[Debian, Sid] Xfree 4.1 --> 4.2

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dag iedereen, ik weer :P

Ik had vanmiddag al een systeempje draaien, onder Sid met Xfree 4.1. Toen heb ik geprobeerd om dat te upgraden naar 4.2 dmv een paar extra regels in mijn sources.list en gaan maar.

Het werkte wel, alleen deed X niet wat het moest doen, of het werkte 10 seconden, of helemaal niet. Het lukte me toen niet om het weer te configgen met dpkg-reconfigure xserver-xfree86.

Nu heb ik alles weer goed draaien met 4.1, ik vroeg me af of het zou werken als ik mijn XF86config-4 zou bewaren, upgraden naar 4.2 en vervolgens mijn oude XF86config-4 weer terug te zetten.

Zou dat werken of niet?

Ik heb een laptop / Compaq Armada 110.

• _JGC_
  • Nu online
Debian overschrijft idd leuk je XF86Config-4, die moet je na de update weer terugzetten.
Als je de officiele prerelease packages van http://people.debian.org/~branden/ gebruikt, zou upgraden geen verdere gevolgen moeten hebben.

• saviour
  • Niet online
Bedankt, ik heb de packages gevonden :) (goh).

Als ik dan al die debjes download en "dpkg -i *.deb" doe, upgrae hij dan mijn X, of moet ik wat anders doen?

• _JGC_
  • Nu online
kan je ook gewoon in je /etc/apt/sources.list gooien, apt-get update, apt-get upgrade en je bent klaar. Werken ook perfect op woody (heb ze overigens wel uit source gecompileerd)

• saviour
  • Niet online
Hartstikke mooi, bedankt wah!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 03 juli 2002 21:08 schreef _JGC_ het volgende:
Debian overschrijft idd leuk je XF86Config-4, die moet je na de update weer terugzetten.
Hmm, bij mij is de eerste vraag die ik van debconf krijg toch echt 'Manage XFree86 4.x server configuration file with debconf?'. Als je daar dus 'no' geeft, dan blijft hij verder van je X config af.

• saviour
  • Niet online
Ik kreeg die vraag ook wel, precies hetzelfde gedaan als bij 4.1, maar toch werkte het niet ;(

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:14

OMX2000

By any means necessary...

Hoe compileer ik de source het beste. Ik draai nu woody. Ik heb in mijn sources.list al een entry toegevoegd om de source en binaries van xfree86-4.2.0 binnen te kunnen halen. Ik heb apt-get -t sid source xserver-xfree86 gedaan. De source wordt gedownload. Hoe compileer ik nu de hele meuk?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Source compileren duurt lang bij XFree. Het was iets van make World als ik het me goed herinner. Staat overigens precies in de docu's.

Kun je beter de onofficiele Debs ff downen.

• OMX2000

OMX2000

Op donderdag 04 juli 2002 11:47 schreef dystopia het volgende:
Source compileren duurt lang bij XFree. Het was iets van make World als ik het me goed herinner. Staat overigens precies in de docu's.

Kun je beter de onofficiele Debs ff downen.
Ik heb het gevonden, het is dpkg-buildpackage vanuit de root van de source-code... Ik moest nog een aantal packages binnenhalen om te kunnen compileren...

• saviour
  • Niet online
Nouja, het is mij ook gelukt :)

Dit keer werd me alleen gevraagd of ik een framebuffer wilde gebruiken, daarna werkte het en hoefde ik alleen nog maar "Option "sw_cursor"" in te voeren :)

• OMX2000

OMX2000

ik krijg nu de melding
Failed to load module "pex5" (modules does not exist,0)
Failed to load module "xie5" (modules does not exist,0)

als ik X met startx probeer op te starten...

• saviour
  • Niet online
Die meldingen had ik de laatste keer ook. Wat gebeurt er als je even een "#" voor die 2 regels zet in je XF86config-4?
Pagina: 1