Vobis Acces Point, is dit wat?

Pagina: 1
Acties:

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik zoek een acces Point welke ik aan mijn HUB aan kan sluiten zodat ik in en rond het huis kan internetten met mijn laptop. *D
Ik heb al een Wireless Cisco PMCIA kaart voor in mijn laptop. :D

Nou heeft Vobis in zijn folder een acces point te koop voor 165€ maar ik wil wel graag weten of dit een beetje een goeie is aangezien het merk mij totaal onbekend voorkomt en hij toch ook redelijk goedkoop is. :9
Het merk is Actiontec, iemand hier ervaringen mee? :?

Meer info op: http://www.hastec.nl/actiontec/wireless_access_point/wireless_access_point.htm
Een PDF-file ervan is te bekijken op: http://www.hastec.nl/actiontec/wireless_access_point/pdf/80211bwap.pdf :)

En als ik die acces point nou op de eerste of tweede etage neerzet heb ik dan ook goed bereik op de begane grond?
maw zijn die genoemde bereikwaarden zowel horizontaal als verticaal?

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Op woensdag 03 juli 2002 19:32 schreef GaMbiNo het volgende:
En als ik die acces point nou op de eerste of tweede etage neerzet heb ik dan ook goed bereik op de begane grond?
maw zijn die genoemde bereikwaarden zowel horizontaal als verticaal?
Die waarden zijn lina-directa, ofwel 3-dimensionaal. Maar die waarden gaan meestal uit van een 'omgeving zonder obstakels', dus muren e.d. worden niet meegenomen, deze verkleinen het bereik aanzienlijk.
Zelf heb ik mijn AP op de 2e verdieping gezet en heb ik in de huiskamer een snelheid van 5.5 Mbps. Waarschijnlijk als ik hem een verdieping lager zet heb ik 11 mbps, dit zal hoogstwaarschijnlijk bij jouw ook wel hetzelfde zijn.

Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden omdat ik het merk niet ken. Maar als ik het zo zie is het een B-merk dus zal de kwaliteit minder zijn....maar hoeveel minder :?

Mistakes are proof that you are trying...

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Hé oud klasgenoot van mij, dit lijkt mij een prima AP.

Ik ken het merk niet, alleen van de reclame in de Computer!Totaal. Maar denk niet dat het verschil tussen de merken zo drastisch te merken is voor thuis gebruik.

Maar me een losse antenne is geloof ik het berijk beter, als ik hier mijn kleine (10 cm) antennes de andere kant op draai heb ik ander bereik.....

Succes met je aanschaf.

ps. Makkelijk hè? Zo'n school......

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• GaMbiNo
  • Nu online
Op woensdag 03 juli 2002 21:10 schreef Seth4Chaos het volgende:

[..]

Die waarden zijn lina-directa, ofwel 3-dimensionaal. Maar die waarden gaan meestal uit van een 'omgeving zonder obstakels', dus muren e.d. worden niet meegenomen, deze verkleinen het bereik aanzienlijk.
Zelf heb ik mijn AP op de 2e verdieping gezet en heb ik in de huiskamer een snelheid van 5.5 Mbps. Waarschijnlijk als ik hem een verdieping lager zet heb ik 11 mbps, dit zal hoogstwaarschijnlijk bij jouw ook wel hetzelfde zijn.

Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden omdat ik het merk niet ken. Maar als ik het zo zie is het een B-merk dus zal de kwaliteit minder zijn....maar hoeveel minder :?
Hmmzz, wat voor een vloeren heb jij daar dan?
We hebben hier namelijk 35 cm betonvloeren. :{

Binnenshuis zou dat ding 30 meter op volle snelheid moeten halen dus in principe mag dat geen probleem zijn, tenzij zij uitgaan van houten wandjes ofzo. :)
Het zijn hier echt vrij dikke betonmuren (nieuwbouw ensow).

Het is idd een B-merk maar vaak zijn die weinig tot niets slechter dan een A-merk. Alleen que garantie misschien maar het lijkt me dat een zaak als Vobis daar wel voor garant staat dan? :?

• GaMbiNo
  • Nu online
Op woensdag 03 juli 2002 22:34 schreef TsiisSkaaf het volgende:
Hé oud klasgenoot van mij, dit lijkt mij een prima AP.

Ik ken het merk niet, alleen van de reclame in de Computer!Totaal. Maar denk niet dat het verschil tussen de merken zo drastisch te merken is voor thuis gebruik.

Maar me een losse antenne is geloof ik het berijk beter, als ik hier mijn kleine (10 cm) antennes de andere kant op draai heb ik ander bereik.....

Succes met je aanschaf.

ps. Makkelijk hè? Zo'n school......
LOL :D
Heey gast, alles goed? :)

Lijkt me idd ook best een leuk ding, de specs zijn goed maar hij is zo goedkoop! :D
Ze zijn zelfs 40€ goedkoper dan NoRRoD voor een soortgelijke acces point. :o

Is idd ook een optie om er een losse antenne op te zetten, zijn daar antennes voor te koop dan of moet je zoiets zelfs fixen? :)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29

Pogostokje

* twiet *

Binnenshuis zou dat ding 30 meter op volle snelheid moeten halen dus in principe mag dat geen probleem zijn, tenzij zij uitgaan van houten wandjes ofzo. :)
Reken maar dat ze uitgaan van houten wandjes.

