Waterkoeling...welke merken....

Pagina: 1
Acties:

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:58
Hallo,

Ik heb er lang overna gedacht en wil nu beginnen met waterkoeling op me cpu gpu chipset etc.

ik weet wel welke onderdelen ik nodig heb ( Pomp, Radiator, koelblokjes etc..)

Maar welke merken aanbevelen jullie..?

kheb een hoop gezien op verschillende fora maar kan nog niet echt een keus maken..

Het te koelen systeem:

.Intel P4 2ghz@2 ghz maar word misschien in september vervangen door een 2,53 ghz

.Asus P4B maar word vervangen door een ASUS P4T533-C

Dus de koeling moet op beide processoren en Mb's werken

.ASUS Geforce 4 Ti 4400.

dus wat ik uiteindelijk vraag is van welke merken de verschillende onderdelen moeten zijn (of waar jullie goede ervaringen mee hebben), Opzich is de prijs niet een groot probleem...maar het moet niet in de duizende euro's lopen... dan kan ik beter overgaan op vapochill ;)

Grtz...

https://printcraft3d.nl

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 18:55

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

je kan geen beslissing maken over welk merk dus vraag je het aan ons???? |:(
We zijn je mama toch zeker niet.
ik ga toch ook niet in de winkel vragen: "welk merk chips raadt u mij aan? lays of croky"

[specs]

• Greetoz
ik wil alleen weten waar jullei goede/slechte erveringen mee hebben gehad....

zijn "jullie" een winkel?? nee "jullie" zijn onafhankelijk dus...kunnen jullei aanbevelingen doen...

nou geef mij maar lays

nou geef mij maar lays ;)

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 18:55

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

de ervaringen en meningen van iedereen liggen natuurlijk verschillend, dus denk ik dat je toch zelf een keuze moet gaan maken.

inderdaad doe maar lays *D

[specs]

• Greetoz
er zijn toch mensen die goede/slechte ervaringen hebben...

maar kennelijk niet...ik kom hier omdat ik nieuw ben in water koeling maar kennelijk kan ik hier de hulp die ik nodig heb niet vinden...:?

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 04:14
Op woensdag 03 juli 2002 21:50 schreef Greetoz het volgende:
er zijn toch mensen die goede/slechte ervaringen hebben...

maar kennelijk niet...ik kom hier omdat ik nieuw ben in water koeling maar kennelijk kan ik hier de hulp die ik nodig heb niet vinden...:?
Tuurlijk wel. :P
Kijk eens rond op www.oc-shop.nl , die hebben best wel wat waterkoel-spul. Complete setjes kan je ook kopen, kijk anders hier eens:
[topic=539694/1/25]

En verder natuurlijk de eeuwige "search", maar die weet je vast wel te vinden.

En je hoeft geen "duizenden euro's" uit te geven hoor.... als je alles nieuw koopt moet je zekers wel onder de 200 euro kunnen blijven, denk ik.
Succes met winkelen ;)

Verwijderd

Heyz,

Hier heb je wat sites:
www.oc-shop.com
www.aqua-computer.de
www.dangerden.com

Ik zou voor dangerden onderdelen gaan, want daar heb ik goeie ervaringen mee.

Als ik een setje zou samen stellen voor jou bijv. bij oc-shop en als je niet op geld hoeft te letten lijkt me dit wel iets:

Danger-Den MAZE-3 S478 1/2" 73 euro
HWlabs The Black Ice Extreme 107 euro
Danger-Den video gf 2/3 1/2" 57 euro
Eheim 1048 Centrifugal Pump 58 euro
Hardshell tube 3 meter 12 euro
----------------------------------------
totaal 307 euro

Dit zijn allemaal goede kwaliteit spullen.
Ow jah als je voor ocen gaat en geluid maakt niet uit moet je een
Delta FFB-120HP 31 euro erop zetten.
Als je het lekker stil wilt houden moet je een papst ofzo erop zetten. Deze fans zijn ook allebij van goede kwaliteit
Hoop dat ik je een beetje geholpen heb want heb hier 5min over gedaan :P

Oops lees net dat je geforce 4 heb nou dan moet je nog even wachten want dan komen de geforce 4 blokjes binnen van dangerden bij oc-shop :D
Je kan natuurlijk ook alles bij dangerden bestellen maar dan zijn die verzendkosten weer :(

• Greetoz
hey,

bedank voor dei sites paar kende ik al maar die danger-dan had ik meer over gehoord denk dat ik dan wel die richting opga! 307 euro is nor wel te doen...

geluid maar niet veel uit heb toch altijd muziek aanstaan en heb 4 jaar geslapen met een file server in de kamer naast me met de deur open :/

als ik het af heb....en zal ik de resultaten wel posten was ook al van plan op me case eens stevig te modden dus ;)

en thx voor het opofferen van je 5 min ;)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

yup dit is een beetje een topic van: noem mij eens wat merken, dat is een keuze die je zelf moet maken dude, als je nou iets vraagt over een bepaald waterblok ofzow. maar dit is verder niet interresant

Verwijderd

pomp zal wel een eheim nemen zijn betrouwbaar hebben veel mensen me laten vertellen.
Ben ook bezig geweest met me setje en ben nou bijna klaar.
Moet alleen nog wachten op me radiator uit een auto.
Als die binnen is dan ga ik alles bestellen.
En dan kan het inbouwen beginnen :)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Setje die ScaboO heeft samengesteld is zeker goed :)

Een van de betere waterblokken

Ik zou dus voor die setje gaan :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Setje van Scaboo is zeker goed .

Maar bij Aqua Computer heb je al een mooie en complete kit voor 160€ .

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 13:02 schreef real_raichu70 het volgende:
Setje van Scaboo is zeker goed .

Maar bij Aqua Computer heb je al een mooie en complete kit voor 160€ .
Dat setje wat ik zei is inderdaad beetje duur misschien is dit dan betere keus. Maar ja als geld niet zon probleem is 8-)

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 13:05 schreef ScaboO het volgende:

[..]

Dat setje wat ik zei is inderdaad beetje duur misschien is dit dan betere keus. Maar ja als geld niet zon probleem is 8-)
BTW , dat setje van jou gaat het vidkaart blok NIET op zijn GF4 passen , daarvoor zal hij natuurlijk een GF4 blok moeten kopen :D

• Greetoz
bedank allemaal voor jullie reacties...ik denk dat ik dan voor dat setje van scaboo ga..maar dan met een gf4 blok..

ik heb gekeken bij danger-den en daar is dat koel blok stukke goedkoper dan bij oc-shop.nl...dus ff kijken waar ik het goedkoopst uit ben ivm verzend kosten etc..

ik las op dit forum ook iets over een peltier is dat misschien niet slim om er ook tussen te gooien???..

ik moet dan alleen nog ff kijken welke fan ik op het radiatortje gooi..

ik heb voor thuis heb ik een fan uit een CV ketel
(monteurs d8ten dat i niet meer werkte dus hebben ze er een nieuwe in gedaan maar hij was gewoon beetje vies en werkt weer perfect alleen nu neit meer in de cv >:) maar in me pctje :P word direct op 220V aangesloten dus verplaatst redelijk wat lucht)

maar die zal dus direct lucht van buiten het huis halen maar nu wil ik ook wel een mooi fannetje voor als ik naar lans ga etc ;)

dus nog ff zoeken voor een mooie fan voor die 'HWlabs The Black Ice Extreme' radiator...

Pagina: 1