Toon posts:

Anw, Klonen, enquete enz(o)...

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier weer zo'n vervelend persoon die jullie komt lastigvallen met een enquete:

Wie heeft er een (uitgesporken) mening over klonen, en wie is bereidt die te delen met ons, en de rest van de internet gemeenschap?

of laten we het anders zeggen: wie durft voor haar/zijn mening uit te komen?

alle reacties zijn welkom

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:14

Exterazzo

Qeasy

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 14:07 schreef Matistuta het volgende:

Wie heeft er een (uitgesporken) mening over klonen, en wie is bereidt die te delen met ons, en de rest van de internet gemeenschap?

alle reacties zijn welkom[/quote]LOL :)

Audentia

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:15

BertV

Handgemaakt

Ik zie de voordelen van klonen maar ik ben er tegen om het OOK verkeerd gebruikt gaat worden.

Net als bij kernenergie wordt het onherroepelijk gebruikt als wapen en er gaan straks grote ongelukken gebeuren.

Voorbeeld:

NIEUW, gras dat maximaal 1,5 cm lang wordt
Dat gras verspreid zich over weiland, probleem...

Daarbij besef ik natuurlijk dat het niet te stoppen is.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het heeft enorme voordelen.

Het heeft vele horror achtige bijwerkingen

Het is niet te stoppen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Heb hier vanochtend op m'n werk al een hele discussie over gehad met een collega, na aanleiding van dat echtpaar in America dat mbv de cellen van hun overleden dochtertje het kind wil clo(w)nen.
Ik denk niet dat het goed is om mensen te cloonen. Er kunnen alleen maar problemen van komen, maar het is wel interessant voor de wetenschap om te kijken of we het kunnen.
Verder heb ik eigenlijk niet zoveel zin om alles wat ik vanochtend beargumenteerd heb te herhalen, omdat dit verhaal dan enorm lang wordt.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Klonen is een geweldig iets en moet absoluut doorgezet worden. Overigens wel met veel regelgeving en beleid, ook al is het alleen maar om de onwetende consument niet bang te maken, die bij het woord klonen al gelijk over Adolf Hitler, supermensen, genetische gemanipuleerd voedsel, vreselijke ziektes etc. beginnen te blaten. Zonder dat ze enige kennis hebben van genetica of iets dergelijks.

Klonen van mensen zou geweldig kunnen zijn voor het maken van donororganen. Dit gaat men nu in UK doen volgens mij. Ook bij dieren zou het volgens mij geen kwaad kunnen om wanneer men goed vee heeft dit te klonen. Overigens in beperkte mate om biodiversiteit te behouden.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>NIEUW, gras dat maximaal 1,5 cm lang wordt
Dat gras verspreidt zich over weiland, probleem...[/quote]Dat noem ik geen klonen hoor... Gewoon genetische manipulatie.

Verwijderd

De ideeen van hitler zullen ook wel te maken hebben gehad met zn opvoeding.
Dus ik denk niet dat als er een crimineel(bijv. hitler) gekloond word, dat dan zijn eerste doel is om alle joden te vermoorden..

Met klonen kan natuurlijk wel een superieur volk ontstaan wat zich beter voelt(en is) als gewone mensen..
Dus ze moeten die klonen wel wat sociale eigenschappen mee geven..

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:15

BertV

Handgemaakt

Captain Proton: Ik heb inderdaad de dingen een beetje door elkaar geklutst...

...maar klonen en genetische manipulatie behoren natuurlijk tot dezelfde verontrustende biotechnologische ontwikkeling.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 01:26 schreef pim_ het volgende:
Met klonen kan natuurlijk wel een superieur volk ontstaan wat zich beter voelt(en is) als gewone mensen..
Dus ze moeten die klonen wel wat sociale eigenschappen mee geven..[/quote]Euhhh...klonen zijn gewoon tweeling broers en zussen hoor. Ze zijn dus precies hetzelfde als dat jij bent. Niet beter en niet slechter. Dat is nl. wat er gebeurd als je een ééneiige tweeling hebt. Dat zijn klonen van elkaar. Opvoeding zal hier best verschil maken. Sommige dingen liggen wel vast en anderen zijn aangeleerd. En iemand die identiek is maar 20 jaar later opgroeit heeft natuurlijk een totaal andere opvoeding

Waar hier over gesproken wordt is een cel van je nemen en er een nieuw persoon van maken. Een tweeling op afstand in de tijd dus.