Ik heb een ding van 3Com gehad hier (toch wel een A-merk) en die haalde door muurtjes heen niet eens 10 meter. :(
En dan heb ik het over gipsen muurtjes, niet beton. Als je gewapend beton hebt dan heb je trouwens geen bereik meer aan de andere kant.
Het is idd een B-merk maar vaak zijn die weinig tot niets slechter dan een A-merk.
*kuch*
Ga je mond spoelen. :)
Een B-merk bezuinigt vaak op voor hun onbelangrijke zaken. Zoals kwaliteit. :)

Een AP zonder externe antenne zou ik trouwens niet nemen... dat scheelt echt enorm in bereik. Een antenne die je wat kan richten of in ieder geval de goeie kant op kijkt heb je wel nodig hoor.
Alleen que garantie misschien maar het lijkt me dat een zaak als Vobis daar wel voor garant staat dan? :?
Vobis = massa computerwinkel. Dus, verwacht geen kennis of lage prijzen in de winkels. Garantie hangt af van het humeur van de verkoper die je treft. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Werkt er ook niet een oud klasgenoot van ons bij de Vobis? Die garantie zal dan wel lukken.

Je kan niet op elke AP een losse antenne zetten, daar zou ik rekening mee houden bij het uitzoeken.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• GaMbiNo
  • Nu online
Op woensdag 03 juli 2002 22:47 schreef Pogostokje het volgende:

[..]

Reken maar dat ze uitgaan van houten wandjes.
:(
Dan kan ik hier dus nooit een acces point gebruiken ben ik bang, het zijn echt hele dikke betonmuren en -vloeren. :(
Ik heb een ding van 3Com gehad hier (toch wel een A-merk) en die haalde door muurtjes heen niet eens 10 meter. :(
En dan heb ik het over gipsen muurtjes, niet beton. Als je gewapend beton hebt dan heb je trouwens geen bereik meer aan de andere kant.
In principe is 15 meter voor mij voldoende denk ik. :{
[..]

*kuch*
Ga je mond spoelen. :)
Een B-merk bezuinigt vaak op voor hun onbelangrijke zaken. Zoals kwaliteit. :)
:X
Toch tref je vaak hele goede B-merken aan is mijn ervaring. :)
Een AP zonder externe antenne zou ik trouwens niet nemen... dat scheelt echt enorm in bereik. Een antenne die je wat kan richten of in ieder geval de goeie kant op kijkt heb je wel nodig hoor.
Hmmmz, dit is idd wel een minpuntje, als ik een beetje een goed bereik heb zou ik ook nog de buren kunnen overhalen tot een extra goedkoop kabelabbonementje. >:) :D
[..]

Vobis = massa computerwinkel. Dus, verwacht geen kennis of lage prijzen in de winkels. Garantie hangt af van het humeur van de verkoper die je treft. :)
Kijk de post onder de jouwe. :D
Daar werkt idd een oud klasgenoot van me en dat kan best handig zijn soms, ik wed dat ik deze acces point nog wel iets goedkoper kan krijgen. >:) :9 :X
Op woensdag 03 juli 2002 22:55 schreef TsiisSkaaf het volgende:
Werkt er ook niet een oud klasgenoot van ons bij de Vobis? Die garantie zal dan wel lukken.

Je kan niet op elke AP een losse antenne zetten, daar zou ik rekening mee houden bij het uitzoeken.
Jeps, erg handig idd. :D
Hmmz, ik kan zo in de specs ook niet vinden of er nou wel of niet een losse antenne op kan.
Welke AP heb je zelf eigenlijk? :)

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb zelf dit access point (voornamelijk vanwege de prijs, inderdaad ;) - toen nog 201,-) en heb er tot nu toe goede ervaringen mee. Ik moet wel zeggen dat het bereik vrij slecht is - maar dat komt ook door de dikke betonnen muren hier. Tot nu toe voldoet het echter prima voor waar ik het voor gebruik.

Ik vraag me wel af of de Cisco-kaart goed samenwerkt met dit accesspoint (zijn soms wel eens problemen mee), misschien dat je daarover op internet meer ervaringen kunt vinden.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29

Pogostokje

* twiet *

Dan kan ik hier dus nooit een acces point gebruiken ben ik bang, het zijn echt hele dikke betonmuren en -vloeren. :(
Neem er dan zeker een met een externe antenne en plaats die zo goed mogeljk (beetje proberen en dan hopen dat de beste plek voor je ontvangst niet midden op de eettafel is ofzo :P).
In principe is 15 meter voor mij voldoende denk ik. :{
Het is een poging waard...

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• GaMbiNo
  • Nu online
Op woensdag 03 juli 2002 23:13 schreef Kjev het volgende:
Ik heb zelf dit access point (voornamelijk vanwege de prijs, inderdaad ;) - toen nog 201,-) en heb er tot nu toe goede ervaringen mee. Ik moet wel zeggen dat het bereik vrij slecht is - maar dat komt ook door de dikke betonnen muren hier. Tot nu toe voldoet het echter prima voor waar ik het voor gebruik.

Ik vraag me wel af of de Cisco-kaart goed samenwerkt met dit accesspoint (zijn soms wel eens problemen mee), misschien dat je daarover op internet meer ervaringen kunt vinden.
Vertel es iets over jouw situatie dan?
Wat voor muren, afstand, etages, enz.? :)

Ik neem aan dat dat spul gewoon universeel is, ik ben niet echt van plan om er ook nog een andere PCMCIA kaart bij te kopen eigenlijk. :{
Op woensdag 03 juli 2002 23:13 schreef Pogostokje het volgende:

[..]

Neem er dan zeker een met een externe antenne en plaats die zo goed mogeljk (beetje proberen en dan hopen dat de beste plek voor je ontvangst niet midden op de eettafel is ofzo :P).
[..]

Het is een poging waard...
Hmmmz, lastig....twijfel nu toch wel sterk... ga er maar ff paar nachtjes over :z denk ik.
Pagina: 1