[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Misschien moet je hem wat harder op je core persen, of minder/ meer koelpasta gebruiken. Want het temp verschil tussen proc en coldplate is wel heel hoog.Op woensdag 03 juli 2002 22:44 schreef -=MOL=- het volgende:
Hmmmmmmm, na dit topic: [topic=540043/1/25] nu eindelijk resultaat!
Met een coldplate temp van 3.5 graden is de cpu temp in de bios 25 graden dit op standaard snelheid XP1700+ 1466Mhz en 2.08 Vcore.
In windows is dat 36 graden volgens asus probe, toch maar eens een ander proggie proberen!
Pics heb ik helaas niet. Ja een paar, komen er morgen wel ofzo. Maar die waren met een brakke lege digicam waarvan de flits het niet deed ivm de lege baterijen
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Heb je ervaring hiermee dan? Of blaat je zomaar in het wilde weg. Heb geen zin om mijn cpu te slopen aangezien van het weekend door een lompe fout mijn 1800+ is gestorven...Op woensdag 03 juli 2002 22:46 schreef Devil het volgende:
[..]
Misschien moet je hem wat harder op je core persen, of minder/ meer koelpasta gebruiken. Want het temp verschil tussen proc en coldplate is wel heel hoog.
Verder draai ik nu op 11 x 150= 1650Mhz... We gaan door.
Met Burnk7 is de cpu volgens asus probe 41 graden. Waar hij idle 40 is. In de bios is hij nog eens 8 graden lager bij dezelfde coldplate temp.
Dus asus probe zuigt...
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
Wordt jou CPU met een 172 Watt peltier nog 25 Graden!!! Is dat niet erg warm!!! Die CPU van jou produceert wel veel warmte maar dan nog mag hij wel rond de 10-15 graden komen met een goede voeding toch!Op woensdag 03 juli 2002 22:44 schreef -=MOL=- het volgende:
Met een coldplate temp van 3.5 graden is de cpu temp in de bios 25 graden dit op standaard snelheid XP1700+ 1466Mhz en 2.08 Vcore.
In windows is dat 36 graden volgens asus probe, toch maar eens een ander proggie proberen!
Pics heb ik helaas niet. Ja een paar, komen er morgen wel ofzo. Maar die waren met een brakke lege digicam waarvan de flits het niet deed ivm de lege baterijen
* Devil weet waar hij het over heeft.Op woensdag 03 juli 2002 22:57 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Heb je ervaring hiermee dan? Of blaat je zomaar in het wilde weg. Heb geen zin om mijn cpu te slopen aangezien van het weekend door een lompe fout mijn 1800+ is gestorven...
Verder draai ik nu op 11 x 150= 1650Mhz... We gaan door.
Met Burnk7 is de cpu volgens asus probe 41 graden. Waar hij idle 40 is. In de bios is hij nog eens 8 graden lager bij dezelfde coldplate temp.
Dus asus probe zuigt...
Mijn waterkoeling draait zonder peltier op 32/41 graden. Als je je coldplate te hard of scheef aandrukt zegt je proc krak. Dat heeft mijne ook al eens gedaan, toen heb ik een spacer gekocht en sinds dien nooit meer dat enge geluid gehoort !
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Ik heb het peltier + voeding van Dabit overgenomen. Dus dat zou wel goed moeten zijn. Ik wacht even op een reply van hem met wat voor temps hij haalde. Daar zal ik iets boven zitten aangezien hij een beter waterblok heeft.
Keep the tips comming
Verwijderd
Mol heb jij mijn post nog gezien in je andere topic over een 172Watt peltier op een Athlon?Op donderdag 04 juli 2002 11:56 schreef -=MOL=- het volgende:
Hmmm, ik zal eens gaan kijken of ik alles wat strakker aan kan draaien.
Ik heb het peltier + voeding van Dabit overgenomen. Dus dat zou wel goed moeten zijn. Ik wacht even op een reply van hem met wat voor temps hij haalde. Daar zal ik iets boven zitten aangezien hij een beter waterblok heeft.
Keep the tips comming
Nope, ga ik nu lezen.Op donderdag 04 juli 2002 11:59 schreef NoStra het volgende:
[..]
