Toon posts:

Een vraag aan de echte tweakers!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat het maximaal haalbare aan processor snelheid is bij de volgende configuratie ( het moet wel een stabiel systeem blijven):

Pentium III 667
ASUS p3v4x
met een normale cooler
Heb wel 3 extra grote fannen in mijn computer hangen het is das wel fucking koud in mijn kast.

Heeft iemand een idee of ervaring met mijn mobo en moederbord zo ja laat even iets van je horen,

gegroet hans dekkers...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Je P3 is multiplier-locked, dus je kan alleen FSB-ocen.
Je huidige FSB draait al op 133MHz.
Met heel veel geluk haal je misschien 150 - 160 MHz.
Er valt dus niet veel te tweaken.
De P3 met 100 MHz FSB zijn beter te tweaken, gewoon de FSB op 133 knallen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:32
Zo te zien een intelletje op een 133 bus. Tja, dan wordt het overklokken vaak wel lastig. Met een vaste multiplier van 5 is het hoogst haalbare op dit moment denk ik 750 Mhz op een 150 Mhz busklok, maar die kans acht ik niet erg groot(zeg maar vrij errug klein). Je had beter de 600 (100Mhz) kunnen kopen en die op 800 laten draaien (6*133)

Suc6

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
dus ik ben volgens jullie goed zuur ...het is inderdaad een 133 mhz processortje...

klote nog iemand andere ideeen

Verwijderd

het schijnt dat durons goed over te clocken zijn!
:)

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:32
Echt een slak is het niet hoor. Hij is zeker op een 133 Mhz bus best wel snel, maar opvoeren kan alleen maar marginaal met de FSB en dat zou ik niet doen vanwege je spullen in de PC. Eeen duron is wel leuk (600 naar 900 in veel gevallen) maar een nieuw moederbordje kost ook weer 400 gulden. Kun je net zo goed een PIII 600 of 650 of 700 kopen.

Ik zou het gewoon zo laten en over een paar maanden nog eens kijken of je wat snellers wilt. Hij is nu echt wel snel genoeg en de prijs van intel is het geld gewoon niet waard.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Heb je gelezen wat er in je boekje van je p3v4x staat bij FSB'jes hoger dan 133? :)

"WARNING... blablabla"

;)
Kan je hem nog ruilen?

Verwijderd

eej Hans

m'n pIII 650 overkopen???
ken je overklocken naar 667 MHz

Greetz Twan van de poel

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb een Asus p3V4X en een p-3-600/133fsb,
de mijne draait ook op 720 (op 166 doet ie het niet),ik heb een headsink gemaakt van een oude heatsink en die op de pll-chip geplakt. Maar bij een maat van me op een p3c2000, boot ie op 178FSB, errug stabiel op 1.70v, me geheugen uiteraard ook op 178mhz, op cas 3-3-3. Merk siemens cas2 (infineon).
Koeling Goldenorb , temperatuur: 23oC op idle en 26oC in full load. (paar dikke case fans).
Het kan wel. Ik heb gewoon geluk gehad.
Alles doet het gewoon perfect, geluidkaart (sb live), netwerkkaart (Trust 10/100mb),
Videokaart (Geforce DDR), lekker hoor,
geheugen benchies van 600mb.... mmmmmmm
(sisoft sandra).

GReetz Da_Adder

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Black_Adder, mooie prestatie, alleen die temperatuur geloof ik ABSOLUUT niet. :)

Kan NOOIT dat jouw proc 23C idle is en 26C full load. Waarschijnlijk meet je je kast temp?? Mijn kast temp is meestal ook zoiets.

BTW, mijn proc temp is WEL lager dan mijn kast temp, maar dat krijg je met peltier :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

De kopermijn 600 is toch ook multiplyer locked¿
Ik heb zo'n ding [X-pres de 600E gehaald] en ik hoor dat ze zo ongeveer allemaal ZONDER X-tra koeling op 800 lopen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Alle intel procs zijn tegenwoordig multiplier gelocked.

Ze halen het niet allemaal en zonder extra koeling nog minder, maar met extra koeling maak je een grote kans met deze coppermine.
Pagina: 1