Socket 370 koeler voor Duron???

Pagina: 1
Acties:

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Ik wil dus mijn toekomstige Duronnetje 600@1000 of meer laten lopen. Dus moet er goeie koeling. Nu wil ik ff wachten met peltier of waterkoeling om eerst ff te kijken wat ie doet met een "normale" HSF.

Nu zag ik van Alpha deze wreed mooie PEP66.
Een "normale" heatsink met een fan aan de zijkant, ipv op de bovenkant. Er zit dan een intake-cover op zodat de lucht alleen zijwaarts door de heatsink kan.
Ik dacht, als ik nu een extra 60mm fan aan de andere kant zet, dan krijg je een soort windtunnel-effect die waanzinnig efficient zo moeten zijn, toch?? :)

Maar deze PEP66 is alleen geschikt voor Socket 370, en dan eigenlijk alleen nog voor Slotkets in Slot 1. Maar alle onderkanten van heatsinks zijn toch plat?? Dus, what's the difference??

Er is gewoon geen equivalent voor de PEP66, dus hij moet gewoon op mijn Duron600@1000+ komen.

Dus wat voor problemen kan ik tegenkomen, aangezien deze HSF niet echt geschikt is voor Duron. (3dfxcool beweert overigens dat deze OOK op een Duron past.)

Als nou bijvoorbeeld alleen de clip verkeerd is, dan neem ik toch gewoon een andere clip?? :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
Ik heb een zelfde soort cooler, alleen dan socket A, bij klein informatica zien staan. Deze is van Iceburg en heeft een koperen onderkant. Misschien is het wel beter om deze te nemen. (hij kost volgens mij ook maar F 55,-.)

• GarBaGe
Ik heb ff de site afgespeurd van Klein Informatica, maar ik heb dat IceBerg ding niet kunnen vinden. Ze hebben overigens "slechts" 16 producten, betreffende coolers...

Weet je misschien een type of serie aanduiding?? of url? :) of plaatje? :)

• GarBaGe
Plaatje van dat ding is hier te vinden
http://www.3dfxcool.com/alphacmho1.jpg
(pas op, ruim 50kb)
Die rechter staat dus op de zijkant (duh) :)

/edit: fixed typo

• abwouters
Ik dacht dat hij op hun internet site stond, maar dat weet ik noiet zeker, wat ik wel zeker weet is dat ze hem in hun winkel in schiedam wel hebben liggen. Heb ham daar namelijk zelf gezien. Hij is trouwens niet van Ice burg maar van coolermaster.
Ik zou ze gewoon ff bellen en kijken of ze hem nog hebben.

• GarBaGe
Ik heb hem gevonden. Helaas is de fan maar 50x50x10 en levert slechts 11 CFM. Dat is veel te weinig. Bovendien kan er aan de andere kant niet ff makkelijk een fan bij.

Maar deze is zowel geschikt voor Socket 370 als voor Socket A, dus waarom niet mijn Aplha PEP66?? (fans zijn daar 60x60x25 met 22 CFM :) )

• abwouters
je kunt het natuurlijk altijd proberen, ik kan zo geen goede reden verzinnen waarom hij niet zou passen. Er zitten toch ook 4 van die ronde dopjes op net zoals bij mijn duron.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

en die ronde dopjes moet je verwijderen als je hem op een tbird of duron plakt.
In pricipe zijn alle socket370 heatsinks met een platte onderkant die over alle dopjes valt geschikt voor tbird/duron. Oppassen is het met koelers zoals de golden orb. Omdat die maar een klein vlak hebben dat contact maakt met de core, en geen steun krijgen van de dopjes kunnen dit soort koelers makkelijk scheef gaan staan. Dit in combinatie met het strakke mechanisme wat je ook nog eens moet draaien om de heatsink te bevestigen kan leiden tot het afbreken van stukjes van de core.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• abwouters
en waar kun je die alpha cooler dan besteelen, want ik zat namelijk met het zelfde idee in mijn hoofd.

• GarBaGe
Je kan de Alpha PEP66 gewoon bestellen bij de oc-shop. Hij staat daar onder de Socket 370 koelers en ze raden het af om hem te gebruiken voor Socket A.
Je kan hem ook kopen bij www.3dfxcool.com en heet daar iets van AlphaCHO (afdeling socket 370/7/a) en kost $35. Daar zeggen ze dat ie WEL geschikt is voor Duron, mits je de rubberenvoetjes sloopt :)

• abwouters
tnx

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 15:20 schreef abwouters het volgende:
je kunt het natuurlijk altijd proberen, ik kan zo geen goede reden verzinnen waarom hij niet zou passen. Er zitten toch ook 4 van die ronde dopjes op net zoals bij mijn duron.[/quote]ik kan wel een goede reden verzinnen waarom ie niet zou passen: hij is niet voor de socket a gemaakt waardoor de druk op de cpu te groot waardoor het mogelijk is dat je cpu vergruist.
ik heb een Alpha FC-PAL30T op m'n duron geprakt omdat er toen geen socket a heatsinks leverbaar waren en ik had geen zin om tot oktober te wachten. Die ronde dopjes moet je er idd wel ff uitslopen, maar dat is zo gedaan.:

1) sla een spijker in het dopje zodat je er makkelijk een schroef in kan draaien
2) draai de schroef in het dopje en trek schroef + dopje er z'n geheel uit
3) terug naar drie totdat er geen dopjes meer in de heatsinks zitten
4) probleem opgelost...
5) applaus voor jezelf

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Pagina: 1