De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ligt er aan wat ze in Startrek precies bedoelen met subspace. Ben daar niet helemaal van op de hoogte, maar is dat niet zoiets van een 4e dimensie ofzo?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Verwijderd
Ze gebruiken het in star trek vooral om berichten door te versturen. Het is volgens mij een star trek verzinsel om te zorgen dat ze berichten kunnen verzenden die sneller dan het licht gaan. Volgens mij werkt Warp-drive ook in sub-space.
Het concept subspace zoals het in ST wordt omschreven (een onderliggend domein van het tijdruimte-continuum, waar wetten van de natuurkunde zoals wij die kennen niet/anders gelden) is fictief. Er bestaat vooralsnog geen wetenschappelijke basis voor.
Ik meende dat warp space werkt door gebruik te maken van krommingen in de (normale) ruimte. Enigzins vrij gebaseerd op werkelijk bestaande theorieen.
I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -
Dex wees me erop dat dit draadje niet voldoet aan de policy. Dirk-Jan, het is de bedoeling dat je met een stelling komt; wat vind jij?
Omdat het onderwerp toch wel potentie heeft om uit te groeien tot een interessante en vooral leerzame discussie, laat ik hem open. Het hangt echter volledig af van de eerstvolgende paar posts of dat ook zo blijft.
Omdat het onderwerp toch wel potentie heeft om uit te groeien tot een interessante en vooral leerzame discussie, laat ik hem open. Het hangt echter volledig af van de eerstvolgende paar posts of dat ook zo blijft.
Als je even puur logisch redeneert zijn er 2 mogelijkheden in feite :
(1) Het is onmogelijk dat iets sneller is dan het licht.
(2) Het is wel mogelijk. In dien 2 dan zou dit bijvoorbeeld kunnen à la star trek door een klein universum te creëren rond het te verplaatsen object waardoor je in praktijk wel sneller bent dan het licht.
Uiteraard is dit verre, zeer verre toekomst muziek
(1) Het is onmogelijk dat iets sneller is dan het licht.
(2) Het is wel mogelijk. In dien 2 dan zou dit bijvoorbeeld kunnen à la star trek door een klein universum te creëren rond het te verplaatsen object waardoor je in praktijk wel sneller bent dan het licht.
Uiteraard is dit verre, zeer verre toekomst muziek
science of startrek
Ik dacht dat het in de toekomst mogelijk zou zijn, maar het is dus alleen maar voor het verhaal.
Interessant inderdaad om hier over na te denken: Naast worm-gaten, die wel zouden bestaan ook een sub-space. Dus onder de ruimte nog een soort kelder voor overige zaken
Ik dacht dat het in de toekomst mogelijk zou zijn, maar het is dus alleen maar voor het verhaal.
Interessant inderdaad om hier over na te denken: Naast worm-gaten, die wel zouden bestaan ook een sub-space. Dus onder de ruimte nog een soort kelder voor overige zaken
Er is zover ik weet nog niet wetenschappelijk bewezen dat er zoiets is als subspace en hoe dat dan kan.
Het zou op zich zeer goed kunnen dat er zoiets is, dat zou dan bijvoorbeeld een soort vierde dimensie zijn.
Simpel samengevat: als je van de ene stad naar de ander stad moet gebruik je niet meer de bestaande wegen maar ga je er in 1 rechte lijn naar toe waardoor je er veel sneller bent. Zo zie ik subspace dan.
Het zou op zich zeer goed kunnen dat er zoiets is, dat zou dan bijvoorbeeld een soort vierde dimensie zijn.
Simpel samengevat: als je van de ene stad naar de ander stad moet gebruik je niet meer de bestaande wegen maar ga je er in 1 rechte lijn naar toe waardoor je er veel sneller bent. Zo zie ik subspace dan.
Interessante link m.b.t. "warp" drive:
http://www.grc.nasa.gov/WWW/PAO/warp.htm
En jammer om te zien dat 'r in het budget wordt gesneden.
http://www.grc.nasa.gov/WWW/bpp/
http://www.grc.nasa.gov/WWW/PAO/warp.htm
En jammer om te zien dat 'r in het budget wordt gesneden.
http://www.grc.nasa.gov/WWW/bpp/
Verwijderd
Subspace is zoals velen het hier al zeggen nog niet bewezen. Maar goed in Star Wars heb je hyper drive en in Babylon 5 heb je Jump gates. Elke sf serie verzint hier wel wat op om sneller te kunnen gaan dan het licht.
In Star Trek was het geloof ik dat de warp engine een warp field rond het schip creerd en deze bubble in tijd en ruimte zorgde ervoor dat je sneller dan het licht kon gaan.
Ik weet niet of je zoiets kan creeren. Het lijkt mij erg verre toekomst muziek en ook erg vreemd om te ervaren. Want je veranderd de ruimte en tijd om je heen en later weer terug. Dus om je heen veranderd alles en jij niet.
In de Event Horizon wordt ook zoiets gemaakt door het schip maar dan wordt de energie van een zwart gat gebruikt om een deur te creeren waardoor je kan reizen naar iets anders. Alleen was er geen richting aan te verbinding. En dat kwam uiteindelijk ook in een andere dimensie.
Misschien is subspace ook wel een andere dimensie ofzo?
In Star Trek was het geloof ik dat de warp engine een warp field rond het schip creerd en deze bubble in tijd en ruimte zorgde ervoor dat je sneller dan het licht kon gaan.
Ik weet niet of je zoiets kan creeren. Het lijkt mij erg verre toekomst muziek en ook erg vreemd om te ervaren. Want je veranderd de ruimte en tijd om je heen en later weer terug. Dus om je heen veranderd alles en jij niet.
In de Event Horizon wordt ook zoiets gemaakt door het schip maar dan wordt de energie van een zwart gat gebruikt om een deur te creeren waardoor je kan reizen naar iets anders. Alleen was er geen richting aan te verbinding. En dat kwam uiteindelijk ook in een andere dimensie.
Misschien is subspace ook wel een andere dimensie ofzo?
Laten we het zo zeggen er is niet echt overtuigend wetenschappelijk bewijs voor of tegen. Eigenlijk is de wetenschap in dat opzicht nog niet ver genoeg.
Sorry mensen, het niveau is naar mijn idee op dit moment echt te laag. Er zitten hier en daar wat interessante opmerkingen tussen. Het lijkt me beter dat de topicstarter eens goed nadenkt over een eigen stelling omtrent dit onderwerp en een nieuw topic start waar wel wat meer vlees aan zit of kan gaan zitten.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()