CPU temp 127 of 0 graden op een Epox8K3+

Pagina: 1
Acties:

• MAFF
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 00:04
Mijn CPU temp van mijn Epox8K3+ wil maar niet werken :(. MBM en speedfan geven beide 127 graden aan. Het USDM toolje van Epox geeft 0 graden aan. Als ik naar mijn BIOS ga zie ik wel een normale temp staan :?. Alle programma's staan op Celcius. Iemand een idee ...

Life is to short too explore the whole world!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je bij al die programmatjes wel de goede sensoren geselecteerd? Misschien een nieuwe versie van de progjes downloaden?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
laat die range (van 0 tot en met 127) nu precies 2^7 zijn....iets te toevallig als je het mij vraagt.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• MAFF
Op woensdag 03 juli 2002 22:41 schreef Pollewob het volgende:
Heb je bij al die programmatjes wel de goede sensoren geselecteerd? Misschien een nieuwe versie van de progjes downloaden?
MBM gegevens staan zoals op de site: Winbond 2 diode. Andere instellingen en Winbond werken niet. USDM en Speedfan worden door het programma zelf geconfigureerd. Het zijn dus allen de nieuwste versies ...

Verwijderd

Te toevallig ...... het is ook precies de helft van 254, maar wat betekent dat ??? :?
Op woensdag 03 juli 2002 22:44 schreef 0siris het volgende:
laat die range (van 0 tot en met 127) nu precies 2^7 zijn....iets te toevallig als je het mij vraagt.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Op woensdag 03 juli 2002 22:52 schreef nOOb2002 het volgende:
Te toevallig ...... het is ook precies de helft van 254, maar wat betekent dat ??? :?
[..]
Als je 2x2x2x2x2x2x2 = 128, en geen 127. Zit je er een naast jammer, u bent gezakt :P. Maar wat zegt sisoft sandra :? En heb je de laatste bios er in hangen :?

• MAFF
Heb de laatste Bios van Epox gehaald wat dus niet hielp. Waar kan in in Sisoft Sandra de temp van de CPU vinden? Spedfan geeft trouwens wel die 128mb aan.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Op woensdag 03 juli 2002 23:24 schreef Termi het volgende:

[..]

Als je 2x2x2x2x2x2x2 = 128, en geen 127. Zit je er een naast jammer, u bent gezakt :P. Maar wat zegt sisoft sandra :? En heb je de laatste bios er in hangen :?
Je moet de 0 ook meerekenen. Dus van 0 tot en met 127 is 128 getallen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 23:43 schreef MAFF het volgende:
Heb de laatste Bios van Epox gehaald wat dus niet hielp. Waar kan in in Sisoft Sandra de temp van de CPU vinden? Spedfan geeft trouwens wel die 128mb aan.
Weet je zeker dat dat mobo wel een temp-sensor voor de CPU heeft? Draai eens BurnK7. Dan moet die 127 omhoogschieten. Als die hetzelfde blijft is er iets raars aan de hand..

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op woensdag 03 juli 2002 22:40 schreef MAFF het volgende:
Mijn CPU temp van mijn Epox8K3+ wil maar niet werken :(. MBM en speedfan geven beide 127 graden aan. Het USDM toolje van Epox geeft 0 graden aan. Als ik naar mijn BIOS ga zie ik wel een normale temp staan :?. Alle programma's staan op Celcius. Iemand een idee ...
gwoon in je bios kijken .... de proggies staan op de verkeerde sensor ingesteld.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met een bakie hiero gehad. Oudere versie geinstaleerd (4.5.??) en alles werkt als een trein.

Was net de allerlaatste versei die problemen gaf.

• MAFF
Misschien is het een XP probleem. Ff een windows update draaien. Ga dan onder Windows 98 kijken. Als dat niet helpt een oudere versie van MBM draaien.

• MAFF
Het lijkt nu opgelost :). Ik heb Windows update gedraaid op microsoft.nl. Oa servicepack 1 gedownload. Simultaan heb ik een oudere MBM versie geinstalleerd. Nu werken alle drie de progs correct. Nu heb ik een CPU en een casetemp. CPU is 39 graden voor een TB1400. Mijn case is 28 graden.

• MAFF
De boosdoender was dus MBM5. Voor de CPU moest er Winbond 2 Diode ingesteld worden volgens de MBM-site. Als ik deze instel op Winbond 2, werkt die wel goed. Speedfan en USDM nemen deze waardes vreemd genoeg over :?

Pagina: 1