• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03 20:03
Jaja...ook ik wil aan de PDA. Lijkt me toch verrekte handig en bovendien errug leuk.

Aangezien ik een arme student ben vallen de o zo mooie PocketPC's af... snik snik.. Maar een Palm gaat wel lukken hoop ik zo.

Mijn oog valt op de m125 of de m130.. maar deze laatste is wel 100 euro duurder maar die heeft wel een kleurenscherm en een accu ipv batterijen. Nou is mijn vraag... is dit het waard ???

Bladiebla!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
een accu is het zeker waard, nooit meer gezeik met batterijen... over het kleuren scherm kan ik niet oordelen...

• TuLPMaN
Ja zo'n accu is een groot voordeel...maar ook 100 euro voordeel ????

Dat scherm... ik wil weten of dat nou echt zoveel relaxeder is..

Bladiebla!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 20:33 schreef TuLPMaN het volgende:
Ja zo'n accu is een groot voordeel...maar ook 100 euro voordeel ????

Dat scherm... ik wil weten of dat nou echt zoveel relaxeder is..
De vragen die je stelt zijn best persoonlijk.
Ik heb een m105 gehad met batt. en ik denk dat als ik nu zou moeten kiezen voor een iets duurder ding zou gaan met accu en kleurenscherm.

Kleurenscherm is puur voor de heb, want echte multimedia dingen (filmpjes e.d.) werkt niet echt relaxed met een palmpje (dan moet je voor ipaq's gaan).
Kleurenscherm is mooi, maar niet echt nodig. Accu vind ik wel een must voor mijn volgende PDA.

Maar zoals ik zeg: dit is puur persoonlijk.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:17

Korakal

Up up up!

Ik vind zowel accu als kleurenscherm toch wel van zeer toegevoegde waarde.

Accu: spreekt voor zich; zeker bij veel gebruik véél relaxter.

Kleurenscherm: met name voor agenda; kleur heeft signalerende functie. Belangrijke dingen zet ik in rood en bold (met DateBK5).

Eén opmerking nog: het kleurenscherm is minder goed dan de M505/M515, zie in één van mijn eerdere posts.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:29
hey

ik heb hier zelf een palm m130 staan pas geleden gekocht en het is een geweldig ding zeker een aanrader.. en als je een beetje van gadgets houd koop dan die 130 .. kleuren tft rules.. (zeker voor spelletje etc) heb er gratis documents to go bij gehad en nog wat andere shit.. ir met tele , mail ophalen van pc.. enne webpagina's downen .. ken je pda.tweakers.net downen en als je op je werk gaat schijten ofzo of ff geen zin heb in werken ff Tweakers.net doorlezen :P :D

m125 is wel goedkoper maar kan net iets minder je kan beter twijfelen tussen de m130 en de m505 . of natuurlijk een pocket pc (wel minder batterij m130 heeft week lang met nomaal???? gebruik)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Op donderdag 04 juli 2002 23:21 schreef DaTimMan het volgende:
.. kleuren tft rules..
dat is het dus juist niet (zie mijn vorige post)

Pricewatch: M130 = 339 / M505 = 389
>>> M505 nemen! veel dunner! veel blitzer!

enneh... pocketpc = not done >:)

• DaTimMan
Op donderdag 04 juli 2002 23:29 schreef Korakal het volgende:

[..]

dat is het dus juist niet (zie mijn vorige post)

Pricewatch: M130 = 339 / M505 = 389
>>> M505 nemen! veel dunner! veel blitzer! [edit] + 50 [/edit]

enneh... pocketpc = not done >:)
ja ok van de m505 is veel beter maar een kleurenscherm opzich werkt goed om te pochen :P en leest natuurlijk fijn.. ff tekst markeren in blauw en rood

wil je er 50 euro meer aan uitgeven is toch weer veel geld naja tis nie weinig

• Korakal

Korakal

Up up up!

Op donderdag 04 juli 2002 23:35 schreef DaTimMan het volgende:

[..]

ja ok van de m505 is veel beter maar een kleurenscherm opzich werkt goed om te pochen :P en leest natuurlijk fijn.. ff tekst markeren in blauw en rood
as I said
Kleurenscherm: met name voor agenda; kleur heeft signalerende functie. Belangrijke dingen zet ik in rood en bold (met DateBK5).
maar dan mag er geen pocketpc achter draaien :r

als je 'm als agenda gebruikt zie ik echt alleen maar nadelen aan ppc.

pas als je wilt divx'en... jah... wie mooi wil zijn moet pijn lijden... ;)

• TuLPMaN
505 is natuurlijk relaxeder...maar dan kan ik net zo goed voor de 515 gaan :)

Maaruh, iemand anders nog ervaring met de m125 / m130 ??

Ennuh, waar kan ik ze het best kopen? pdashop.nl lijkt me wel ok toch?

