Toon posts:

[VB6, ALG] shape file bewerken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een collega heeft me gvraagd of ik een tooltje kon maken waarmee hij shape files (vector) kon maken en bewerken. Nu lijkt me dit in principe niet zo moeilijk want een vector tekening zijn toch allemaal formules. Maar moet ik dan niet iets hebben waar de structuur van een shape file in beschreven staat want ik zou zo niet weten waar ik moet beginnen.

En nog een vraag, kan ik die shapefiles weergeven in een picturebox in VB? Het was mijn bedoeling om het tooltje eerst te maken in VB en daarna omzetten naar C++ omdat ik niet zoveel weet van C++.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

mulder

ik spuug op het trottoir

een Visioshape? Autocad? 3DMax? :?

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Sorry vergeten, het is ongeveer zoiets als een corel shape file.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee? Volgens mij is dit lastiger als dat ik had gedacht.

• Acid_Burn
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

http://fileformat.virtualave.net/ind_form.htm

mischien dat je hier iets aan hebt?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Er stond er 1e bij over vector alleen het probleem is een 404 file not found error :'( Hij staat niet meer op de server.

• elnino
  • Laatst online: 03-09 05:13
Kijk eens op http://www.wotsit.org/. Daar staan allemaal specificaties van verschillende formaten. Best wel handige site.

Succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, die doet het :) Het is inderdaad een handige site. Met die vectors lukt verder wel maar nu de vraag hoe kan ik die in een picturebox weergeven en gaat dit wel? :?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

In VB kan je gewoon tekenen in een picturebox. Dan moet je wel even de persistant graphics aanzetten anders wordt je tekening gewist als je er met een ander window o.i.d. overheen gaat.

Als een picturebox niet werkt, dan zeker een gewone picture.. op mijn werkt doe ik dat namelijk ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ja oké, ik weet dat je op een picturebox kan tekenen ik heb wel eens een soort paint-kloon gemaakt. Maar het gaat erom dat het ook echt vector is (dus bij 400x zoom nog geen pixels) of bedoelde je dat dat wel ging? :?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

OW zo.. nee, je zal bij elke zoom de tekening opnieuw moeten tekenen. Andere programma's doen in principe niet anders. Zij gebruiken alleen geen pixels, maar een OpenGL/Direct3D window o.i.d. wat het opzich weer makkelijker zou maken om in te zoomen. Maar als je bij zoom opnieuw tekent, dan krijg je vanzelf smooth graphics :)

Maar wat je wil horen is .. Nee.. picturebox blijft bitmapped data, geen vectoren.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik net zoals bijv. bij corel een box zou willen maken waar echte vectoren in staan dan zou ik openGL/direct3D moeten gebruiken, dan zal ik me daar eens in verdiepen. Bedankt voor de hulp :)

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Hoe Corel het precies doet zou ik je niet kunnen vertellen, dan moet je in Canada wezen :) Die programmeren ook niet in VB.

Anyway suc6 met dat programmaatje.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Het is best mogelijk om dat te doen in VB hoor, of je vloeiend kan zoomen weet ik niet, floating point math is nogal traag in VB heb ik gehoord.

Je zou gewoon de GDI kunnen gebruiken en direct op een DC tekenen, je kan ook DirectDraw gebruiken (vanaf DirectX 7 zit er een VB typelib bij). Ik zou niet met Line, Circle e.d gaan tekenen omdat die gewoon te traag zijn voor een beetje werkbaar programma als je meer dan enkele tientallen vectoren wilt tekenen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1