Mol heb jij mijn post nog gezien in je andere topic over een 172Watt peltier op een Athlon?
Bedoelde je over die andere core? Die K core? Dat heb ik gelezen, ook gereplyd. Ga waarschijnlijk deze verkopen en de K core kopen.
Moet alleen eerst een koper voor deze vinden
Met z'n eigen waterblok kwam hij iets boven nul uit op een gewone tbird 1400 (@1700 dacht ik).. maximaal 5/6 graden bij full load.Op vrijdag 05 juli 2002 08:51 schreef -=MOL=- het volgende:
Kleine schop, wacht nog steeds op Dabit's temps...
Echter werd de cpu bij hem volgens de verschillende meetprogjes warmer.. Overigens ook niet gek, want die temperatuur wordt gemeten in de kleine ruimte binnen het socket.. En je koelt de buitenkant, de core. De binnenkant van je processor wordt niet zoveel gekoeld, en er verdwijnt dus ook warmte aan de andere kant. Daardoor lijkt je cpu warmer dan hij is..
Overigens moet je de pelt wel goed aangeklemd hebben tussen waterblok en coldplate.. Meer kracht betekend een betere werking.. (staat wel ergens een oud topic van dabit over de kracht).
En verder moet het geheel natuurlijk recht op de processor zitten (een beetje schuin betekend slechte koeling), en niet teveel koelpasta ertussen.
Ik ga met de druk nog wel wat expirimenteren. Oftewel gewoon wat strakker draaien. Koelpasta enzo zit goed. Heb wel wat ervaring, ook met het monteren van waterblokken enzo. Draai al bijna een jaar met waterkoeling dus zegt wel wat denk ik.Op vrijdag 05 juli 2002 09:27 schreef Twynn het volgende:
[..]
Met z'n eigen waterblok kwam hij iets boven nul uit op een gewone tbird 1400 (@1700 dacht ik).. maximaal 5/6 graden bij full load.
Echter werd de cpu bij hem volgens de verschillende meetprogjes warmer.. Overigens ook niet gek, want die temperatuur wordt gemeten in de kleine ruimte binnen het socket.. En je koelt de buitenkant, de core. De binnenkant van je processor wordt niet zoveel gekoeld, en er verdwijnt dus ook warmte aan de andere kant. Daardoor lijkt je cpu warmer dan hij is..
Overigens moet je de pelt wel goed aangeklemd hebben tussen waterblok en coldplate.. Meer kracht betekend een betere werking.. (staat wel ergens een oud topic van dabit over de kracht).
En verder moet het geheel natuurlijk recht op de processor zitten (een beetje schuin betekend slechte koeling), en niet teveel koelpasta ertussen.
Nu zit er dus alleen een coldplate tussen, een peltier en een berg isolatie + kit
Maargoed, ik ga met de druk nog wat expirimenteren en daarna post ik het wel weer. Dit zal na het weekend worden, want ik zit ivm NK 50cc wegraces het hele weekend in Valkenswaard.
Verwijderd
Ik draai nu ook met een 172w tec en de 200w Meanwell voeding. In de bios kom ik met mijn P4 2.2 @3034 1.9Vcore op 6c(duurt 20sec na opstarten) dit met een water temp van 26c.Op woensdag 03 juli 2002 22:44 schreef -=MOL=- het volgende:
In windows met cpucool draai ik na een tijdje idle 3c en full load 11c. Ik denk dat wanneer ik een sterkere voeding gebruik met meer amp. dan de 8,4 van de Meanwell dat ik betere temps ga krijgen.
In d specsheet van amd schijnt er ook wat over te staan..
Heb je ook pics van de opstelling nu?Op vrijdag 05 juli 2002 12:35 schreef a.p.versteeg het volgende:
[..]
Ik draai nu ook met een 172w tec en de 200w Meanwell voeding. In de bios kom ik met mijn P4 2.2 @3034 1.9Vcore op 6c(duurt 20sec na opstarten) dit met een water temp van 26c.
In windows met cpucool draai ik na een tijdje idle 3c en full load 11c. Ik denk dat wanneer ik een sterkere voeding gebruik met meer amp. dan de 8,4 van de Meanwell dat ik betere temps ga krijgen.
