Bootproblemen met MSI K7T Pro2

Pagina: 1
Acties:

• dualspeed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 08:57
Systeem:
- MSI K7T Pro2
- AMD TB 900Mhz
- 512 MB

Sinds een week of wat boot de bovenstaande combi "slecht". Vaak startte de computer de 2e keer niet meer op. De ledjes bleven dan rood. De stroom er even afhalen was over het algemeen voldoende.

Het wordt echter steeds erger. Het bootproces komt op verschillende momenten tot stilstand. Soms kom ik tot voorbij het herkennen van de apparaten aan de ide's, maar vaak blijft het hangen rond het testen van het geheugen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Nieuwe voeding.
- Proc in ander systeem.
- Geheugen in ander systeem.
- Ander geheugen in het systeem

Ik ben er mee terug geweest naar Informatique. Die hebben hem getest en niets gevonden. Maar ja, ik ben bang dat ze hem een of twee keer hebben opgestart, en dat het toen gewoon werkte, dat heb ik hier namelijk ook gehad de afgelopen week. Alleen vandaag is het dus weer heel erg.

Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen, of waar ik het moet zoeken? Iemand een idee wat er aan de hand is? Iemand dit ook gehad? Moet ik gewoon teruggaan naar Informatique en het wat harder spelen? Nieuw bord eisen en wijzen op de slechte reputatie van dit bordje (oa op dit forum)? Opsturen naar MSI?

O ja, dat vergat ik bijna, ik heb het bordje +/- 1,5 jaar, dus er zit nog heel ruim garantie op.

Verwijderd

heel simpel, je hebt waarschijnlijk een barstje in je moederbord circuit.
Ene keer doet die het dan wel
andere keer niet.

Dus moederborde omruilen!!!

Groeten Cybercool ( 8-)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
4 rode ledjes ... het begin van het einde. dit mobo gaat nog wel helemaal dood.

mijn eigen turbo bordje op de zaak heeft er sinds de noord hollandsche stroomdip ook last van.

Verwijderd

Klopt als een bus.
Vermoedelijk met de warme dagen gebeurd ?

Laats zo'n zelfde mobo met zelfde storingen gehad.
Een grote huis tuin en keukenfan erop gezet, en TADAA hij starte 2 regels verder op en daarna niks meer......

Msi vertelde mij dat het waarschijnlijk de spanningsregelaar op het MOBO is :(. Veel van deze bordjes hebben dit.

Msi geeft wel 3 jaar garantie >:)
Die van mij ligt daar nu, vermoedelijk krijg ik een nieuwe

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 21:24 schreef Urge2KILL het volgende:
Hou "ons" op de hoogte: een hoop mensen uit andere topics hebben van MSI te horen gekregen dat ze maar recht hebben op 1 jaar garantie als consument.

• dualspeed
Nou ik heb alleen de keer nadat de stroom eraf is geweest 4 rode ledjes. Als ik de stroom er opnieuw opzet, haal ik er vaak nog wel 3 groen :p.

Ik hoop ook op een nieuwe. Ik ga morgen iig nog een keer naar Informatique, heb ze net al een mail gestuurd om eens te kijken wat ze daar op zeggen.

Ik zal jullie morgen even op de hoogte houden van de vorderingen.... en ik ga uit van 3jr garantie, want dat staat op de aankoopbon. Lijkt me dat ik iig Informatique daar dan aan kan houden, ongeacht wat MSI zegt.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Op woensdag 03 juli 2002 20:22 schreef dualspeed het volgende:
Systeem:
- MSI K7T Pro2
- AMD TB 900Mhz
- 512 MB

Sinds een week of wat boot de bovenstaande combi "slecht". Vaak startte de computer de 2e keer niet meer op. De ledjes bleven dan rood. De stroom er even afhalen was over het algemeen voldoende.

Het wordt echter steeds erger. Het bootproces komt op verschillende momenten tot stilstand. Soms kom ik tot voorbij het herkennen van de apparaten aan de ide's, maar vaak blijft het hangen rond het testen van het geheugen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Nieuwe voeding.
- Proc in ander systeem.
- Geheugen in ander systeem.
- Ander geheugen in het systeem

Ik ben er mee terug geweest naar Informatique. Die hebben hem getest en niets gevonden. Maar ja, ik ben bang dat ze hem een of twee keer hebben opgestart, en dat het toen gewoon werkte, dat heb ik hier namelijk ook gehad de afgelopen week. Alleen vandaag is het dus weer heel erg.

Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen, of waar ik het moet zoeken? Iemand een idee wat er aan de hand is? Iemand dit ook gehad? Moet ik gewoon teruggaan naar Informatique en het wat harder spelen? Nieuw bord eisen en wijzen op de slechte reputatie van dit bordje (oa op dit forum)? Opsturen naar MSI?

O ja, dat vergat ik bijna, ik heb het bordje +/- 1,5 jaar, dus er zit nog heel ruim garantie op.
dit probleem heb ik ook wel eens gehad kwam helemaal niet meer bios in gewoon zwart beeld.... en als ik erin kwam allemaal rare letters... s'ochtens deed hij het weer gewoon goed... hij starte ineens niet meer op na een harde reset :(

nu loopt ie als een vogeltje weer :)

• dualspeed
Ik ben al een keer teruggweest met dat bordje en daarna heeft ie het om een andere vage reden :? toch weer een weekje goed gedaan, maar nu doet ie echt niets meer. Hij start deels op en dan hangt ie..

maar goed, morgen meer!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Klopt als een bus.

Een grote huis tuin en keukenfan erop gezet, en TADAA hij starte 2 regels verder op en daarna niks meer......

Msi vertelde mij dat het waarschijnlijk de spanningsregelaar op het MOBO is :(. Veel van deze bordjes hebben dit.

msi geeft wel 3 jaar garantie MAAR alleen aan de leverancier, niet aan de winkel of een particulier.
in de meeste gevallen moet je in ieder geval verzend kosten betalen.

maar om ff ontopic te blijven, wij krijgen op dit moment ook zeer veel pc's met die bordjes erin terug.
in veel gevallen is het een combinatie van de voeding en het mobo.
probeer voor de grap eens de c-mos te clearen (j-bat jumpertje naast de batterij)
in veel gevallen gaat het daarna al een stuk beter, gekgenoeg.

• dualspeed
Clearen CMOS. Ook dat het ik al geprobeerd, hielp helaas niet. Daarna startte hij 1 keer op en daarna weer niet.

Maar goed, ik wil wel even weten wat je onder leverancier verstaat. Wat is het verschil met een winkel? Ik vind het wel vreemd.

Volgens mijn aankoopbon heb ik drie jaar garantie. Anders spreek ik Informatique hierop aan.

<edit>Kijk voor de gein eens op informatique.nl. daar staat bij alle msi-borden 36 maanden garantie... dat moet toch wel enige waarde hebben voor mij</edit>

Verwijderd

Klopt als een bus.

Hoe is het je in godsnaam gelukt om contact te krijgen met msi? ik probeer het al een tijdje, want ook ik heb het probleem, maar: het tel nummer op de site werkt niet }:O en ik krijg geen antwoord op mijn email. ik heb ondertussen al een ander bord besteld, maar ik wil nog steeds wel graag een turbo2 krijgen van msi, kan ik schien nog verpatsen ofzow.

Verwijderd

Tis gewoon een bios instelling wat hem dwars zit!! Dit mobotje trek erg veel aan van de bios. maar wat je moet doen als ie hangt, ff je geheugen en je cpu er uit halen bios reset en zonder geheugen en cpu ff je pc opstarten, dan doet ie het weer!!! Maar je moet ff kijken bij welke bios instelling hij hangt, want de MSI heeft ook veel last van de Videokaart en het geheugen als die voor te hoge prestaties staan ingesteld. Dus je Mobo is niet stuk!! Ik had het zelfde probleem maar mijn systeem draait nu super!!!

Ice

• dualspeed
ben even op vakantie geweest om deze ramp te ontvluchten :).

ik heb gemaild met informatique voordat ik wegging. ze willen mijn hele systeem innemen, maar dat kost me om te beginnen al E45,- en daar heb ik geen trek in.

maar goed, voordat ik wegging deed ie het opeens weer een paar dagen en gisteren toen ik terugkwam startte ie ook gewoon op. Op een gegeven moment een system freeze en daarna weer niets. nu start ie niet meer op, hij hangt meestal bij 1101, of bij 0110.

't heeft niets met geheugen op te hoge prestaties oid, want ik werkte al een paar weken met de standaard bios instellingen.

nu: vandaag ga ik maar eens bij informatique langs, kijken wat ze nu eik willen.

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Klopt als een bus.

Mmm.. volgens mij was dat toch de eerste lichting van die bordjes die dit probleem hadden?? Ik heb iig gelukkig (nog) nergens last van...

SysSpec

Pagina: 1