Bladiebla!

• DaTimMan
heb ik em ook gehaald had em binne 3 dagen thuis

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik heb flink getwijfeld over de m130 of m505, maar heb toch de m130 genomen. Hij is wel dikker/zwaarder, maar dat kleurenscherm roeleert!!! tis het echt wel waard, en hij kan ook gewoon in mijn borstzakje hoor geen probleem. De batterij is puur 0wn4g3, gaat nooit op doet het >5 uur met tft op max setting en hij kent toch geen geheugen effect (lithium).

M130!!!

Verwijderd

Het nadeel van de palm 3c (die ik beter ken dan de m130) dat heb verbruik hoger was maar dat valt te overleven maar wat tegenviel was de leesbaarheid van het scherm in de zon/buitenlicht. Ik heb een palm V gekocht en deze is met heel felle zon nog perfect te lezen terwijl een kleurenschermpje al gauw overbelicht wordt en dus lastig te lezen.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-03 16:51

Rannasha

Does not compute.

Kleurenscherm is erg lekker, veel duidelijker dan monochroom. Alleen in de buitenlucht is het wat minder goed leesbaar met de m130, dus je zult voor jezelf moeten nagaan of je het ding binnen of buiten wilt gebruiken.

Voor mij was de accu de doorslaggevende factor in de keuze tussen m125 en m130.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:53

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Neem een pda met een accu. Ervaringen van iemand die ik ken met een m100 met batterijen was niet zo schokkend. Ik heb een vx en ben vergeten dat zoiets' op batterijen werkt omdat ie automatisch in de cradle oplaad. kleur is denk ik wel prettig. Leesbaarheid wordt beter. Probeer het ff in de winkel.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Ik heb de Palm IIIc voor 125 euro gekocht, prima ding en duur genoeg voor een palm die je toch na een maand in de kast legt (gebasseerd op eigen ervaring :z)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Q

Q

Tja, je moet natuurlijk wel even nadenken voordat je iets koopt, zoals: wat ga ik er mee doen?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

[quote]
[b]Op zaterdag 06 juli 2002 11:13 schreef
het volgende:[/b]
Tja, je moet natuurlijk wel even nadenken voordat je iets koopt, zoals: wat ga ik er mee doen?
nou, wat doe jij er mee dan? :)

ik denk dat meer dan de helft van de mensen met Palm op dit forum het voornamelijk gebruiken voor de spelletjes...

als je het zo bekijkt heeft niemand hier een palm nodig, want hoeveel zakenluitjes lopen hier nou rond? (grotendeels middelbare schoollui die het ook prima met een hema-agenda van 2 euro kunnen doen)

maarja, je kan de vooruitgang niet stilzetten en over een paar jaar hebben zelfs schoonmaaksters van 55 zo'n ding...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Q

Q

Ik heb m niet gekocht als gadget maar bewust als vervanging van mijn agenda, na wat geklooi met een m100 van een vriend van mij.

Agenda en memo funtie zijn het belangrijkste voor mij. Daarnaast echter ook het lezen boeken en van de krant (NRC) in de trein, palmwijzer (ns spoorboekje). Ik heb er wel spelletjes op maar daarvoor heb ik m echt niet gekocht, daarvoor heb je de gameboy advance.

Je moet gewoon bewust kopen.

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 11:26 schreef Mooooody het volgende:

[..]
als je het zo bekijkt heeft niemand hier een palm nodig, want hoeveel zakenluitjes lopen hier nou rond? (grotendeels middelbare schoollui die het ook prima met een hema-agenda van 2 euro kunnen doen)
Stuk dicipline heeft het mij gebracht (ex-hbo studentje). Een agenda gebruikte ik nooit, toen ik had besloten om een palm te kopen heb ik destijds ruim FL600,- neergeteld voor een m105. Doordat bedrag heb ik hem als agenda gebruikt. Heb ik mijn syllabi (bij ons op school kreeg je die als PDF) erop geknald. En natuurlijk spellen.

Mij heeft zo'n ding wel geholpen in mijn studie. Maar dat komt mede door mijn laxheid. En omdat ik mijn eigen handschrift niet kan lezen :)

• TuLPMaN
Denk dat ik idd maar voor de m130 ga. Worden die krengen nog goedkoper deze zomer denken jullie of zakken de prijzen van die palms niet zo snel?

