Hulp nodig bij upgraden PC

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• j_odijk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-12-2021
Hallo,

Ik wil mijn pc upgraden en ik heb een paar vraagjes.
Mijn budget is 1200 euro max. (liefst minder :7)

Ok, ik wil een nieuwe processor, een nieuw moederbord en nieuw geheugen. Ik hoef niet de nieuwste van de nieuwste processor, maar de bijv. eerste daaronder (zoals nu de P4 2,4 Ghz ipv 2,53 Ghz).

Mijn vragen:
- Welke moederborden zijn kwalitatief erg goed?
- Welk soort geheugen moet ik hebben? DDR Of RDRam?
- Wat is nog meer belangrijk om op te letten???

Mijn voorkeur gaat uit naar een P4 processor, maar als jullie me kunnen overtuigen dat ik toch echt voor AMD XP moet gaan, zal ik dat zeker overwegen... ;)

Thnx in advance!

Verwijderd

gewoon voor AMD gaan, intel inside idiot outside.
veder DDR ram kopen de bndbreedte van Rambus is wel meer maar de latency weer stukken minder.
Goede moederborden zijn Asus en MSI

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 19:44 schreef j_odijk het volgende:
Hallo,

Ik wil mijn pc upgraden en ik heb een paar vraagjes.
Mijn budget is 1200 euro max. (liefst minder :7)

Ok, ik wil een nieuwe processor, een nieuw moederbord en nieuw geheugen. Ik hoef niet de nieuwste van de nieuwste processor, maar de bijv. eerste daaronder (zoals nu de P4 2,4 Ghz ipv 2,53 Ghz).

Mijn vragen:
- Welke moederborden zijn kwalitatief erg goed?
- Welk soort geheugen moet ik hebben? DDR Of RDRam?
- Wat is nog meer belangrijk om op te letten???

Mijn voorkeur gaat uit naar een P4 processor, maar als jullie me kunnen overtuigen dat ik toch echt voor AMD XP moet gaan, zal ik dat zeker overwegen... ;)

Thnx in advance!
Koop DDR geheugen... goed en snel (PC2100 of 2700)

MSI moederborden zijn wel ok... bijvoorbeeld de K7T266 Pro2

XP processoren zijn kwalitatief beter en krachtiger als de P4's en ook nog eens een stuk goedkoper... dus een XP processor is wel aan te raden <-- let op (voor de n00bs) een Athlon XP 1800+ is geen 1800mhz... maar maar 1533mhz...

Suc6!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
ik zou amd athlon 1800+ of 1900+ kopen
met een msi moederbord, die zijn hier stabiel en snel
welke weet ik niet \
k7t 266 pro2 of
kt3(333mhz ddr)
dus ddr geheugen

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Mee eens. Absoluut een AMD kopen en ddr ram, asus moederbodje of MSI, heb er zelf eentje, zeer over te spreken. En een XPtje kopen, 2100+ lekker snel en niet te duur vergeleken bij een vergelijkbare P4, leuke woordspeling :7. Wel een goeie koeler kopen, geen standaardkoelertje, maar dat weet jezelf wel.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Op woensdag 03 juli 2002 19:47 schreef KevinM het volgende:
gewoon voor AMD gaan, intel inside idiot outside.
veder DDR ram kopen de bndbreedte van Rambus is wel meer maar de latency weer stukken minder.
Goede moederborden zijn Asus en MSI
Gaan we flamen :(

Ik vind trouwens wel dat veel mensen hier vragen: Wat moet ik nemen voor processor, mobo, etc.

NIET doen gewoon wat tests opzoeken en prijzen vergelijken dan kom je er vanzelf wel uit, het is dus niet neem AMD!!!
en dat geldt dus ook voor Intel freaks zoals ik , HOUD U IN. Dat geschreeuw hier hebben we niet nodig.

Ik zou alleen maar zeggen: Als je budget genoeg is voor een high-end systeem met duur RDram ga ervoor!

Gemiddeld/Laag budget neem AMD met snel DDR geheugen, en ga ervoor!

Laat deze jongen/meneer zelf kiezen en vragen laten stellen. DANK U

Verwijderd

ik zal wel ff wa in elkaar zetten:

- Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 (185 euro)
- 2x maxtor 7200 rpm udma 133 40gb (97 euro)
- MSI KT3 ULTRA ARU (174 euro)
- AMD athlon xp 2000+ (194 euro)
- Asus V8420 GeForce4 Ti4200, 128MB, DVI, Tv-out (255 euro)

totaal: 1002 euro

allemaal te halen bij informatique

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Je kan wel een systeem in elkaar zetten met <1200 euro

met Pentium 4, RD ram, en een goed mobo van ASUS, hoge snelheid voor zowel spellen als programma's (je houdt geen geld over voor overige hardware zoals videokaart upgrade of monitor upgrade).

Dus jah...neem AMD MP/XP 2100+ met goed mobo voor met DDR 333 ram, hoge snelheid voor games spelen (je houdt genoeg geld over voor meer).

Ik hoop dat je hier iets van opstak :)

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
AMD XP 2200+
Abit KX7-333
512MB PC2700 Samsung

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Hallo welkom op GOT :D
Voor dit soort vragen kun je altijd wel terecht met de search. Dit soort toppics zijn al vaak langs gekomen.

Het is ook erg belangrijk om te weten wat je allemaal wil doen met je computer en wat voor onderdelen je al hebt.

Als ik zo jou budget zie denk ik dat je het beste voor een AMD kunt gaan omdat die kwa prijs/prestatie verhouding gewoon stukken beter zijn als Intel. In iedergeval zou ik wel voor DDR geheugen gaan hoeveel hangt weer af van waarvoor je computer wil gebruiken maar zo'n 512 mb houd ik wel aanbevolen. Zeker als je er foto's en video op wel bewerken. Ik weet natuurlijk niet wat voor hardware je nu al hebt maar het is meestal wel aan te raden om ook de videokaart te upgraden omdat deze ook snel verouderen.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje opweg heb geholpen.
Voor de laagste prijzen kun bij de Pricewatch kijken en voordat je dit soort topics opent graag wel eerst even de search gebruiken.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:18

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.