check de pics van dit kt333 chaintech 7vjl mobo!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 622 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Heb ik dan toch te vroeg mijn MSI gekocht? Ik wil zeer binnenkort rounded cables aanschaffen maar die zitten hier zelfs bij!

Wat ik me wel afvraag, die CBox moet in een 3,5" bay. In mijn kast zit er slechts 1tje en die is bezet door een diskdrive. Waarom hebben ze die niet 5,25" gemaakt? of met een verloopstukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
voor mvd:
divider is een functie in je bios om cpu asynchroon te laten lopen met het geheugen bijv.
FSB = 133, divider = 3:4 geheugen loopt dan op: 177.
FSB = 157, diviver = 3:4 geheugen loopt dan op: 209.
Jouw geheugen moet dat kunnen hebben denk ik :)

---------------------------------
voor razorfist
bezet door een diskdrive
weghalen! >:)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58

Arfman

Drome!

Wat is dit ? Een moederbord, gericht op onze Opel Manta-rijdende tweakers met hoogblonde vriendinnen in zuurstokroze leggings ?

:)

Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 16:43 schreef Spice het volgende:

weghalen! >:)
OK :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 16:43 schreef Razorfist het volgende:
Heb ik dan toch te vroeg mijn MSI gekocht? Ik wil zeer binnenkort rounded cables aanschaffen maar die zitten hier zelfs bij!

Wat ik me wel afvraag, die CBox moet in een 3,5" bay. In mijn kast zit er slechts 1tje en die is bezet door een diskdrive. Waarom hebben ze die niet 5,25" gemaakt? of met een verloopstukje?
Doe gewoon die cbox of je floppy drive in een 5,25" bracket.

Probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:26

ChUcKiE

Dus........

Jammer dat er geen P4 in past, verder aardig bordje :o

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChUcKiE schreef op 25 juli 2002 @ 08:20:
Er is/komt ook een p4 uitvoering van dit bordje. Alles wat geel is is bij de P4 uitvoering groen. Dus ook de rounded cables.
hmmm misschien toch een beetje een iets te ouwe }:O

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2002 13:37 . Reden: sorry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
ChUcKiE schreef op 25 juli 2002 @ 08:20:
powerleap komt nog wel eens met een s478>socketa convertor ;) :D

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik ga er binnenkort ook 1'tje kopen :) Maar ik wil er Crucial PC2100 mem. voor kopen...Weet iemand of dit gaat werken op de Apogee?

[ ik hoor steeds verhalen dat sommige merken wel en niet werken op dit MOBO ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:25
Juggernaut schreef op 05 juli 2002 @ 10:45:
specs zijn belangerijker dan uiterlijk. Belachelijk grote koeler op de northbridge die zowat tegen de socket aanzit. en dat gele overal? :r maargoed.. da's persoonlijk
Is trouwens geen koeler, enkel een heatsink. Dat plaatje zit er enkel voor de show.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:41
dot.K schreef op 26 augustus 2002 @ 12:02:
[...]

Is trouwens geen koeler, enkel een heatsink. Dat plaatje zit er enkel voor de show.
Dat is trouwens wel helemaal lomp dan :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met de te gebruiken CPU cooler? Gezien de ruimte om de voet lijkt het me dat niet iedere cooler zomaar past.

CPU wordt een 2000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuist dit bordje besteld met een athlon 2200+ en 256mb pc2700 geheugen...

ik heb hier een Zalman 6000Cu en die ga ik er op proberen te krijgen, ik post over een aantal dagen mijn bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 13:54
Draaien op dit moederbord ook de allernieuwste processoren van AMD met een FSB van 333MHz? nl de Athlon XP 2700+ en 2800+ :?

Het geheugen loopt wel op 333MHz, maar of de CPU dat ook kan :7

Op de site van VIA staat dat de Front Side Bus van die chipset (KT333) 200/266 is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee op de revisie 1.02 draaien geen 333 processors pas vanaf versie 1.03 chaintech is daar ook pas achtergekomen ( zeggen ze )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 18 augustus 2002 @ 13:39:
[...]

powerleap komt nog wel eens met een s478>socketa convertor ;) :D
Eh er is ook een 9apogee serie met socket 478, met je convertertje hier en daar, een nadeel = twee geheugen slots, maar daar valt over heel te komen.
deze is trouens groen ipv alles wat geel is.
Maar nog steeds de moeite waard(beetje eigenbelang :P )
en natuurlijk 533 MHz FSB voor de nieuwe P4's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 19:17:
nee op de revisie 1.02 draaien geen 333 processors pas vanaf versie 1.03 chaintech is daar ook pas achtergekomen ( zeggen ze )
Dus het kan wel ;)

Na een Bios-update :)
Bios Versie 1.03
1. Support CPU jumpless ratio change up to 18X for hardware

2. Fixed load default year fail when CMOS check sum error.

3 Set LM90 T_CRIT default Temperture to 97C.
* Klovan ziet niks staan over een FSB van 333 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 14:10

McFizban

Hackito ergo sum.

