SQL-query met lange tabelnaam

Pagina: 1
Acties:

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Ik moet een query maken in VB (connectie met Access-db) waarin ik alle velden wil zien uit een tabel. Eitje, zou je zeggen:

SELECT * FROM tabelnaam.

Nu is het zo dat die tabelnaam heet: 'adressen voor ontdubbeling'. Ik krijg deze query niet uitgevoerd, noch in VB, noch in Access. Wie kan mij helpen ?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Was het niet:
code:
1
Select * FROM [adressen voor ontdubbeling]

?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• pkouwer
Yep, dat is em! Thanks!!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:53
Overigens vind ik het zelf niet zo netjes om met tabelnamen met spaties te werken, dat kan namelijk onoverzichtelijk werken. Ik houd zelf meer van compactheid van code. Deze tabel had je natuurlijk ook bijv. 'adresontdubbeling' kunnen noemen en dan nog korter.

• pkouwer
Ja, dat ben ik helemaal met je eens ! Het gaat hier om databases die door anderen worden aangeleverd zonde 'verdragscode' v.w.b. het formaat, dus ik zal wel moeten :))

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 22:10 schreef elnino het volgende:
Overigens vind ik het zelf niet zo netjes om met tabelnamen met spaties te werken, dat kan namelijk onoverzichtelijk werken. Ik houd zelf meer van compactheid van code. Deze tabel had je natuurlijk ook bijv. 'adresontdubbeling' kunnen noemen en dan nog korter.
AdresOntdubbeling dan nog liever! :)

• pkouwer
het is maar waar je de voorkeur aan geeft.....

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op donderdag 04 juli 2002 12:54 schreef pkouwer het volgende:
het is maar waar je de voorkeur aan geeft.....
En wat algemeen geaccepteerd wordt. Een tabelnaam met spaties is simpelweg gewoon niet zo mooi.

Je zou is moeten kijken naar wat documenten over hungarian naming conventions (ff kort hnc). Daarin zul je zien dat een tabelnaam officieel met een t begint en de taal engels aanhouden de voorkeur geeft. tAddressDistinction zou het dan worden. Iedereen die de hnc kent, weet meteen dat het om een tabel gaat. En het staat gewoon een stuk netter en professioneler dan [Adres ontdubbeling].

Je hoeft dat niet te volgen natuurlijk, maar als jij als Software Designer bij een bedrijf werkt en jij definieerd "Adres Ontdubbeling" als tabel in je database-definitie, dan denk ik dat een aantal mensen binnen het bedrijf je raar aan zullen gaan kijken. ;) Conventie is belangrijk, omdat iedereen dan hetzelfde doet en daardoor begrijpt iedereen elkaar meteen.

Succes verder. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• pkouwer
Even voor de goede orde: ik bepaal NIET hoe de tabellen heten e.d. dat doen relaties van mijn klant, dus ik heb maar te zorgen dat mijn applicatie doet wat mijn klant wil. En dat is bestanden importeren die HIJ aangeleverd krijgt van ZIJN klant..

Maar, bedankt voor het meedenken en ik ben het idd eens dat conventies mbt dergelijke zaken de ontwikkeling van sfw veraangenamen.!!
Pagina: 1