[CPU] Thunderbird word herkend als Duron.

Pagina: 1
Acties:

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 21:23
Ey,..

Heel vaag probleem,.. maar ik heb een Thunderbird 1400 (266mhz) verplaatst van een dual-system naar mijn andere PC. En sindsdien word hij als DURON herkend :?

Ik heb 'm er nou eens afgehaald en gekeken, en wat me opviel is dat er dus een paar bruggen onder de Koelpasta zitten. |:(

edit:

Het waren de L4 bruggen waarvan er sommigen verbonden waren.

Kan het zijn dat dat geleid en dat je daardoor een ander processor-ID doorgeeft naar je PC!?

Thnx alvast, :)

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 16:49

Willybubba

Nut up or shut up.

Haal gewoon die koelprut er vanaf! (Van die bruggen dan).
Dit kan heel goed met wasbenzine.

Probeer nog een keer. Dan weet je het.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Het kan natuurlijk ook zijn dat je andere moederbord gewoon een wat oudere BIOS heeft, die de thunderbird als een Duron herkent.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Lord_aragorn
euh,.. nee...

Dat zal 't niet zijn,...
Nieuwe mobo is een MSI KT266 PRO2

en net even getest zonderkoeltprut..
Nope,.. still AMD Duron Detected. :'( / :?

Verwijderd

Mischien FSB jumper nog op 100Mhz staan ipv 133.
Wat geeft ie eigenlijk voor snelheid aan.

Verwijderd

Probeer eens een bios update ????

Verwijderd

ik heb het net ook geprobeerd, en het is een msi kt7 266pro2, dus bios update voor een tb1400 lijkt me overbodig, en andere een tb1200 pakt ie meteen, en de processor geeft op een andere msi kt7pro2 het zelfde probleem.

waarschijnlijk iets goed mis met de cpu?

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Doet ie het verder wel gewoon?
Zo ja, ff benchen en kijken of je normale scores haalt.
Als dat zo is, lekker laten herkennen als duron.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
als ie de proc herkend als een duron, is het ook een duron.
tenminste ik ben het nog nooit tegen gekomen dat het mobo hem ziet als een duron.
als je een progje zoals sisoft sandra draait, hoeveel cache geeft hij dan aan?
196kb=duron
384kb=t-bird of palomino

Verwijderd

ja ik had hem inderdaad in eerste instantie lekker laten zitten als duron, vandaar dat mijn garantie verlopen is :S, maar mijn systeem is erg instabiel geworden, en als eerste dacht ik eigelijk aan hele andere dingen dan de processor en nu ik er achter kom dat het de processor is, ben ik dus een beetje te laat :(,

O voor wie het zich afvraagt, een vriend van me had de topic gepost omdat ik me nog niet had aangemeld hier.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
als er problemen zijn met een pc METEEN aan de bel trekken, hoe eerder je met een probleem bij de winkel terug komt. des te sneller kunnen ze je nog helpen.
als je 2 weken voor he aflopen van de garantie terug komt duurt het weken voordat ze zo'n "oud" ding terug hebben.

Verwijderd

ja, helaas krijg je zo'n advies pas als het reeds te laat is, en ik nu met een transsexueel onder de processors zit ;), een thunderbird die liever een duron is :D.

Maar op de cpu staat heel duidelijk dat het een amd tb is, en het verschil is duidelijk te zien tussen een tb en een duron core, en daarnaast komt ie zelfs uit een dual 1400 mhz tb systeem waarin ie wel goed draaide, die andere tb1400 draaid wel zoals ie hoort.

Verwijderd

mischien een deel van de cache kapoet, als ik jou was zou ik eerst ff kijken wat sisoft sandra aangeeft aan cache.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Hoe krijg je in godsnaam je bruggen onder de koelprut :?

Verwijderd

Heb soortgelijk probleem bij MSI k7t turbo2, athlon xp 1700 wordt (weliswaar na bios update) als 1800 herkend maar volgens sandra benchmarks is het toch echt een 1700.

• Lord_aragorn
Hm... We hebben weer een lekker MoBo gekocht dus :S

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 04 juli 2002 01:03 schreef xzipthis het volgende:
ja, helaas krijg je zo'n advies pas als het reeds te laat is, en ik nu met een transsexueel onder de processors zit ;), een thunderbird die liever een duron is :D.
Geef hem dan maar een leuk koosnaampje "Kelly" :D :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
OC hem zo hoog als je kan en je hebt misschien wel de hoogst geklockte Duron ooit :D

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Maak hem eens goed schoon met wasbenzine en een tandenborstel.Helpt bijna altijd.

Do as I say, don't do as I do.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

nrg

Misschien is er door de verbinding van die bruggen cache uitgeschakeld/doorgefikt :?
Pagina: 1