Geachte allemaal!
Ik heb bij mij thuis Cistron ADSL dat ik deel met 2 huisgenoten. Dit doe ik met behulp van een oude PC (P90/16MB) die op de gang staat. Deze heeft 2 Realtek 8139 PCI NIC's en is direct verbonden met internet met de een en aangesloten op het netwerk op de ander (dmv een crossed kabel op de uplink poort van de Sitecom 10 MBits hub).
Eerst draaide ik hier Win98SE met ICS van MS erop om internet te delen. Omdat ik een FTP server draai op mijn PC, die dus niet direct op internet zit, had ik hier WinRoute Lite op geinstalleerd, wat zeer redelijk werkte. Maar naar verloop van tijd was de trial afgelopen en had geen zin om hier geld aan uit te geven (
). Ik moest toen ongeveer één keer in de 2 weken rebooten, anders hadden we geen internet meer... Ik ben dus op zoek gegaan naar een alternatief en kwam op FreeSCO. Deze heb ik op floppy gezet en geconfigureerd. Om te testen zat er toen een kort crossed kabeltje tussen mijn PC en de router. Meteen viel op dat FreeSCO een stuk efficienter was met de verbinding dat ICS.. ik ging van ~650 kbps naar ~780kbps (gemeten met http://www.speedsuite.net/speedsuite). Echter na aansluiten op de HUB was deze snelheid weer teruggelopen naar ~680. Maar nu merk ik dat soms na een uur en maximaal na twee dagen m'n verbinding totaal "dichtgeslibd" is. M'n downstream wordt ~16 kbps en m'n ping ~1.5s !!!! Dat is wel heel erg triest!!!
Mijn vraag is, is dit nou een instelling ofzow of moet ik het in de hardware zoeken???
N.B. Het gaat om de nieuwste FreeSCO versie (op floppy)
Alvast bedankt!:)
Ik heb bij mij thuis Cistron ADSL dat ik deel met 2 huisgenoten. Dit doe ik met behulp van een oude PC (P90/16MB) die op de gang staat. Deze heeft 2 Realtek 8139 PCI NIC's en is direct verbonden met internet met de een en aangesloten op het netwerk op de ander (dmv een crossed kabel op de uplink poort van de Sitecom 10 MBits hub).
Eerst draaide ik hier Win98SE met ICS van MS erop om internet te delen. Omdat ik een FTP server draai op mijn PC, die dus niet direct op internet zit, had ik hier WinRoute Lite op geinstalleerd, wat zeer redelijk werkte. Maar naar verloop van tijd was de trial afgelopen en had geen zin om hier geld aan uit te geven (
Mijn vraag is, is dit nou een instelling ofzow of moet ik het in de hardware zoeken???
N.B. Het gaat om de nieuwste FreeSCO versie (op floppy)
Alvast bedankt!:)
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein