Ok mensen, voor dit probleem heb ik eens de echte tweakers communitie nodig
1 Laten we voorop stellen dat ik niet foutloos ben maar heus wel weet waar ik mee bezig ben, Studeer HIO, werk bij een service afdeling van een bekend pc bedrijf en heb al tal van perfecte windows installs op mijn naam staan. Niet al te min ik kan best nu iets fout doen ik bedoel ben maar een mens
Wat is het probleem
Op een MEDION pc
via kt133a chipset moederbord
pentium III 1 Ghz)
128 MB Sdram
geforce 2 GTS
seagate harddisk (IDE)
lite on dvd
HP brander
SOftmodem creatix 56k6
Draai ik een dual boot met windows ME en windows XP
Windows ME zit heel weinig installed alleen eigenlijk dat er games kunnen gespeeld worden dit werkt perfect en super
In windows XP loop ik tegen 2 problemen aan
1 Het systeem is niet normaal af te sluiten, hangt op het scherm windows is bezig met afsluiten je hoort de hd uit gaan (klik) maar scherm freezed pc hangt (na een reboot GEEN fout afsluiten melding)
- Ik heb niet eens een tabblad APM bij energie beheer
- Bij device manager staat een APCI systeem
- Nvidia services uitgezet
- Easy cd creator updates gedaan
2 Het systeem is onder geen van de 4 acounts waaronder ook niet het admin acount in staat de HOTMAIL normaal te gebruiken soms bij inloggen dan weer bij versturen bericht krijg ik een mooie dns error (pagina kan niet worden gevonden) dit is ook bij de windows UPDATE SITE...
- Settings van ie6 op nivau allerlaag en default gezet
- ms sites in kwestie als trusted gezet
- coockies alles laten accpeten
- NAV uitgezet
- ping test is een ping rond de 40ms (voor 56k6 niet
slecht)
- Ander modem geprobeert (rockwel hardware modem)
- Ander inbel acount geprobeert zelfde ellende
Rare is dat op zelfde systeem ZELFDE hardware dus in de windows ME hotmail wel werkt en nog super snel ook...
Wie owh wie helpt me verder ?
Een reinstal is zo achterlijk veel werk gezien die mensen niet het idee backup snappen... overigens heb ik tijdens een install van XP niet echt het idee gehad dat je iets KAN verneuken en andere installs draaien
Okeej heeft er iemand nog suggesties
- sorry voor lange verhaal maar het moet nu eenmaal even duidelijk worden neergezet-
- heb ik spel fouten gemaakt ik schaam mij diep sorry
-
1 Laten we voorop stellen dat ik niet foutloos ben maar heus wel weet waar ik mee bezig ben, Studeer HIO, werk bij een service afdeling van een bekend pc bedrijf en heb al tal van perfecte windows installs op mijn naam staan. Niet al te min ik kan best nu iets fout doen ik bedoel ben maar een mens
Wat is het probleem
Op een MEDION pc
via kt133a chipset moederbord
pentium III 1 Ghz)
128 MB Sdram
geforce 2 GTS
seagate harddisk (IDE)
lite on dvd
HP brander
SOftmodem creatix 56k6
Draai ik een dual boot met windows ME en windows XP
Windows ME zit heel weinig installed alleen eigenlijk dat er games kunnen gespeeld worden dit werkt perfect en super
In windows XP loop ik tegen 2 problemen aan
1 Het systeem is niet normaal af te sluiten, hangt op het scherm windows is bezig met afsluiten je hoort de hd uit gaan (klik) maar scherm freezed pc hangt (na een reboot GEEN fout afsluiten melding)
- Ik heb niet eens een tabblad APM bij energie beheer
- Bij device manager staat een APCI systeem
- Nvidia services uitgezet
- Easy cd creator updates gedaan
2 Het systeem is onder geen van de 4 acounts waaronder ook niet het admin acount in staat de HOTMAIL normaal te gebruiken soms bij inloggen dan weer bij versturen bericht krijg ik een mooie dns error (pagina kan niet worden gevonden) dit is ook bij de windows UPDATE SITE...
- Settings van ie6 op nivau allerlaag en default gezet
- ms sites in kwestie als trusted gezet
- coockies alles laten accpeten
- NAV uitgezet
- ping test is een ping rond de 40ms (voor 56k6 niet
slecht)
- Ander modem geprobeert (rockwel hardware modem)
- Ander inbel acount geprobeert zelfde ellende
Rare is dat op zelfde systeem ZELFDE hardware dus in de windows ME hotmail wel werkt en nog super snel ook...
Wie owh wie helpt me verder ?
Een reinstal is zo achterlijk veel werk gezien die mensen niet het idee backup snappen... overigens heb ik tijdens een install van XP niet echt het idee gehad dat je iets KAN verneuken en andere installs draaien
Okeej heeft er iemand nog suggesties
- sorry voor lange verhaal maar het moet nu eenmaal even duidelijk worden neergezet-
- heb ik spel fouten gemaakt ik schaam mij diep sorry
Sommige mensen....