Verwijderd
Nog niet maar dat komt wel.Op vrijdag 05 juli 2002 12:49 schreef Amd RuLuzzz het volgende:
[..]
Heb je ook pics van de opstelling nu?
Voeding meanwell is ook netjes ingebouwd.
Hmm.. Vind je dat al groot?Op vrijdag 05 juli 2002 14:00 schreef -=MOL=- het volgende:
Ik ga een los kastje maken voor mijn voeding, voor degenen die hem weleens gezien hebben, hijs best groot.
't valt op zich mee.. Alleen zo'n ringkern neemt wat plaats.. Overigens istie ook makkelijk in te bouwen in de pc, maar dat moet je natuurlijk allemaal zelf weten
Ik bouw hem niet in. Heb er gewoonweg te weinig ruimte voor. Een los kastje onder me buro, of tafel op een lan heeft ook niemand last van en het scheelt zooi in me case....Op vrijdag 05 juli 2002 14:51 schreef Twynn het volgende:
[..]
Hmm.. Vind je dat al groot?
't valt op zich mee.. Alleen zo'n ringkern neemt wat plaats.. Overigens istie ook makkelijk in te bouwen in de pc, maar dat moet je natuurlijk allemaal zelf weten
Verder stoort hij ook nog iets op me monitor, dus hoe verder weg, hoe beter
Jou temps zijn een stuk beter dan de mijne, maargoed ik moet ook leren van hoe en wat. Ik ga nog beter isoleren en ik ga wat meer druk erop zetten.Op vrijdag 05 juli 2002 12:35 schreef a.p.versteeg het volgende:
[..]
Ik draai nu ook met een 172w tec en de 200w Meanwell voeding. In de bios kom ik met mijn P4 2.2 @3034 1.9Vcore op 6c(duurt 20sec na opstarten) dit met een water temp van 26c.
Verder kom ik op max 30 graden watertemp.
Verwijderd
Ik heb de coldplate vast gezet met kunstof boutjes aan het de swift.Dit zit normaal met ijzeren boutjes vast maar deze geven de warmte van je waterblok door aan je coldplate.Op maandag 08 juli 2002 10:09 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Jou temps zijn een stuk beter dan de mijne, maargoed ik moet ook leren van hoe en wat. Ik ga nog beter isoleren en ik ga wat meer druk erop zetten.
Verder kom ik op max 30 graden watertemp.
Ook heb ik de ruimte rondom de tec, tussen waterblok en coldplate geisoleerd, dit ook weer om verwarming van de coldplate te voorkomen. Ben nu aan het kijken of ik beter de warmte van de peltier af kan voeren naar mijn waterblok, ik probeer een andere bodemplaat op het waterblok.
Wat voor pasta ik tussen peltier en coldplate moet gebruiken ben ik nog niet uit. Heb hier AS alumina geprobeerd maar heb het idee dat dit niet helemaal lekker werkt.
Ik heb dus een maze 2 via die kunstof bouten in de 4 gaten in het mobo.Op maandag 08 juli 2002 10:28 schreef a.p.versteeg het volgende:
[..]
Ik heb de coldplate vast gezet met kunstof boutjes aan het de swift.Dit zit normaal met ijzeren boutjes vast maar deze geven de warmte van je waterblok door aan je coldplate.
Ook heb ik de ruimte rondom de tec, tussen waterblok en coldplate geisoleerd, dit ook weer om verwarming van de coldplate te voorkomen. Ben nu aan het kijken of ik beter de warmte van de peltier af kan voeren naar mijn waterblok, ik probeer een andere bodemplaat op het waterblok.
Wat voor pasta ik tussen peltier en coldplate moet gebruiken ben ik nog niet uit. Heb hier AS alumina geprobeerd maar heb het idee dat dit niet helemaal lekker werkt.
Zo ziet het er uit:
cpu, rondom de core vaseline voor isolatie, dan de coldplate, uiteraard AS2 op de core. Ook AS2 tussen coldplate en peltier aan de koude kant. Aan de warme kant tussen waterblok en peltier heb ik witte koelprut gebruikt.