Wat een ongelofelijk pooier MB is dit zeg! (zie eerste post)
Gelukkig verschillen smaken ;)

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi mobo, maar lay out is kut. De socket zit verkeerd om zodat je de koeler niet goed kan bevestigen als mobo in kast zit. De voeding zit dan in de weg. Om de socket heen is veel te weinig ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
ja hoor hij is mooi maar wel een mooi window maken dan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Laatst online: 09-10 10:12

Knal127

Een raar geval...

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 15:36:
Heeft er al iemand ervaring met de te gebruiken CPU cooler? Gezien de ruimte om de voet lijkt het me dat niet iedere cooler zomaar past.

CPU wordt een 2000+
Er is wat weinig ruimte om een CPU cooler te installeren maar ik heb nu een Tt Vulcano9 geinstalleerd en t past prima (wel een geknutsel)

Voor de mensen die de heatsink op de Northbridge achterlijk vinden (t is lomp en heeft geen pasta), k heb er nu een Titan TTC-CUV2AB met zilverpasta op zitten en t scheelt aanmerkelijk in de temps bij overclocken (k heb er een foto van maar k weenie hoe deze te plaatsen bij een bericht) :+

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 10:59:
Mooi mobo, maar lay out is kut. De socket zit verkeerd om zodat je de koeler niet goed kan bevestigen als mobo in kast zit. De voeding zit dan in de weg. Om de socket heen is veel te weinig ruimte.
Je kan dus ook beter de CPU & cooler eerst op het moederbord zetten, en daarna pas het moederbord in de kast bouwen, dan is er geen probleem ;)

En anders eerst effe de voeding eruit halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie gewoon groen was dan had niemand hier naar omgekeken , Chaintech is niet bepaald een A-merk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 21:53:
Als ie gewoon groen was dan had niemand hier naar omgekeken , Chaintech is niet bepaald een A-merk....
Tsja..... iedereen heeft een manier van je spullen verkopen. Ik heb hem zien liggen en ik vind hem 'live' ook niet bepaald een schoonheid. Mijn MSI KT3 Ultra Aru ook niet, die is rood en zitten 1 witte, 1 blauwe en 2 gele ide connectoren op.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KurriKlown
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 09:31

KurriKlown

-MCL-

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 21:53:
Onzin, als je de reviews erop na zou lezen, dan wist je dat de 7VJL geen B-mobo is.
Het is zeker een hele goeie middenklasser, die zich trots mag plaatsen na Abit, Asus en EpoX 333-mobo's. Veel opties en stabiliteit voor de geboden prijs... als Chaintech nou alleen bij z'n 1/5 divider gedoe (met 166fsb CPU's) orde op zaken zou stellen...

Uhm ja, ik wil dit bord dus hebben :*) da's nu wel duidelijk denk ik ;)

Ik heb geen sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn mobo nog niet in kunnen bouwen (heb CPU en geheugen nog niet binnen), maar ik heb die nepfan vast van het heatsinkje gesloopt, ik ben trouwens bang dat mijn zalman waaiertje helemaal niet gaat passen op dit bord, dat zou balen zijn zeg! :(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2002 00:11 . Reden: foutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou zo'n a merk is het ws toch niet, met je 1.02 kan je FSB 166 niet gebruiken

Dit is het mailtje wat ik terug kreeg van chaintech taiwan

Dear Laurenshof,

First of all, on the behalf of CHAINTECH, I would like to thank you for purchasing CHAINTECH 7VJL APOGEE.
I am sorry if there was any inconvenience caused in the past few weeks. Also, we apprciate a lot for your patience
and your filling out our Technical Special Support Request form to fasten our internal process.

Based on CHAINTECH's principals to offer the best service to our customers, we are willing to modify your board for free if you want to enable the 166MHz jumper.

Please send your board back to Chaintech Headquarter by DHL.(Freight collect)
(ATTN: Barbie Lin Address: XXXXXXXXXXXXXXXXx)
We will modify your board and ship it back to you. (3 weeks from the day we receive it to the day you get it back!)
Note: Please be noted that this modification will result jumper wire and re-soldering. Appearance imperfection is inevitable.

So substition seems to be the only way to use the 166 fsb. I'm not very keen to stay 3 weeks without pc and i'm not understand what means (sorry i study english a little in italy) "this modification will result jumper wire and re-soldering. Appearance imperfection is inevitable".
Another thing: sending the mb by Dhl costs nearly a quarter of the motherboard.

Tell me what you think of it.

