Computer doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Topicstarter
Nou ik heb er dus al een tijdje last van de de computer helemaal herstart en dan vervolgens alleen nog maar de videokaart informatie geeft. Maar nu doet hij helemaal niks meer :( . Het kwam omdat ik het netwerkt ging zoeken vervolgens zegt mijn broertje dat hij een foutmelding gaf en herstarte. Nou kan dat wel gebeuren (komt dus wel vaker voor. Heel vaak tijdens CM 2002.) Maar nu doet hij het helemaal niet meer. Ik heb onderhand alle instellingen van de bios geprobeerd maar zonder succes. Ik weet zeker dat de videokaart de netwerkkaart en het geheugen goed zijn. Omdat ik dit al allemaal getest heb op een andere computer. Het vreemde is ook dat als ik de kast openmaakte toen hij het daarna wel weer goed deed. Maar die truc werkt nu ook al niet meer :(

Het systeem bestaat uit.

Celeron 400 mhz
128 Noname geheugen
32 mb geforce mx (was eerst een intel 8 mb
BX moederbord met agp
??? voeding
40 X cd-rom
diskette station >:)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
Processor even eruit halen en opnieuw in socket plaatsen wil misschien wel helpen.

Verwijderd

Hoe kan je in de BIOS van je computer komen als je computer alleen maar je videokaart ziet? Waar blijft ie precies hangen? Bij het detecteren van je HD's?

• Matthijz

Matthijz

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 19:34 schreef schaapie het volgende:
Hoe kan je in de BIOS van je computer komen als je computer alleen maar je videokaart ziet? Waar blijft ie precies hangen? Bij het detecteren van je HD's?
Dat kan dus weer als ik even die kast heb opengemaakt. Maar dat werkt nu dus ook al niet. Hij blijft dus hangen bij het laten zien van mij videokaart gegevens. En dat deed hij ook al toen er een tnt riva m64 in zat dus daar kan het zeker niet aan liggen.

/edit/
Nu ik de stroom er ongeveer 10 minuten heb afgehaald start de computer wel weer maar zegt hij dat er geen besturingssysteem op de computer staat. En dat staat er dus wel. En zoals ik eerder al heb gezegt de computer is wel getest met powermx en die zegt dat de harddisk nog goed is :? )

• Matthijz

Matthijz

Topicstarter
Een heel klein kickje :)

Verwijderd

Probeer is een andere voeding.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:14

nrg

Als ie geen OS vindt is de hdd misschien verkeerd ingesteld in de BIOS :?
Wie weet is de batterij rot, en doordat je toen de stroom eraf had gehaald was je BIOS leeg?

Ik zou de hdd ff opnieuw instellen in de BIOS en dan kijken of het werkt.

Die oplossing dat ie t weer doet als je de kast openmaakte en weer dichtdeed; kan dat niet zijn dat je bij het open doen een kabel raakte?
Dat er dus een contact slecht was?
Of anders ontlaad je de pc misschien van statische electriciteit (weet niet of dit hier iets mee te maken heeft, maar t zóu kunnen toch!? :P)?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56

Valkyre

Kitesurf FTW!

je zegt het zelf al als ik de kast opendeed die het wel goed, dus volgens mij heb je gewoon een warmte probleem!

als je je kast op hebt is de airflow beter in je kast!.
wat extra chassis fans zouden dan helpen!

iRacing Profiel

• Matthijz

Matthijz

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 17:46 schreef Gohan-san het volgende:
je zegt het zelf al als ik de kast opendeed die het wel goed, dus volgens mij heb je gewoon een warmte probleem!

als je je kast op hebt is de airflow beter in je kast!.
wat extra chassis fans zouden dan helpen!
Nee ik denk niet dat het dat is. Want dan zou hij het wel doen als ik de pc een tijdje uit heb laten staan. Maar nu doet hij dat dus ook niet. En een celeron 400 staat er nu niet echt om bekend dat hij erg warm wordt.

Verwijderd

ik heb dat een tijdje met Yuri's revenge gehad, dat de pc alleen nog maar aanging en toen helemaal niks...geen beeld..

ff koelertje op je vga kaart plakken...

of ff alles eruit halen en opnieuw bouwen..

misschien heb je zo meer geluk

• Matthijz

Matthijz

Topicstarter
De computer doet het weer naar dat ik de bios heb gereset. Maar echt stabiel is hij niet :( Ik heb in een kleine tijd al 3 resets gehad. :(

Pagina: 1