Toon posts:

scheur in lnb slecht ja nee {schotel} pic

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik kwam er vandaag achter dat in de lnb van mijn digitale schotel ontvanger een scheur zat aan de voorkant. de ontvangst is nog gewoon goed maar echt goed is het volgens mij niet voor het ding. hier een plaatje van de gehavende lnb. Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/lnb.jpg

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 19:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik zie de scheur niet

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sja, er moet niet teveel water in lopen lijkt me..

Verwijderd

De 'snee' bedoel je? Volgens mij hoort dat, anders zou hij nooit zo recht zijn..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 20:57 schreef Tweak-Metallica het volgende:
De 'snee' bedoel je? Volgens mij hoort dat, anders zou hij nooit zo recht zijn..
die scheur zat er dus eerst niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 20:56 schreef AtomicShockwave het volgende:
ik zie de scheur niet
mischien je bril opzetten of je ogen open doen.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op woensdag 03 juli 2002 21:00 schreef chefke het volgende:

[..]

mischien je bril opzetten of je ogen open doen.
die gleuf die er zit is geen scheur

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 21:01 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

die gleuf die er zit is geen scheur
het is wel een scheur want hij zat er eerst niet en er zit water in en kan niet goed zijn voor het ding. maar heeft iemand een idee wat ik moet doen.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:14

RvV

Als het er niet in hoort te zitten kun je een heel dun laagje kit erin smeren. Er moet namelijk geen water in kunnen komen. Let er wel op dat alles wat je erop smeert het signaal blockt (ook al is het maar een beetje).

Y'24

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 21:06 schreef RvV het volgende:
Als het er niet in hoort te zitten kun je een heel dun laagje kit erin smeren. Er moet namelijk geen water in kunnen komen. Let er wel op dat alles wat je erop smeert het signaal blockt (ook al is het maar een beetje).
{dune} plastic zak erover ook goed. of gewoon een nieuwe halen.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

zo te zien zit er al water achter, ik zie duidelijk druppeltjes, heb je dat al droog gemaakt?

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 19:58

joker1977

Tweakert

persoonlijk vind ik deze scheur veel te recht voor een spontane scheur.. Of je hebt destijds niet goed gekeken, of iemand heeft er een stanley-mes doorheen gehaald of je probeert ons in het ootje te nemen :)

Kun je trouwens even het type van de LNB doorgeven?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 21:15 schreef joker1977 het volgende:
persoonlijk vind ik deze scheur veel te recht voor een spontane scheur.. Of je hebt destijds niet goed gekeken, of iemand heeft er een stanley-mes doorheen gehaald of je probeert ons in het ootje te nemen :)

Kun je trouwens even het type van de LNB doorgeven?
hallo wat denken jullie dat ik gek ben of zo die scheur zat er eerst niet. nu wel en het type van de lnb is: un 3011

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op woensdag 03 juli 2002 21:17 schreef chefke het volgende:

[..]

hallo wat denken jullie dat ik gek ben of zo die scheur zat er eerst niet. nu wel en het type van de lnb is: un 3011
nee we denken niet dat je gek bent, maar wat wij op die foto zien is GEEN scheur, sorry M8 misschien zat ie er al en is ie door de temperatuur uitgezet ofzow.
kun je geen betere pic maken

Verwijderd

Topicstarter
hier zijn nog een paar pic`s
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/lnb2.jpg

het type plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/lnb3.jpg

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

hmm, dat lijkt meer op een scheur jah, als je et nou goed droog en schoon maakt dan denk ik eerlijk gezegd dat je het met een stukje plakband heel goed op kan lossen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 22:00 schreef AtomicShockwave het volgende:
hmm, dat lijkt meer op een scheur jah, als je et nou goed droog en schoon maakt dan denk ik eerlijk gezegd dat je het met een stukje plakband heel goed op kan lossen
ik denk dat ik hem laat drogen ik kan hem niet open maken maar ik laat eerste het vocht verdampen en dan plak ik hem dicht met plakband.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op woensdag 03 juli 2002 22:03 schreef chefke het volgende:

[..]

ik denk dat ik hem laat drogen ik kan hem niet open maken maar ik laat eerste het vocht verdampen en dan plak ik hem dicht met plakband.
dat ding kan er toch wel af zeker? das wel het beste, anders wordt ie nooit droog

