HDD = bad? Nog iets mee te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 18:43
Van mijn werk had ik een IBM Deskstar 45GB 7200RPM schijf meegekregen. Hij deed het niet echt meer, maar als ik 'm kon fixen mocht ik 'm houden.

*Nu word de schijf wel herkend in het BIOS met alle juiste specs.

*Ook toen ik Win XP pro opstartte, gaf XP de melding dat de IBM schijf was gevonden en geinstalleerd.

*In m'n Device Manager geeft ie de disk ook aan een zegt dat er geen fouten zijn en juist werkt.

*Met systeembeheer-->computerbeheer etc. staat de schijf er ook, maar ik kan 'm niet formateren omdat het programma dan een foutmelding geeft en afsluit.

*Met fdisk kwam ik ook niet veel verder (ik ben al geen whizz met fdisk), deze gaf aan geen andere schijf te herkennen.(maar dat zou wellicht komen omdat het NTFS is?)

*Net maar Partition Magic Pro 7.0 geinstalleerd, en deze gaf het volgende aan;

Afbeeldingslocatie: http://pics.shellz.nl/screen_pm7.gif

Ik kan hiermee ook niet formateren, dan geeft PM namelijk de volgende foutmelding; Error #4 Bad argument/Parameter.

Wat kan ik nu nog verder doen? Het zou wel fijn zijn om dit schijfje nog te kunnen gebruiken want zoals je hierboven ziet is m'n 7,7GB schijf aardig vol aan het raken. :)

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 22:48
ffkes RMA aanvragen bij IBM en opsturen, krijg je binnen 1 á 2 weken een vervanging mits deze binnen garantie is

heb de url zo niet bij de hand

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:03

Mentalist

[avdD]

format e: :? (of hoe ie ook heet)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 00:37

d-motion

zow... en dan nu...

Zoals Antiloop zei : RMA?

Zoniet : Formateer dat ding eens vanuit de bios?

WWW.RC5.NL

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou m niet vanuit het BIOS formatteren... schijnt weleens niet goed te zijn voor schijven... ik zou op de site van IBM even hun diagnostische tool pakken die kan low level formatteren, en daarmee de schijf volledig leeggooien, zodat er echt niks meer op staat :)

Dat BAD in Partition magic geeft aan dat de partitietabel inconsistent is.. zelf ook es gehad na n foutje in Linux bij n block copy :P

Als er geen belangrijke gegevens op staan dus gewoon low levelen met de daarvoor bestemde tool van IBM.. dan is de partitietabel helemaal foetsie en is daarna echt wel alles Unallocated in Partition Magic/FDISK/iets anders ;)

• Vimana
Misschien dat ik zo dom ben hoor, maareeh; vanuit je BIOS formateren? Daar heb ik nog nooit van gehoord :?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 22:38 schreef Vimana het volgende:
Misschien dat ik zo dom ben hoor, maareeh; vanuit je BIOS formateren? Daar heb ik nog nooit van gehoord :?
In oudere BIOS'en had je nog een optie voor Lowlevel format, meestal bij American Megatrends. ( 386,486,Pentium )

C:\>_

• Vimana
Die util van IBM heeft een FDD nodig, en die is bij mij brak ;(

Geen proggie dat geen FDD nodig heeft?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:03

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 04 juli 2002 00:22 schreef Vimana het volgende:
Die util van IBM heeft een FDD nodig, en die is bij mij brak ;(

Geen proggie dat geen FDD nodig heeft?
Misschien kun je wat gaan aankloten met Testdisk :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03-2025
Maxtor, Seagate en IBM hebben ook zo'n progje op hun sites.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Pagina: 1