Ja die mafketels 8)7 denken dat ik drie weken zonder een moederboard ga zitten!
Ondersteuning mag dan wel oke zijn maar dit is toch prut! Eerst werkt de ALT-F2
toets niet ---> te weinig plek in het bios en nu dit weer
Het was mijn eerste ervaring met chaintech maar ook mijn laatste denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening is toch om gewoon te gaan voor Asus , Msi , Soltek , Epox of misschien Abit , maar ik gok dat de meeste mensen die Apogee alleen maar kopen om het kleurtje , als ie groen was geweest dan had niemand er over nagedacht...

Ik vind Chaintech niet bep een A-merk (heb ik ook mijn redenen voor }) :|) en ga dus altijd voor een van de bovengenoemde merken..

Maargoed toch wel een mooi (uiterlijk) bordje (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Laatst online: 09-10 10:12

Knal127

Een raar geval...

Het was mijn eerste ervaring met chaintech maar ook mijn laatste denk ik[/quote]

Leuk dat ze bij chaintech voor iedereen dezelfde antwoorden gebruiken....(bij mij dus precies hetzelfde liedje)
ik ga toch egt niet 3 weken zonder mobo zitten in de hoop dat ik em goed terugkrijg;
is dit egt niet op te lossen met een BIOS-update terzijnertijd??

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja het lijkt erop dat Chaintech voor uiterlijk gaat en niet voor kwaliteit. Gemiste kans.

En opsturen met DHL is nou ook niet echt aantrekkelijk, kan dat niet in Nederland gebeuren?

Chaintech is geen A-merk, maar met de Chaintech planken die ik heb gebruikt heb ik maar met één een probleem gehad (kapotte floppiecontroller).

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Das best een lelijk bord zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Knal schreef op 10 oktober 2002 @ 09:03:
Het was mijn eerste ervaring met chaintech maar ook mijn laatste denk ik
Voor mij word het zeker de laatste. Maar hoe dan ook ...
Ik denk dat ik mijn leverancier maar es een belletje ga geven want ik wil dat dat bord gewoon 333 mhz fsb aankan.
Ik schrijf nogal wat reviews en ik krijg dus nu samples binnen waar ik niks mee kan.
Het stomste is eigenlijk nog dat ik met Chaintech al contact had gehad voordat ik hem kocht en toen werd me gegarandeerd dat met een BIOS update de 333 mhz fsb gewoon ging werken.
En dat er een pci/agp devider in de BIOS in de maak was.
Ben benieuwd of ze dit ooit nog gaan nakomen.

Begrijp me niet verkeerd. Het bordje doet het prima op het moment en heb er verder niks over te klagen, maar met het oog op de toekomst gaat het bordje gewoon niet voldoen. Al sje een moederbord koopt met het oog op de toekomst en het blijkt na 2 maanden al weer verouderd te zijn (ondanks dat ze anders beweren) dan voel je je toch wat in de boot genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn bord dus omgeruild voor het merk asus a7v8x kt400 waar wel gewoon alles goed doet. <>off topic --> bedankt informatique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon

Talon

Booooom !

Aha ..... da's inderdaad de makkelijkste oplossing.
Have fun met je nieuwe bordje !
En hopelijk zien we je niet meer langskomen bij het "Grote Asus A7V8x -topic" met problemen. ;)
Ik zit de rit nog wel even uit ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer verschijnt het eerste mobo met een blote vrouw erop ? :P

/me snapt niet waarom een mobo mooi moet zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
wow... Als de prestaties nu ook nog goed zijn..
Stuur dit eens naar Asus, misschien kunnen die er qua design nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat wordt dit bord nou ineens afgezeken??? wat is er nou eigenlijk mis mee, FSB niet op 166mhz?
heb ik daar ook nadeel van met mijn Athlon 2200+ met PC2700 geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de instelling op dit bord?

Ik heb PC2700 geheugen en een 2000+. Met een jumper kun je FSB verandere van 100 via 133 naar 166 mhz. als ik de jumpers op 166 zet start de pc niet meer op. wel kan ik in de 133 stand in de bios de cpu verhogen naar 250 mhz, maar volgens mij draait mijn heugen nu op 266 op 333....

Iemand enig idee? En wat zijn de meest optimale settings? Oh ja... vergeten. hoe zit het met voltages. deze zijn voor zowel het geheugen als de processor in te stellen. Ik ben zeer terughoudend om hier zomaar mee te gaan stoeien. voordat er rook uitkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon

Talon

Booooom !

Zoals ik in dit topic heb gezegd : Chaintech 7VJL Apogee
Het moederbord moet je instellen met de jumper op 133 mhz. De 166 instelling is voor overclocken en een processor met een 166 mhz FSB en werkt alleen maar op een bepaalde revisie van het moederbord.
Je geheugen werkt dan wel op 166 mhz. De jumper is namelijk alleen voor de cpu fsb.
Euh ... wel in de bios instellen dat je geheugen op 166 mhz moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om het boeltje centraal te houden: check de topic waarop Talon ons wijst :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.