Bladiebla!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou ook zeker de m130 nemen, en dan alleen al vanwege de accu. Je kunt ook eens kijken naar andere merken, de Sony Clie S300 is op sommige plaatsen ook nog voor 200 Euro te krijgen, die is wel zwart-wit, maar heet wel een accu, een wat groter scherm en volgens mij issie ook lichter.
(Kleurenscherm is wel aardig, maar ik kan tot nu toe nog goed zonder)

Ik denk dat de prijzen de komende tijd niet echt meer zullen dalen, aangezien er op dit moment weinig nieuwe modellen uitgebracht worden. Ik weet niet of ze hem bij Primafoon hebben, maar anders kun je daar natuurlijk profiteren van de zonnesteekweken :)

• TuLPMaN
Primafoon is niet echt mijn sjop... :) Denk ook niet dat ze die dingen daar verkopen. Via internet dan maar, www.pdashop.nl. Die is toch wel ok?

Bladiebla!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Ik heb verleden jaar mijn vriendin een m125 kado gedaan voor haar verjaardag.
Ik denk niet dat ze hem nog zou kunnen misschien (nee, niet voor de spelletjes, maar voor de agenda :) )
Zonder is ze echter verloren.

Maar moest ik geweten hebben dat de m130 kort daarna uitkwam, had ik haar zo eentje gehaald.
Het gesukkeld met de batterijen is één van de weinige, maar vaak voorkomende problemen.

Ik raad je dus zeker aan om minimum de m130 te nemen.

Verwijderd

Met een palm is het niet van wat ga je er mee doen maar meer wat kan je er mee doen.
Er zijn zoveel verschillende progjes dat overal wel wat voor te vinden is dat ding is zo handig.
Ik gebruik hem dus voor afspraken en adressen (Duh) en daarnaast e-books lezen (in de file), D&D spelen (ja die proggies zijn er ook), mijn vrouw gebruikt hem oa voor het bijhouden van de zwangerschap, bijhouden hoeveel je die dag gegeten hebt etc.
Er zijn gewoon teveel mogelijkheden om op te noemen. De reden voor mij om er een te kopen was dat ik bij een bedrijf ging werken en ik plots met 400-500 adressen intern en extern geconfronteerd werd en op de pc opslaan niet portable was en met zoveel gegevens je in een papieren agenda niet meer uit de voeten kan.
Palmpje was de oplossing..helaas wel nog 1200,- gulden voor betaald voor maar 2 Mb geheugen op een palm V.
Maar nu 3 jaar later nog steeds veel plezier van en zeer afhankelijk van palm.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik zou voor de palm Vx gaan.. lekker en niet al te duur. Ook met accu dus.
Of anders de Palm V en laten upgraden naar 8 Mb bij http://www.sfinx.demon.nl/palm/ .. werkt perfecto hiero..

• TuLPMaN
Maar geen kleur, toch? Hoe duur zijn die Vx dingen nu dan?

Bladiebla!

• Jan Jaap
  • Laatst online: 06-03 12:49
Kleur is wel beter leesbaar (zwart op wit ipv zwart op groen) alleen buiten niet echt (Op een IIIc iig)

• TuLPMaN
Kan een 2 maanden oude m130 overkopen voor 275 euro. Goeie prijs??

Bladiebla!

• Q

Q

Dat kan ik niet inschatten, misschien iemand anders? Je kunt ook voor nieuw gaan en dan voor lange termijn aanschaf: de palm 515. Die is pittig prijzig, maar een palm koop je echt voor de langere adem. Dan koop je het voordeel van een heel dunne PDA die je in je broek/borstzak duwt + batterij met kleur, erg goed scherm (veel beter dan m130) en de batterij. Hoe dan ook, met een palm pda met ingebouwde batterij maak je niet snel een verkeerde keuze.

• Jan Jaap
Op maandag 08 juli 2002 22:19 schreef TuLPMaN het volgende:
Kan een 2 maanden oude m130 overkopen voor 275 euro. Goeie prijs??
Het goedkoopste is hij nieuw te krijgen voor 339 (http://www.tweakers.net/pricewatch/26472), dus als hij er nog helemaal goed uitziet enzo is het volgens mij geen slechte prijs.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ach ja kleur is leuk maar het kost zoveel energie en batterijen... dus..
Die Vx is prima in gebruik...en is groter qua scherm dan die M125 en M130... en moet vast ergens op de kop zijn te tikken voor 300 euro...

btw hier nog het vergelijk van specs van jou eerste keuzes M125 en M130:
http://www.palm.com/products/family.html

• TuLPMaN
Het is 250 euro geworden :) Ik ga er gewoon voor ! Tnx in ieder geval...!

Bladiebla!

• Jan Jaap
Veel plezier ermee!

• TuLPMaN
Nu maar hopen dat ik er echt wat aan heb...:)

Bladiebla!

• Jan Jaap
Ik wel..
(Op school onder de les moet je toch ook wat doen :D)

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Op dinsdag 09 juli 2002 21:24 schreef Super__Nerd het volgende:
Ik wel..
(Op school onder de les moet je toch ook wat doen :D)
;) Hadden ze die dingen maar in mijn tijd...

P R N D

Pagina: 1