Voor de mensen die aan klonen voor orgaan donatie denken:

Realiseer je je wel dat als je dat op deze manier doet je gewoon je tweeling broer of zus zit op te gebruiken?

Ik vraag me af of die dat wel een goed idee vindt. En of die niet zelf op de gedachte komt om jouw lichaam maar voor spare parts te gebruiken.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zie geen problemen, als mensen er geld voor over hebben. Alleen moeten ze geen gekken criminelen clonen, maar wel mensen zoals Stephen Hawkins :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

hele klonen kweken om voor organen te zorgen is misschien ook niet de handigste techniek. Aan de andere kant, een orgaan opkweken uit een lichaamscel vind ik niet echt erg... en dat is wel dezelfde technologie.

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

gewoon lekker gaan klonen...
ik haat het als mensen ontwikkeling in de weg gaan staan... :(

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 12:12 schreef Captain Proton het volgende:
hele klonen kweken om voor organen te zorgen is misschien ook niet de handigste techniek. Aan de andere kant, een orgaan opkweken uit een lichaamscel vind ik niet echt erg... en dat is wel dezelfde technologie.[/quote]Uiteindelijk wel ja. Gewoon even een nieuwe nier maken. Je zal dan wel moeten zorgen voor de juiste expressie zodat er geen lever uit komt ofzo. En je moet een goede kweekreactor hebben.
Maar op dit moment is het natuurlijk wel veel simpeler om een hele kloon te maken. Dat kunnen we nu al. En de kweekreactoren hebben we ook al. Die dingen heten baarmoeder en zitten in vrouwen.
Ze kunnen zelf voor hun energie (voedsel) zorgen en na 9 maanden komt er een kloontje uit. De meeste willen dit vast niet. Maar als er maar voldoende geld geboden wordt zijn er vast wel een paar te vinden die over morele bezwaren of instincten :) heen stappen.

Dat is in mijn ogen het ultieme horror scenario. Hier in het rijke westen kan je vast wel een half of een heel miljard besteden aan de techniek om nieren, harten of levers te kweken. Daar zullen weinig mensen bezwaar tegen hebben.
Maar het is eigenlijk simpel en (relatief) goedkoop om hele klonen te kweken in broedreactors op twee benen in Verweggistan. Bovendien kan je daar als je bv alleen een nier van nodig hebt ook wel andere dingen gebruiken hoor: hoornvlies, huid etc...

Dus dat maakt het nog goedkoper. We kunnen hier dan heel fraaie morele regels hebben, maar ik geloof niet zozeer in het uiteindelijk 'goede' van mensen. Mensen hebben de neiging om dingen niet te willen weten als het ze niet zo goed uitkomt.

Zullen alle nier patienten echt gaan kijken waar hun nier vandaan komt als er een 'perfecte' match gevonden wordt? Of zal er gezegd worden: GRAAG transplanteer maar.

In Nederland zal dat vast netjes worden geregeld. En kan het duus voorlopig niet. Maar iemand met geld kan dan bv in India zo een nieuw nier krijgen...Dat gebeurd dus NU al. Zei het dat een of andere arme sloeber een paar 1000 gulden krijgt om een nier af te staan. Zou het niet nog mooier zijn als er een perfecte match was?

Verwijderd

[terugpakmode]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar als er maar voldoende geld geboden wordt zijn er vast wel een paar te vinden die over morele bezwaren of instincten heen stappen. [/quote]jij geeft het ook niet snel op he? Maar dan mag je nog een keertje aantonen dat instincten hier iets mee te maken hebben :)

[/terugpakmode]

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 14:07 schreef Matistuta het volgende:

alle reacties zijn welkom[/quote]LOL >:)

• Exterazzo
  • Laatst online: 12:14

Exterazzo

Qeasy

Maggik deze ff *swingen*. Kijken wat de nieuwe bezoekers hier van vinden!

Audentia

Pagina: 1