[Exchange 2000] Wat is een goede POP3-connector ?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:01
Ik heb hier Exchange 2000 draaien, maar het lijkt me wel handig als die ook m'n @Home-mail ophaalt.
Nu heb ik begrepen dat daar een POP3-connector voor gebruikt dient te worden die niet standaard in Exchange zit.
Als ik op Google of hier op GoT zoek, krijg ik wel een hoop hits van allerlei connectors, maar ik vraag me dus af wat een goede is.
Welke gebruiken jullie en hoe bevalt ie ??

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 16:58

Kappie

Tell me your secrets...

ik gebruik popcon (www.popcon.de), klein programmaaatje maar werkt uitstekent en is niet duur. Is ook als service te installeren.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Zit er niets op de cd van Exchange?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Kappie

Kappie

Tell me your secrets...

Op de cd zit geen standaard pop3 connector. Wel als je small bussiness edition hebt.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• Wupsje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2024
Exchange 2000 heeft standaard een pop3 connector erbij zitten toch?
Die kan je kiezen tijdens de setup dacht ik.

Exchange 5.5 had wel een aparte pop3 connector nodig.
Die kon je gratis downen bij Microsoft.. Alleen werkte die allen bij SBS (Small Business Server) versies.

Wupsje

• Kappie

Kappie

Tell me your secrets...

Naar mijn weten heeft Exchange 5.5 en 2000 standaard toch echt geen popup connector op mail van een pop3 server te halen. Wel eentje om zelf als pop3 server te dienen. In Exchange 2000 SBE is hij wel aanwezig. Of dit ook voor Exchange 5.5 SBE geld weet ik niet.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt PullMail gebruiken, te vinden op http://www.swsoft.co.uk/index.asp?page=freesoftware

't Probleem met die POP3 connectors is dat ze het mailtje lezen en dan de complete To:-line parsen. Dus als Jantje een mail stuurt naar Pietje en Maikel en Maikel gebruikt zo'n POP3 connector, dan krijgt Pietje twee keer hetzelfde mailtje: een keer rechtstreeks van Jantje en een keer van Maikels POP3 connector.

PullMail kun je een POP3 mailbox laten leeghalen en afleveren op een SMTP adres. Met een beetje knutselwerk (SRVANY.EXE) kun je 't als service laten draaien op je Exchange server.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Kappie

Kappie

Tell me your secrets...

Op donderdag 04 juli 2002 00:32 schreef Brahiewahiewa het volgende:
't Probleem met die POP3 connectors is dat ze het mailtje lezen en dan de complete To:-line parsen. Dus als Jantje een mail stuurt naar Pietje en Maikel en Maikel gebruikt zo'n POP3 connector, dan krijgt Pietje twee keer hetzelfde mailtje: een keer rechtstreeks van Jantje en een keer van Maikels POP3 connector.
Heb ik met PopCon geen last van :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 04 juli 2002 00:34 schreef Kappie het volgende:

[..]

Heb ik met PopCon geen last van :)
Mazzelpik ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 19:44

JohnD

Bernd

alleen de exchange versie van SBS2000 heeft een pop3 connector erin de rest niet. kijk ook eens naar www.pytheas.com

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04 19:40

beekware

To Experience The Unexpected..

Ik heb thuis een NT4Server + Ech. 5.5 draaien voor mezelf alleen maar ja, het gaat om het idee... Ik heb Popbeamer draaien werkt perfect mail wordt opgehaald en in de juiste mailbox van je exchange server gedropt.
8-)

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Verwijderd

Aangezien het hier over exchange gaat met een pobeamer kan ik dit misschien ineen hier vragen:

Ik heb thuis identiek dezelfde setup draaien en met die popbeamer lukt mij wel maar ik zit met een probleem in de andere richting. Ik krijg dus mij mail wel binnen in de juiste mailbox maar ik krijg hem niet buiten.

Heb een smtpbeamer van de zelfde site gehaald (weet nu niet welke want zit op mijn werk) en die krijg ik niet aan de praat. Wat gebruiken jullie hiervoor?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 19:22

m0nk

16-09-2003 15.15

Op donderdag 04 juli 2002 13:04 schreef neo.reloaded het volgende:
Aangezien het hier over exchange gaat met een pobeamer kan ik dit misschien ineen hier vragen:

Ik heb thuis identiek dezelfde setup draaien en met die popbeamer lukt mij wel maar ik zit met een probleem in de andere richting. Ik krijg dus mij mail wel binnen in de juiste mailbox maar ik krijg hem niet buiten.

Heb een smtpbeamer van de zelfde site gehaald (weet nu niet welke want zit op mijn werk) en die krijg ik niet aan de praat. Wat gebruiken jullie hiervoor?
waarom gebruik je niet gewoon de smtp connector die in exchange2k zelf zit? exchange2k heb je alleen een popbeamer nodig, mail versturen doet exchange.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 13:06 schreef MastahBlastah het volgende:

[..]

waarom gebruik je niet gewoon de smtp connector die in exchange2k zelf zit? exchange2k heb je alleen een popbeamer nodig, mail versturen doet exchange.
Ik heb sinds kort Exchange2k maar heb deze nog niet geinstalleerd. Er draait nu Exchange5.5 SP4 op een Win2k Server.
Als ik de moet eens heb om dit te doen kan ik dit zeler gebruiken bedankt voor de tip.

Zit dit ook in exchange 5.5?

Weet je soms ook of dit gewoon via een upgrade te doen is zonder al teveel problemen of kan ik beter mijn mailboxen backupen en een volledige nieuwe install doen?
Pagina: 1