hard genept!

Pagina: 1
Acties:

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:56

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
Een gast die ik ken heeft laatst een nieuwe proc en mobo gekocht om zijn systeempie te upgraden. Kocht ie van een "maat" een pIII 600. Maar die proc. begon spontaan te resetten en vast te lopen. Bleek dat die proc, op 600 MHz 70 graden werd! Dus moest ie hem downclocken :) haha naar 450 MHz. En zelfs op die temp wordt zijn proc nog ruim 50 graden! hij heeft er dikke koeling op dus daar ligt het niet aan! Probeert ie de default settings van de proc. springt ie op 450 :) haha hard genept!! heeft voor een 600 betaalt en krijgt een overclockte 450, lelijk voor hem

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Dat zou betekenen dat hij een PII 450 op 133Mhz heeft gekocht????? Lijkt me sterk volgens mij heeft ie gewoon een rotte processor of een slechte koeler

Hop,hop,hop!

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
mjah het staat ook gewoon op de cpu wat voor je heb en ik denk wel dat het mogelijk is op 600 maar dan wel erg veel enzo...
als je een cpu koopt kijk je toch ook eerst naar de instellingen enzo.. heeft dus niet alleen de processor gekocht ? maar ook een mobo anders zie je dat toch ? :/

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:56

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
Ik weet het ook niet...op de doos stond toch echt 600, maar de default was 450. Hij had er inderdaad ook een mobo bijgekocht...een Asus nogiets...

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Zit z'n koeler wel goed op de CPU. Als tie er nie vlak op zit is het dus foute boel.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Vaag. Bij het inbouwen heeft ie de settings 4.5 x 133 mhz meegekregen? Dus ook snel geheugen PC-133 en het moederbord ondersteund ook standaard een FSB van 133 en een daarbij behorende AGP- en PCI-divider?
want anders zou het daar wel eens aan gelegen kunnen hebben.

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 10:06
Zo'n processor springt bij de eerste keer inbouwen automatisch in z'n laagste stand. Dat doet niet de CPU maar het moederbord. Dit om ook de lage processoren te kunnen ondersteunen. Stel je hebt een 500 en je moederbord spring standaard in op 600 de eerste keer als je ding installeert, dan heb je dus grote kans op Errors.

Verwijderd

Inderdaad dat doet mijn mobo ook. Als ik mijn proc(p3 500) er uit haal en er weer instop zal ie booten op 333 mhz.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-09 19:36
zJup idd mainord pak altijd laagste snel heid tis dus wel een PIII 600 maar het koel profiel zit der niet goed op

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
kijk of er geen plasticje tussen het koelblok en de cpu zit.
Doe er eventueel koelpasta tussen/
Pagina: 1