Rondom het peltier heb ik neopreen tussen de coldplate en waterblok zitten. Verder ook rondom de coldplate een dikke laag neopreen.
Verder uiteraard de socket afgekit aan de binnenkant en buitenkant. Ook de achterkant van het mobo is mooi bekleed met neopreen
Vanavond zal ik wat meer druk op het waterblok/peltier gaan zetten en eens kijken of dat veel scheelt in temps.
Verwijderd
kan je simpel controleren in bios de temp bekijken terwijl je met de hand licht extra druk in het midden van je waterblok geeft. Als de temp dan iets zakt weet je genoeg.Op maandag 08 juli 2002 10:49 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Vanavond zal ik wat meer druk op het waterblok/peltier gaan zetten en eens kijken of dat veel scheelt in temps.
Hmmmm, handige tip. Ik wou gewoon alle 4 de boutjes wat strakker aandraaien.Op maandag 08 juli 2002 11:38 schreef a.p.versteeg het volgende:
[..]
kan je simpel controleren in bios de temp bekijken terwijl je met de hand licht extra druk in het midden van je waterblok geeft. Als de temp dan iets zakt weet je genoeg.
Verder ontdekte ik gisteren 1 druppel water toen de pc 10 minuten uitstond na een kleine anderhalf uur gedraaid te hebben. Dit was een druppel op het neopreen, dus niet schokkend, maargoed ik moet eerst gaan kitten en al me neopreen nog eens nakijken rondom de coldplate enzo. Daarna de kit laten drogen en dan testen met de druk.
Bedoel je dat je de coldplate met 250 N op je core moet duwen?Op vrijdag 05 juli 2002 12:37 schreef Herman het volgende:
Oppervlakken met koelpasta moeten ongeveer 25 kg druk / cm hebben. Voor een AMD is dat ongeveer 25 kg, voor een peltier van 4x4 cm is dat 400 kg!
In d specsheet van amd schijnt er ook wat over te staan..
En dat de coldplate en waterblok met 4000 N naar elkaar toe?
Lijkt me wel best veel, een peltier houdt dat denk ik. Maar ik heb er geen ervaring mee.
zoveel druk moet er idd op staan.
Je moet daarom ook zorgen dat je flink wat schroeven erop heb zitten (liefst 8, 4 hoeken, 4 in het midden), om het waterblok en coltplate tegen elkaar te krijgen.
Ik heb een maze 2, de coldplate zit niet aan het waterblok gemonteerd, maar gewoonweg tussen het blok en de cpu. De kracht waarmee het waterblok op het peltier drukt is dus hetzelfde als de kracht waarmee de coldplate op de core word gedrukt, alleen de oppervlakte is anders.Op maandag 08 juli 2002 14:10 schreef epsilon het volgende:
dat klopt idd hoor
zoveel druk moet er idd op staan.
Je moet daarom ook zorgen dat je flink wat schroeven erop heb zitten (liefst 8, 4 hoeken, 4 in het midden), om het waterblok en coltplate tegen elkaar te krijgen.
Verwijderd
Verwijderd
Mijn temps waren:
- coldplate tussen de 0-6 graden, afhankelijk van de load. Dit met een TB1400 @ 1600MHz, 2.05Vcore.
- CPU temp ca. 20 graden, gemeten door de onboard sensors. En die krengen vertrouw ik voor geen centimeter.
Verder perste ik de peltier tussen coldplate en waterblok samen met ca. 3.5kN druk. Deze werd bereikt door middel van 2 RVS M5 bouten. Deze druk was erg belangrijk; het scheelde bijna 10 graden t.o.v. gewoon de peltier sandwichen tussen waterblok en coldplate.
Dan doe ik het dus niet zo slecht als de rest dacht.Op maandag 08 juli 2002 17:26 schreef DaBit het volgende:
Sorry guys, ik zat in Duitsland, vandaar de late reactie.
Mijn temps waren:
- coldplate tussen de 0-6 graden, afhankelijk van de load. Dit met een TB1400 @ 1600MHz, 2.05Vcore.
- CPU temp ca. 20 graden, gemeten door de onboard sensors. En die krengen vertrouw ik voor geen centimeter.
