Op de pc van mijn vader (P200) hebben we het volgende probleem. De cd-rom-speler (24x) werkt niet lekker. Sommige cd's pakt hij in een keer, bij andere spint ie niet fatsoenlijk op en hangt het hele systeem tot je de cd er weer uit haalt. Als de pc wordt opgestart met de cd erin werkt het vaak wel.
Deze cd-rom-speler heeft eigenlijk nooit goed gewerkt. Eerst zat er ook nog een brander in die ik gebruikte om cd's mee te lezen.
Ik denk echter dat het niet puur een hardwarefout is, want de cd-rom-speler uit een oude pc (4x) werkte altijd wel goed, en die doet het in deze bak ook niet goed. Ook hebben we al geexperimenteerd met prim/sec en master/slave IDE-poorten.
BTW er staat Windows NT op dus DMA-instellingen zijn nergens te vinden
.
Wie kan ons helpen? Dit is echt heel vervelend.
Deze cd-rom-speler heeft eigenlijk nooit goed gewerkt. Eerst zat er ook nog een brander in die ik gebruikte om cd's mee te lezen.
Ik denk echter dat het niet puur een hardwarefout is, want de cd-rom-speler uit een oude pc (4x) werkte altijd wel goed, en die doet het in deze bak ook niet goed. Ook hebben we al geexperimenteerd met prim/sec en master/slave IDE-poorten.
BTW er staat Windows NT op dus DMA-instellingen zijn nergens te vinden
Wie kan ons helpen? Dit is echt heel vervelend.
Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!