Tbird 800 -> Duron 1200 op A7V: XP boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Topicstarter
Ok, dit is wat er is gebeurd:

Vandaag mijn Duron 1200 (morgan-core) binnengekregen. Ik mijn Tbird 800 van me A7V halen, FOP38 schoonmaken, Duron 1200 erin en FOP erop. Starten.

Geen beeld. Instellingen van mobo (via dipswitches) ingesteld op "via jumper" ipv "jumperfree" en vervolgens de goede klokfreq. ingesteld (12 x 100). Weer booten: beeld. Hij POST!!!

Vervolgens loopt ie door tot NA de promise-HDD-detectie. Dan willie WinXP starten. Hij laat de eerste keer WEL het startup-scherm van XP zien, maar dat opstarten duurt HEEEEEEEL lang en resulteert uiteindelijk in een lock.

Volgende keer (keren) laat ie het XP-opstartscherm niet eens meer zien, maar hangt ie direct.

Ik weer mijn Tbid 800 erin. Jumpers terugzetten. Starten.
Wat denk je: start OOK niet meer!!! Komt net zo ver als de Duron...

Vervolgens alle kaarten eruit (op video na) en weer starten. NIX. Videokaart getest op andere pc: videokaart goed. RAM getest: goed. WAT IS HET PROBLEEM?!?!

Ow ja, als ik XP-cd erin gooi en em laat booten vanaf CD, komt ie ook niet verder dan een zwart scherm. Het lijkt wel of ie meer kleuren dan 8 (of 16) niet meer aan kan |:(

Mijn systeem:

- Duron 1200 of TBird 800
- A7V Rev. 1.01
- Asus V7100 32 mb
- 256 MB Infinion cas 2 (loopt op 3 en 2: geen verschil in dit geval)
- IBM 40 GB 60GXP op ATA100 Promise Onboard
- Windows XP
- Bios versie: 10.11

Plies help!!!

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Heb je ook je voltage met de hand ingesteld?

Ik mis ook het stapje: paste er op/tussen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hmmz. Probeer eens naar iets als DOS te booten van flop. Ook je mem/BIOS even HELEMAAL untweaken (Load Fail-Safe defaults). Dan nog es proberen...

... maar ik vrees dat je je mobo/chipset een dreun hebt gegeven...

Forget your fears...
...and want to know more...

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Topicstarter
In DOS booten gaat wel. Via de Win98 CD kan ik ook vrolijk de setup opstarten of bijv. opstarten met CD-ROM ondersteuning. Ik kan in DOS ook alles in principe wel backuppen, maar dan is nog niet gegarandeerd dat ik alles terug heb... toch :?

Ik kan het voltage inderdaad met de hand instellen, maar het maakt niet uit op welke waarde ik em zet: geen verschil.

Ik kan nog ff de bios UN-tweaken, maar dat doet ik morgen...

Ik snap niet dat ik mijn chipset o.i.d. kan hebben verneukt: alleen door het plaatsen van een nieuwe proc?

Als er nog anderen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt: alles is momenteel welkom ;)

I.i.g. bedankt...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 21:49 schreef HDH-PowerCow het volgende:
In DOS booten gaat wel. Via de Win98 CD kan ik ook vrolijk de setup opstarten of bijv. opstarten met CD-ROM ondersteuning. Ik kan in DOS ook alles in principe wel backuppen, maar dan is nog niet gegarandeerd dat ik alles terug heb... toch :?
Als je onder WinXP NTFS hebt gebruikt, dan niet nee.

Je kunt, als je wilt back-uppen, ook WinXP ernaast installeren (maar je kunt XP niet installen, geloof ik).
Ik snap niet dat ik mijn chipset o.i.d. kan hebben verneukt: alleen door het plaatsen van een nieuwe proc?

Als er nog anderen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt: alles is momenteel welkom ;)

I.i.g. bedankt...
Ik kan mij indenken dat windows een foutje heeft gemaakt bij het installeren van de proc, zodat je windows nu brak is (hoewel dat niet verklaard waarom winXP setup-disk niet boot).

Het kan natuurlijk altijd dat je board door iets wat niet goed was een dreun heeft gekregen, maar het zou ook je PSU kunnen zijn. Als die eenmaal een (te zware) dreun heeft gehad, dan komt ie er nooit meer overheen. Een Duron 1200 trekt 'iets' meer ampere dan een TB-800.
Op woensdag 03 juli 2002 20:03 schreef Jake het volgende:
Ik mis ook het stapje: paste er op/tussen.
Ik bedoelde pasta, maar dat heb je er hoop ik wel tussen gedaan.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zoals hierboven staat denk ik ook dat je install is verziekt door de nieuwe processor. Kijk, de nieuwe processor heeft andere strings die zich nestelen in je registry : komen deze niet overeen, zoals in dit geval, kan je XP verziekt raken. Install XP opnieuw nadat je even een heftige format hebt gedaan. Btw tis idd raar dat die cd ook dom doet maar dat terzijde.

• LawnMowerMan

LawnMowerMan

Topicstarter
Ja, er zat wel pasta tussen (uiteraard)

Ik zal kijken of ik em kan formatteren (na backup) en XP opnieuw kan installen.

Jullie horen het nog. Misschien hebben andere users er nog wat aan.

Ik vind dit behoorlijk vaag btw...

Iig bedankt voor de reakties..

Pagina: 1