Verder perste ik de peltier tussen coldplate en waterblok samen met ca. 3.5kN druk. Deze werd bereikt door middel van 2 RVS M5 bouten. Deze druk was erg belangrijk; het scheelde bijna 10 graden t.o.v. gewoon de peltier sandwichen tussen waterblok en coldplate.
Ik draai nu een XP 1700+ @ 1466Mhz @ 2.08 Vcore.
In de bios is hij 17 graden bij een coldplate temp van -0.5 graden en in windows 24 graden bij een coldplate temp van 5.5 graden.
Dit alles nadat ik wat meer druk erop heb gezet. Heb alle boutjes van de maze2 4 rondjes strakker gedraaid.
Ik ga maybe nog iets strakker proberen, maar de veertjes zijn nu bijna helemaal ingedrukt zegmaar.
Ik dacht altijd dat je met een peltier onder het vriespunt ging koelen.Op dinsdag 09 juli 2002 17:52 schreef DaBit het volgende:
Dat ziet er allemaal erg normaal uit, die temps...
Waar wordt dit dan mee bereikt
Still King
Verwijderd
Zou je dan bijvoorbeeld met een tweede peltier je koelwater moeten koelen zodat de peltier op je CPU no kuoder wordt, of heb je daar een andere oplossing voor dan?Op dinsdag 09 juli 2002 22:09 schreef DaBit het volgende:
Als je peltier zwaar genoeg is raak je onder het vriespunt. Maar da's met de huidige procs best lastig; die produceren zoveel hitte dat het vrijwel onmogelijk is om met een enkele peltier onder het vriespunt te komen. Met een Celeron ging dat nog makkelijk.
Still King
Verwijderd
Een andere oplossing is een aantal peltiers naast elkaar zetten.
Die zouden dan meer "kou" op een grotere coldplate (ofzo) kwijt kunnen zodat de kracht niet uit één peltier hoeft te komen.Op dinsdag 09 juli 2002 22:52 schreef DaBit het volgende:
......
Een andere oplossing is een aantal peltiers naast elkaar zetten.
Klinkt allemaal wel logisch, ik denk dat ik na de vakantie ook eens ga experimenteren met één of meerdere peltiers.
wel iteressant die temps
Still King
Een vriend van mij heeft een boek over peltiers. Daar worden ze zelfs in gestapeld. Lagen van meer dan 10 zelfs. Uiteraard beginnen ze met een grote en gaan steeds kleiner. Echt bruut om te zien.Op dinsdag 09 juli 2002 22:56 schreef Imhotep het volgende:
[..]
Die zouden dan meer "kou" op een grotere coldplate (ofzo) kwijt kunnen zodat de kracht niet uit één peltier hoeft te komen.
Klinkt allemaal wel logisch, ik denk dat ik na de vakantie ook eens ga experimenteren met één of meerdere peltiers.
wel iteressant die temps
Verder heb ik pics. Ik ga ze nu uppen en dan voeg ik ze toe!
Hoeveel voedingen hebben ze dan in zo'n systeem gestopt:?Op dinsdag 09 juli 2002 22:59 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Een vriend van mij heeft een boek over peltiers. Daar worden ze zelfs in gestapeld. Lagen van meer dan 10 zelfs. Uiteraard beginnen ze met een grote en gaan steeds kleiner. Echt bruut om te zien.
....
Maar wel wreed
Still King
Weet ik niet. Was niet in een pc ofzo, gewoon een stapel losse peltiers met een stuk tekst erbij enzo.Op dinsdag 09 juli 2002 23:02 schreef Imhotep het volgende:
[..]
Hoeveel voedingen hebben ze dan in zo'n systeem gestopt:?
Maar wel wreed
PICS
De plaatjes zijn klikbaar
Links de coldplate temp. Dit was vlak voor het aanzetten van de pc. Rechts de watertemp. Gemeten in het reservoir. Dit is de max temp die het water haalt bij mij. De sensor kun je op een andere pic via een slang het reservoir in zien gaan!
Na een uur burnk7 terug naar de bios, dan is dit het resultaat. Dit was op 145 FSB (11x145=1595Mhz). Voltage kun je op de foto zien.
