Toon posts:

klik en vast!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PII 333mhz hier staan die telkens na een bepaalde tijd van gebruik vastloopt.
Echt elke distro geprobeerd, van windows tot en met 4 verschillende linux distro's, maar telkens zelfde resultaat.
Alles geprobeerd en alle onderdelen verwisseld behalve de proc en het moederbord.
Dus één van die 2 is kapot :'(
Heeft één van jullie misschien nog een idee of een tip wat ik proberen kan?...

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
proc of mobo vervangen als je de rest al geprobeert hebt :?
lijkt me vrij duidelijk enzo :)

voedingkan het trouwens ook zijn, die owrdt nogal vaak vergeten bij het vervangen,d us weet niet of je dat gedaan had? :)

anders ff kijken of de proc erg warm wordt oid :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Geef eens wat spec's, anders moeten wij raden wat het probleem kan zijn.

Is het een moederbord met VIA-chipset, dan moet je de 4in1-drivers verversen.
Werkt de koeling op de processor wel naar behoren, oftelwel, word die processor niet te heet?

Geef wat meer info, daar hebben we veel meer aan.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat kan, maar die heb ik niet over :)

Het lijkt me nogal vreemd dat het te warm is, hij draait al bijna anderhalf jaar lang zonder problemen 24/7.
Misschien kwestie van slijtage?...

Ik kwam wel veel te veel stof tegen, misschien een gevalletje van kortsluiting?...

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

lopen er fans vast door het vele stof ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 22:36 schreef SaSxNEO het volgende:
lopen er fans vast door het vele stof ?
Nee maar het scheelde niet veel, maar ze functioneerde nog wel.
Zit er nu aan te denken om de bios te upgraden, misschien helpt het. (ik geef het zelf al weinig kans, ben inmiddels al op zoek naar een nieuwe board en proc, voor 180 € zou ik in principe al klaar zijn)

Verwijderd

Wat voor temp heeft je CPU dan? En hoe hard draait de ventilator

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 14:22

JF_

Kan defect mobo zijn. Heb ik een tijdje terug ook gehad met een MSI-K7pro. Liep al zo'n 9 maanden 24/7 stabiel (ook geen enkel probleem met zeer sterk wisselende omgevingstemperaturen tussen 15 en 35 graden). Begon ineens spontaan te crashen. Extra fan boven onboard-regulators hielp even, een maand later begon het weer. Mobo omgeruild, sindsdien weer 100% stabiel.
Dus ik denk dat je mobo versleten is :-(

Verwijderd

Controleer idd de fannetjes even. Als je een ander systeem hebt staan kan je het beste even de voeding en de CPU uitwisselen, dan kan je kijken waar het aan ligt..
En anders zou ik naar een winkel gaan en vragen of zij em voor je kunnen testen (mobo of CPU, maar zal wel mobo zijn)
Pagina: 1