Toon posts:

Winroute:ftp en mdaemon webclient niet, identd wel

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:
pc1: winroute pro, hierop is dus ook t casema modem aangesloten draait ftpserver1
pc3: client, met ftp server2 en mdaemon mailserver.

Alles werkt prima, internet op alle clients +servers, mail werkt prima alleen ik kan de webmail van mdaemon en ftpserver2 niet van buiten t lan bereiken, intern werkt alles prima.
Vanzelfsprekend heb ik wel de ports gemapt (3000 mbt webmail en 2121 mbt ftpserver2 want 21 wordt gebruik door ftpserver1), ook hebik poort 113 gemapt naar pc3 zodat irc daar met identd kan draaien.

T gekke is identd is wel vanaf buiten te bereiken maar de ftpserver2 en de httpwebmail server dus niet...
Als ik probeer te connecten naar ftp://mijnip:2121 krijg ik connection refused maar in de logs van de packetfilter is niks te vinden, als alles op permit/log staat ook niet.
Same for mdaemon webmail.

De registersettings heb ik na t lezen van een andere soortgelijk topic gewijzeigd maar ook dat bleek geen soelaas te bieden.
Weet iemand een oplossing? ik wou graag als ik op vakantie ben nog steeds me mail kunnen checken ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Ik heb hier bijna dezelfde config, alleen hier werkt het wel :)

Ook winroute, ook MDaemon.

Wat ik ook gedaan heb is via apache mdaemon over een subdomein gelust.

ik heb dus nu webmail.domein.com

Via mod_proxy gaat die door naar mn andere server op netwerk, poort 3000

voordeel daarvan is dat mdaemon webmail gewoon via poort 80 te bereiken is , en dus niet geblocked wordt als er toevallig een proxy ofzo op je vakantiebestemming zit die poort 3000 blocked (gebeurt regelmatig)

Welke winroute versie draai je? De nieuwste?
En nog demo, of regged? In case of regged: ander s/n proberen? heb ik namelijk ook wel eens gekut mee gehad....

En niet naast winroute bv een xp firewall actief? of zonealarm of weet-ik-veel-wat?

btw: ik zou poort 3001 ook openzetten, dan kun je je mdaemon ook nog configgen indien nodig....

Ook geen firewall regels ofzo in winroute geblocked???

anders: winroute deinstalleren, alle KERIO keys in je reg wegpleuren, reboot, en winroute (4.2 pro) er opnieuw op.

Verwijderd

Topicstarter
zo dat is snel ;)
Ik draai winroute pro 4.1 build 22 en ik heb geen xp noch zonealarm en mijn apache kennis ligt ongeveer onder het vriespunt dus dat is denk ik geen reeele optie hier :)
bedankt voor de tip van poort 80 idd :)
zelfs met firewall rules allemaal op permit doet ie dus niks maar ik zal 4.2 er eens opdoen. kijken of dat t misschien is
----------
Helaas, 4.2.2 erop gezet maar t brengt geen verandering.

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Op woensdag 03 juli 2002 22:47 schreef DJSmiley
Wat ik ook gedaan heb is via apache mdaemon over een subdomein gelust.

ik heb dus nu webmail.domein.com
Op welke manier heb jij dat gedaan met dat subdomein.
Zit zelf op m;n werk namelijk achter een firewall die alleen poort 80 doorlaat.

Waar laat jij webmail.domein.com naar doorverwijzen?

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Op woensdag 03 juli 2002 23:15 schreef -Marshal- het volgende:

[..]

Op welke manier heb jij dat gedaan met dat subdomein.
Zit zelf op m;n werk namelijk achter een firewall die alleen poort 80 doorlaat.

Waar laat jij webmail.domein.com naar doorverwijzen?
In m'n DNS: *.domein.com -> mijn IP...

je kan dat natuurlijk ook met alleen het record wat je wilt doen, bv webmail.domein.com
anyway, dat ding moet dus naar jouw ip doorwijzen.

Dan.. op dat IP apache draaien.

Dan in die apache config mod_proxy aanzetten (module zit al standaard in de windows versie, alleen ff activeren)

Dan in je apache een virtualhost maken:
<VirtualHost [jouw_ip]>
ServerName webmail.domein.com
ProxyPass / http://192.168.1.10:3000/
ProxyPassReverse / http://192.168.1.10:3000/
</VirtualHost>
Als je dan webmail.domein.com in tikt zal apache die virtualhost herkennen. Hij trapt m dan door de proxy heen naar 192.168.1.10 prt 3000... Dus over het netwerk hier gaat ie over poort 3000.. De input en resultaten poept apache er weer uit op poort 80....

Gevolg: Je kan lekker via poort 80 webmailen op een andere server, terwijl je normale poort 80 gewoon een (apache) website kan hosten...
Komt ook bij dat je dus ook op kutplekken (lees: gefilterd inet, bedrijven enz) lekker bij je webmail kunt..

Ooit een keertje in een avondje denken uitgepuzzeld, ik vond die poort 3000 wel irri eigenlijk.. toen beetje gaan kloten enz, en dit als best mooie oplossing gevonden :)
Het schijnt ook te kunnen met mod_rewrite, maar dat wou hier ff niet, dus ik proxy het maar...

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Op woensdag 03 juli 2002 23:38 schreef DJSmiley het volgende:

[....]

Gevolg: Je kan lekker via poort 80 webmailen op een andere server, terwijl je normale poort 80 gewoon een (apache) website kan hosten...
Komt ook bij dat je dus ook op kutplekken (lees: gefilterd inet, bedrijven enz) lekker bij je webmail kunt..

Ooit een keertje in een avondje denken uitgepuzzeld, ik vond die poort 3000 wel irri eigenlijk.. toen beetje gaan kloten enz, en dit als best mooie oplossing gevonden :)
Het schijnt ook te kunnen met mod_rewrite, maar dat wou hier ff niet, dus ik proxy het maar...
Bedankt voor de uitleg, ik heb het nu ook werkend :) :) :)
Nooit geweten dat dit mogelijk was, het is inderaad een hele mooie oplossing.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• OpenMinded
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2014
lekker late reactie, maar ik krijg het niet aan de praat.
Op het moment dat ik de VirtualHost toevoeg kom ik via www.domein.com ook op wat ik alleen op webmail.domein.com zou willen zien.
Heeft iemand een idee wat ik niet goed doe?
Ik heb geen DNS, gebruik de /etc/hosts files.

• OpenMinded
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2014
Het bleek dat Apache de subdomain naam niet goed ontving.
Opgelost door het toevoegen van de ServerAlias directive :)
Pagina: 1