Fototje van het geheel. De losse draden zijn voor wat fans die ik op een aantal plaatsen getest heb.
Reservoir. Ik moet hem nog beter isoleren ivm trillingen. Ben er nog niet uit wat te doen..
Close-upje.
En de rad. bovenin de kast.
Wil een lief modje even [PICS] aan de topictitel toevoegen??
Zodra je onder t vriespunt komt krijg je condens omdat de temperatuur rond de cpu niet onder 0 is. En vocht in een computer lijkt me niet echt een goeie zaak!Op dinsdag 09 juli 2002 22:06 schreef Imhotep het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat je met een peltier onder het vriespunt ging koelen.![]()
Waar wordt dit dan mee bereikt
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Dus je krijgt bij een temperatuur onder kamertemperatuur al condens.Op dinsdag 09 juli 2002 23:18 schreef WernerV het volgende:
[..]
Zodra je onder t vriespunt komt krijg je condens omdat de temperatuur rond de cpu niet onder 0 is. En vocht in een computer lijkt me niet echt een goeie zaak!
Daarom zit er dus isolatie omheen.
En nu ga ik pitten
Morgen weer een dag...
je krijgt toch al condens onder de 15 graden ofzoOp dinsdag 09 juli 2002 23:18 schreef WernerV het volgende:
[..]
Zodra je onder t vriespunt komt krijg je condens omdat de temperatuur rond de cpu niet onder 0 is. En vocht in een computer lijkt me niet echt een goeie zaak!
als je kamertemp tenmiste rond de 20 graden ligt.
En daarom zit er ook zoveel isolatie om je proc heen zodat er geen condens aankomt
Still King
Hmmm, dat zei ik toch ook al???Op dinsdag 09 juli 2002 23:25 schreef Imhotep het volgende:
[..]
je krijgt toch al condens onder de 15 graden ofzo
als je kamertemp tenmiste rond de 20 graden ligt.
En daarom zit er ook zoveel isolatie om je proc heen zodat er geen condens aankomt
Dat zag ik ook toen ik op VERSTUUR klikteOp woensdag 10 juli 2002 11:07 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Hmmm, dat zei ik toch ook al???
Ik was dus een beetje te laat.
Still King
Ok danOp woensdag 10 juli 2002 11:54 schreef Imhotep het volgende:
[..]
Dat zag ik ook toen ik op VERSTUUR klikte
Ik was dus een beetje te laat.
Maar, reactie op de pics???? Ik wacht het nog wel ff af
Die pics zien er wel goed uit, ik dacht alleen dat er veer meer isolatie-materiaal om de socket heen kwam, maar ik kan me vergissen natuurlijkOp woensdag 10 juli 2002 12:13 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
...
Maar, reactie op de pics???? Ik wacht het nog wel ff af
Ik vind wel dat je een te gekke chipset koeler hebt
Still King
Dat is zn ondergeklokte dualproc.Op woensdag 10 juli 2002 19:47 schreef Imhotep het volgende:
[..]
Gekoeld met een echte Thermaltake Blue Orb.
Zou je daar een mooi waterblok van kunnen maken
Voor meer isolatie had ik niet echt ruimte, verder lijkt mij dit voldoende, maargoed laat de "ervaren" mensen maar reageren.Op woensdag 10 juli 2002 19:47 schreef Imhotep het volgende:
[..]
Die pics zien er wel goed uit, ik dacht alleen dat er veer meer isolatie-materiaal om de socket heen kwam, maar ik kan me vergissen natuurlijk
De chipsetkoeler is idd een blauwe orb. Er zat eerst een waterblok op, maar ivm het peltier heb ik alleen voor de cpu gekozen voor de waterkoeling. Toen kon ik mijn chipsetkoeler alleen niet meer vinden.
Gelukkig de orb op voorraad
Jaja, jij was zeker ff lekker aan het dagdromen???Op woensdag 10 juli 2002 22:14 schreef Bredend het volgende:
[..]
Dat is zn ondergeklokte dualproc.
Gekoeld met een echte Thermaltake Blue Orb.
Zou je daar een mooi waterblok van kunnen maken
En van die blue orb, je kan er vast wel een mooi waterblokje van maken. De vraag is of jij het kan