Toon posts:

Probleem tijdens het spelen van OpenGL games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De laatste tijd heb ik een probleem tijdens het spelen van OpenGL spellen. Voorheen werkte alles prima, nu heb ik geen snel systeem, maar ik kon toch b.v. DeusEx zonder problemen draaien. Nu is de bliksem een keer ingeslagen, en wat bleek moederbord kapot. Dus ik een nieuw moederbord erin. En eigenlijk sinds die tijd, als ik b.v. DeusEx of WC3 opstart, dan zie ik gewoon de intro, mag ook vaak nog beginnen in een level, maar dan houd het op -> geluid blijft steken, beeld blijft steken, helemaal niets meer en ik ben genoodzaakt de pc opnieuw op te starten.

Heeft iemand enig idee, wat het probleem kan zijn?

Ik heb een Creative Nvidia Riva TNT 2 M64, heb de nieuwste drivers van de nvidia pagina gedownload, heb zelfs de drivers van Creative gedownload, maar niets lijkt te helpen.

CadaVez

Verwijderd

Heb je Windows opnieuw geïnstalleerd nadat je je moederbord had vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
ja ook windows opnieuw geinstalleerd, meerdere keren.
Het enige wat ik nog kan bedenken is misschien dat het aan het besturingssysteem ligt, maar nu ik dit zeg ook return to castle wolvenstein speelde eerst prima onder XP.

CadaVez

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[topic=309815/1/50]

Heb je toevallig ene moederbord met een Via chipset? En heb je daarvoor wel de Via 4in1 drivers geinstalleerd?

Verwijderd

eh oehoe! De bliksem is er ingeslagen!

Wat wil je!

Waarschijnlijk loopt je videokaart (wat dat dan ook mag zijn; je bent weer zo'n eentje die zijn specs niet post) na drie minuten al helemaal rood aan man!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AOpen AX6LC:

Model: AX6LC
Form Factor: ATX
Memory Slots: DIMM x 3
Chipsets: Intel 440LX
CPU Bus Clock
Spec: 66
Max: 83

meer info op -> http://www.aopen.com/products/mb/ax6lc.htm

Verwijderd

Topicstarter
die zijn specs niet post??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 21:44 schreef vincent-marion het volgende:
Waarschijnlijk loopt je videokaart (wat dat dan ook mag zijn; je bent weer zo'n eentje die zijn specs niet post) na drie minuten al helemaal rood aan man!
:?

Modem kapot, ok. Moederbord kapot, kan ook. Voeding kapot, logisch. Maar een videokaart heeft echt wel wat meer kans om het te overleven. Dus zeker eerst ff de drivers checken en dan pas gaan kijken naar evt. kapotte hardware.
Op woensdag 03 juli 2002 21:47 schreef CadaVez het volgende:
die zijn specs niet post??
Ja.. watvoor systeem je precies hebt dus (watvoor mobo/cpu/geheugen/videokaart etc). Nu dus inmiddels wel je specs, en via drivers hebben iig geen zin :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende Systeem

Pentium 2 300 MMX
192MB RAM
NVIDIA RIVA TNT 2 M64
AOPEN 6xcl mobo

WINXP geinstalleerd.

Verwijderd

Welke drivers heb je geprobeert? De ene drivers doen het beter op het ene systeem de anderen op een ander. Dus gewon proberen tot hij het goed doet.

Verwijderd

Topicstarter
De detenator drivers van www.nvidia.com, en de drivers van de creative homepage, beide werkten niet :(.

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Goed man. Ik heb precies hetzelfde probleem.

Ik ben sinds een week of zes in het bezit van een:
AMD 2000+
ASUS 7 mobo
512 DDR ram
Leadtek GF4 4400
80GB matrox systeemhd (WXP)
40GB matrox pleuriszooihd
SB Audigy 5.1

Mijn mobo is na twee weken met pensioen gegaan. Sinds dat ding vervangen is heb ik bovengenoemde problemen. Binnen windows niets aan de hand, maar met grafische spelletjes loopt hij soms binnen vijf minuten, andere keren na 3 uur vast. De nieuwste drivers, drie keer opnieuw Wxp geinstalleerd, resultaat nada.

Vanmiddag breng ik het magien terug naar Paradigit en dan zoeken ze het maar uit.

Toevoeging: ik heb ze verteld van het probleem hierboven. Hopelijk kunnen ze het oplossen en hebbie d'r wat an.

Ik blijf deze topic met interesse volgen...

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook een stabiliteitsprobleem van het moederbord kunnen zijn?

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

Op welke manier dan? Zo als ik het probleem zie is er niets aan de hand met het eerste mobo en de videokaart.

Vervolgens is het mobo overleden en heb je (wij) daarna pas oproblemen met die kaart. Lijkt me dus dat de kaart een optater heeft gehad toen het moederbord overleed.

Ik denk dat het aan de kaart zelf ligt en niet aan het mobo of aan de drivers.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Verwijderd

Topicstarter
misschien moeten we dan een keer een andere videokaart proberen

Verwijderd

IK heb ook een probleem met TNT-2 openGL;
tijdens Quake II of Unreal stopt hij na een tijdje en dan zegt ie iets van " swapbuffers failed " .
dit probleem heb ik sinds ik windows XP heb geinstalleerd..
dus ik denk dat TNT-2 M64 niet volledig word supported door WinXP ( ik heb al vele drivers geprobeerd )
daarom denk ik dat je beter met TNT-2 win 98 kan gebruiken ... aangezien je daar ook nog de 'NVidia reg.patch' (12.90 zijn beste drivers daarvoor)hebt die zogenaamde 'hidden features'unlockt ..en 2x zo hoge FPS haalt ...

nou is mijn vraag... is dat probleem met swapbuffers... zo op te lossen onder XP ?
zo niet .. maakt niet uit want ik ga binnenkort toch een geforce 4 ti4200 kopen .

:)

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

Mijn probleem is min of meer opgelost.

Bij Paradigit bleek dat mijn systeem veel te warm werd. Daardoor werd hij instabiel. Er is nu een extra cooler in mijn kast gezet en mijn geluidskaart is verder van mijn GF4 gezet (meer slots tussenruimte).

Ik heb verscheidene topics gelezen op dit forum en er lijken toch wel veel mensen last te hebben van een warmteprobleem. Misschien dat dat bij jou ook het geval is.

Pagina: 1