Toon posts:

geen fsb?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde als noob wel es beginnen met oc van mijn pc want ik wil het toch es leren.

Ik naar mijn bios en gezocht naar die fsb gezocht maar kon het niet vinden, is er dan nog mogelijkheid om het via de fsb te upgraden?

mijn mobo is een p2b vm van asus met een p3 500.

En van dat jumper gebeuren snap ik nog erg weinig, ik heb de search knop gebruikt maar nergens staat echt uitleg hoe je moet overclocken met bijv die fsb en die jumpers.

kent iemand een goeie site daarover? liefst nederlands want al die termen zijn al moeilijk genoeg voor een noob :P

alvast bedankt

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:16

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

heb je de nieuwste bios er al in geflashed??????

[specs]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

en staat er ook niet CPU host clock

Verwijderd

Topicstarter
ik ben alle menuutjes langs geweest de cmos en de bios en de power management? maar geen woorden als fsb of front side bus.

geen bios upedate ben best bang dat het fout kan gaan, maar als ik dat zou doen dan kan het meschien wel ?

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03

justifire

Shut up and squat !!

nooit geschoten is altijd mis :) Bios update is altijd goed natuurlijk, ze zijn er niet voor niks. Lees gewwon goed de instructies van te voren en flashen maar. Heb geen ervaring met jouw mobo, maar zou het toch zeker proberen.Succes alvast :D

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ga mij zelf alvast mentaal voorbereiden op een bios update ;)

maar weet niemand een goeie site met een goede begrijpelijke oc uitleg?

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54
Op woensdag 03 juli 2002 21:59 schreef Rampo het volgende:
Oke ik ga mij zelf alvast mentaal voorbereiden op een bios update ;)

maar weet niemand een goeie site met een goede begrijpelijke oc uitleg?
in de Faq staan wel het nodige.

Verwijderd

P2B kan je toch ook gewoon met jumpers doen? check ff je mobo boekje

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik kan me nog een review herinneren van lang-lang geleden over de OC basis.

Hier dus...
Misschien wat gedateerd, maar wel het verhaal van a tot z. ;)

En als dat niet helpt hebben we altijd deze nog....

succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
thanx dewds ik ga het ff op me gemakkie bekijken :)

Verwijderd

Dit staat dus in de FAQ, in de bios (wat voor een is het er?) staat meestal een menuutje dat CPU setup oid heet en daar is het in te stellen.

Ook kun je proberen met progjes als Speedfan ed je FSB via de software te verhogen. Maar ook dit werkt meestal niet op oude boardjes.

Op oudere boardjes zijn of DIP switches of jumpers te vinden voor het instellen van je FSB en de multiplier (hoewel de meeste proc's gelockt zijn) en je voltage. Niet op alle boardes is alles aanwezig en het zit nooit op dezelfde plaats.

Ff zoeken dus, het staat in je manual en als je die kwijt bent of weggegooit hebt staan op inet bij de fabrikant manuals van moederborden (ook oude).

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En dus...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.