewoon garantie dan?
als want als wij zo'n ding binnen zouden krijgen, is hij dus gewoon stuk :)
maar wil hij niet meer flashen of gaat dat hele ding niet meer aan NADAT je een flash hebt gedaan?
Bij asus ben je je garantie op de bios kwijt zodra je hem geflashst hebt....:( , maar wel snelle service

Je kan je chip ook opsturen naar www.flashbios.org

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Als je me de flash.bin stuurt (mail me maar op the_equinoxe*hotmail*com) flash ik wel een prom voor je (mits het een standaard Dil is).
Kost je wel 2.54 euro (0.79 voor zegel en 1.75 voor eeprom)

* equinoxe The EquinoXe weet dat 'ie verschrikkelijk duur is, maar maakt even van de situatie misbruik ;)

Verwijderd

Ik had bijna hetzelfde probleem (zelfde bordje), gelukkig heeft de winkel voor mij een hotflash gedaan.

Het gaat om een 32 pins chip, van SST:
PLCC 32 pins,
SST49LF020
2MBit flash geheugen.
(volledig type nr.: SST49LF020-33-4C-NH )

Ik heb via de importeur hier in Zwitserland nog geprobeerd eraan te komen, is helaas niet gelukt, en het bordje deed het inmiddels weer, dus niet doorgezet.
Op mijn werk hebben we wel een programmer die het zou moeten kunnen, en ik heb van de Asus technische dienst (in NL) te horen gekregen dat de .bin file inderdaad met een programmer geschreven hetzelfde resultaat zou moeten geven.
(dus ik hoef niet erg bang te zijn als het een volgende keer niet lukt)

Ik heb het alleen nooit gedaan, in het kader van: if it aint broken, don't fix it...

Ik geloof dat Asus 25euro voor die chippies vraagt, zij wisten me niet eens te vertellen wat voor chip het was (heb zelf ff onder het stickertje gekeken), en ze beweren ook dat het eigenlijk de biosmaker is die ze via hun verkoopt.

Je zou kunnen kijken of de importeur (van SST, de fabrikant) je samples wil sturen of zo.

Kijk of de winkel een hotflash voor je kan doen; ik mijn geval deden ze dat, zelfs gratis nadat ik erg boos was geworden... ik had als voordeel dat de verkoper mij het bordje had aangeraden, en dat ik de eerste was die 'm kocht, .. en dat gewoon algemeen bekend was dat het 1003 bios niet erg 'mature' was.

Bel anders Asus, hier met de search vind je het telnr wel (zo kwam ik er ook aan destijds).

Als laatste zou je kunnen hotflashen als je iemand kent die hetzelfde bordje heeft, of een Asus bord met dezelfde bioschip; dit zijn oa ook de A7V266(a), en daar zijn er nogal veel van. Misschien dat je iemand vindt (en bereid vindt) die zo'n bordje heeft?

Oh ja, vergeet niet dat de flash mislukt als je het verkeerde programma gebruikt (dat door Asus zelf werd meegeleverd...!!!) Download dus het juiste progje van de website.

Veel succes en laat het weten hoe het afloopt!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Het gaat om een 32 pins chip, van SST:
PLCC 32 pins,
SST49LF020
2MBit flash geheugen.
(volledig type nr.: SST49LF020-33-4C-NH )
Deze kan ik helaas niet flashen, heb ik NOG geen adapter voor :(
Ik kan wel standaard 32 pins dil eeproms flashen.

edit:
Adapter is wel in de maak, is over 1 a 2 dagen klaar..
(ik vond net een voetje in een oude HP-sure-store writer)
moet ik alleen ff de datasheets nakijken om de verbindingen te kunnenleggen.

Verwijderd

Topicstarter
Damn guyz,! dank jullie voor al deze zinnige replys :9

Dit is waarom GoT zo fantastisch is!

Ik heb al verschillende computersjops en electronica zaken geprobeerd en niemand druft eraan te beginnen :(

En ik heb alleen vrienden met MSi plankjes, dus die kan ik ook niet daarvoor strikken. Asus wil geen biosjes vanuit het buitenland naar mij toe sturen, en asus nederland schijnt niet van terug mailen te houden (ik ga ze nu ook bellen).

Equinoxe: als asus mij niet kan helpen hoop ik graag dat ik bij jouw terecht kan. (tot raar dat zn topic niet vaker voorkomt, zou de rest van nederland intelligenter zijn dan mij :z)

aRTee: ik had mn plankje ook als 1 van de eerste, bios versie 1002 geloof ik. ook niet bepaald wat je noemt mature. en met een final 1007 en een 1010 beta leek die 1007 mij wel een goede keuze. ... |:(

Naja, eerst asus maares bellen :Y) wish me luck

Verwijderd

Topicstarter
Asus Nederland is bereid er eentje te sturen voor E25. Meteen maar met de nieuwste bios versie. Denk dat ik dat dan maar doe, ik zie weinig alternatieven meer.

So children, don't try this at home! :7

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Is je bootblock dan gewist?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Ga naar www.flashnet.org en stuur je bios op dan heb je em binnen een week weer terug en kost 8€, heb ik ook gedaan en ging perfect.

:+
Pagina: 1