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb het wel eens eerder gezien bij een LNB. Toen is hij dichtgesmeerd met een beetje siliconenkit :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 22:06 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

dat ding kan er toch wel af zeker? das wel het beste, anders wordt ie nooit droog
nee zit muurvast. ik laat hem ff drogen met de fohn erop is hij zo droog. en dan plak band erop. maar in iedergeval bedankt voor de tips iedereen. :)

o ja en wat kost een nieuwe lnb.
deze gaat de winter niet halen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat een gezeik zeg hier: 'Dat is geen scheur, dat hoort!'. Zeg dan niks als je nog nooit een LNB hebt gezien. Er bestaan ook rechte scheuren hoor (barsten e.d.) :(

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 21:58 schreef chefke het volgende:
hier zijn nog een paar pic`s
[afbeelding]

het type plaatje

[afbeelding]
Aha, die foto heldert een hoop op :) Thnx!
Idd laten drogen en dichtmaken met tape/lijm..
En hopen dat ie het nog een paar jaartjes overleeft..
Op woensdag 03 juli 2002 22:13 schreef Bigs het volgende:
Wat een gezeik zeg hier: 'Dat is geen scheur, dat hoort!'. Zeg dan niks als je nog nooit een LNB hebt gezien. Er bestaan ook rechte scheuren hoor (barsten e.d.) :(
Sorry hoor. :'( Ik kon gewoon adhv dat plaatje geen scheur zien. Bij het tweede plaatje wel...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 22:13 schreef Bigs het volgende:
i roger that.

Verwijderd

Topicstarter
woooooi i heb hem open. er zit veel water in maar ja droogt wel en aangezien hij het nog deed vol met water overleefd mijn lnb het wel. even droog fohnen en klaar is kees.
even plaatje van open lnb
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/openlnb.jpg

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jouw lnb (en als je pech hebt je ontvanger) zijn heel erg snel dood.

Dopje eraf = niet meer vochtdicht = kapotgaan in de winter/kortsluiting/roest/matige ontvangst.

Koop gewoon een nieuwe, een MTI gold kost iets van 43 euro, een Elsat LNB slechts 32,50 (bij mijn werkgever dan).

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 06:34
koop gelijk zo'n dubbele LNB, kun je ook HotBird erbij krijgen....nu nog viaccess en nagra enzo en sweet pr0n is coming your way :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• sebastius

sebastius

Hmm, en als je ziet wat voor klachten er zijn over die dubbele feed lnb's...

En 2 cams kopen? Waarom als je een magic-cam kan kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 22:37 schreef sebastius het volgende:
Jouw lnb (en als je pech hebt je ontvanger) zijn heel erg snel dood.

Dopje eraf = niet meer vochtdicht = kapotgaan in de winter/kortsluiting/roest/matige ontvangst.

Koop gewoon een nieuwe, een MTI gold kost iets van 43 euro, een Elsat LNB slechts 32,50 (bij mijn werkgever dan).
dat is niet zo mooi de ontvangst is nu wat minder maar dat kan ook door het weer komen. maar kun je die kapje ook los kopen of zelf maken.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

modbreak: loze post, laat dat ff.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 13:04 schreef aard het volgende:

[..]

dat meen je toch niet he
LB....

TJa die dopjes(kapjes) zouden toch wel bij de leveracier te koop zijn of niet??

• sebastius

sebastius

Nee, die dingen worden vacuum getrokken. Probeer het nou maar niet, en gooi dat ding nou maar weg.

Verwijderd

Ding moet je weg gooien en een andere voor halen, als er eenmaal vocht in een LNB zit kan het nog een hoop kapot maken. Ze zijn niet voor niks zo goed afgedicht.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op woensdag 03 juli 2002 22:21 schreef chefke het volgende:
woooooi i heb hem open. er zit veel water in maar ja droogt wel en aangezien hij het nog deed vol met water overleefd mijn lnb het wel. even droog fohnen en klaar is kees.
even plaatje van open lnb
[afbeelding]
Leuke foto van die LNB, nooit geweten dat het er zo van binnen uitzag.

Maar ik zou hem ook weggooien, anders loopt het vocht nog je receiver in ;) en koopt gelijk de gevoeligste LNB op de markt.
Pagina: 1