GeForce 3 Ti200 of GeForce 4 MX440?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 14:36
Ben aan het overwegen een nieuwe videokaart te kopen.
Ik speel voornamelijk games en heb een budget van ongeveer E100 tot E180.

Zelf kwam ik deze 2 kandidaten tegen:
GeForce 3 Ti200
GeForce 4 MX440

Ik zit dus te twijfelen wel kaart ik het beste kan nemen voor de beste game experience (qua prijs verschilt het namelijk maar E10).

Welke kaart zou jij nemen en waarom?
En maakt het nog uit van welk merk hij is?

Iedereen bedankt die me hiermee kan helpen.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
De ti200 :) Maar kijk ook eens naar de GF4ti4200, de absolute topper van dit moment. Je kunt dus beter ff doorsparen :)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op woensdag 03 juli 2002 18:43 schreef dyna18 het volgende:
Ben aan het overwegen een nieuwe videokaart te kopen.
Ik speel voornamelijk games en heb een budget van ongeveer E100 tot E180.

Zelf kwam ik deze 2 kandidaten tegen:
GeForce 3 Ti200
GeForce 4 MX440

Ik zit dus te twijfelen wel kaart ik het beste kan nemen voor de beste game experience (qua prijs verschilt het namelijk maar E10).

Welke kaart zou jij nemen?
En maakt het nog uit van welk merk hij is?

Iedereen bedankt die me hiermee kan helpen.
voor 190 een ti4200 bij www.funcomputer.de, inclusief verzendkosten

4015Wp west (Dordrecht)

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Je kunt beter voor een GF4 Ti 4200 gaan. is iets over je budget (188,-- bij DigiWorld BV) maar presteert veel beter dan beide kaarten. Bovendien; als je deze overclockt kun je er misschien nog wel een Ti 4400 uithalen :)

Edit: jullie waren me net voor :) Had hem openstaan in het reply-window, vandaar dat ik jullie reacties niet zag :)

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zou zekker voor de G3 gaan, komt beter uit de meeste testen dan de G4MX (zelf ff zoeken, prestatie vergelijkingen zijn genoeg in het nieuws geweest bij tweakers) en bied volledige DirectX8 ondersteuning. De G4MX heeft meer weg van een G2 dan een G4.
Maar is een G4Ti4200 niet een optie voor je? Lijkt mij een betere keuze.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Ti4200 is idd de beste keuze.
Als je per se een van deze twee wilt zou ik voor de Ti200 gaan, die heeft DX8 ondersteuning.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• dyna18
Bedankt voor alle vele snelle reacties.

Tja, die GF4 4200 is toch ff zo'n E80 duurder (175 gulden).
Ik kijk meestal echter niet naar de nieuwste generatie, maar juist 1 eerder, om zo toch een beetje binnen een budget te blijven.

Vandaar dus mijn selectie van deze 2 kaarten.

Helaas gooien veel winkels de GF3 eruit :(

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34

Gallus

Cheesy

Als je toch veel geld uit gaat geven aan een videokaart, dan kan je gewoon niet om de Ti4200 heen! Deze kaart heeft volgens mij echt de beste prijs/prestatie verhouding.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• dyna18
Maakt het verder nog uit van welk merk hij is?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
merk maakt niet veel uit, ze zijn allemaal snel

Verwijderd

Als je de GeForce4 neemt, zou ik je Leadtek aanraden.

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens Anandtech krijg je t meeste waar voor je geld als je de goedkoopste koopt... Ik heb persoonlijk liever meer kwaliteit, dus heb de Leadtek versie gekozen voor de koeling, maar de anderen schijnen het ook goed te doen. Kijk anders ff in het GeForce4 Ti4200 ervaringen topic (heb ff geen link).

• kutkip
Op woensdag 03 juli 2002 18:59 schreef dyna18 het volgende:
Niet zo veel. De ene OC'ed wat beter dan de ander enz. dus ik zou de goedkoopste nemen. En omdat de 64mb goedkoper is en af en toe ook beter uit de test komt (Unreal) zou ik voor een 64mb

gaan.http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1643

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Je moet niet zomaar het eerste merk nemen dat je tegenkomt, neem een beetje bekend merk (zegt ook niet alles) en/of zoek even uit welk merk goed is. Tip: merken die je niet kunt uitspreken zijn meestal niet zo goed ;)

Als het je puur om het gamen gaat moet je 100% zeker voor een GF4Ti 4200 gaan, of voor de GF3Ti200 als de GF4Ti je ècht te duur is. Voor zaken naast het gamen* neem je de GF3 niet, maar de GF4Ti (of de MX als ie ruim goedkoper is, maar omdat jij zegt echte gameperformance te willen moet je die niet nemen).
* TV-out, eventueel Dual-screen (= duurder) betere 2D beeldkwaliteit (of je het ziet is 2), etc.

De GeForce4 Ti 4200 is op dit moment de beste kaart prijs/kwaliteit, maar hij is toch nog aardig aan de prijs (vooral de 128 MB versie). Het is ook moeilijk te kiezen tussen de 64 MB (korte termijn snelheid en goedkoper) en de 128 MB (sneller met, toekomstige, spellen waar het echt gaat tellen, maar duurder).

Koop je voor de lange termijn, dan even doorsparen voor GF4Ti 4200 128 MB. Of je neemt meteen GF4Ti 4400, of je wacht totdat de "GF5" er is (die misschien "Omen" wordt genoemt, iig geen GF5), dan neem je een GF4Ti (= dan goedkoop) of een GF5 (is dan duur, maar je spaart dan al een tijdje). Maw: zelf bepalen wat je wilt...
Op woensdag 03 juli 2002 18:59 schreef dyna18 het volgende:
Ja, dat maakt soms/vaak (?) uit in de beeldkwaliteit (2D en 3D), de koeling is ook vaak anders. Verder gebruikt een goedkoop/onbekend merk goedkope(re) componenten, zoals het geheugen en de PCB.
'Goede' merken zijn bijv. Leadtek, Asus en MSI (correct me if I'm wrong). Sommige vinden Gainward ook goed, maar daarbij moet je goed oppassen dat er erg veel verschillende kaarten van zijn (met bijna dezelfde namen).

• kutkip
Op woensdag 03 juli 2002 19:04 schreef Jake het volgende:
Ja, dat maakt soms/vaak (?) uit in de beeldkwaliteit (2D en 3D), de koeling is ook vaak anders. Verder gebruikt een goedkoop/onbekend merk goedkope(re) componenten, zoals het geheugen en de PCB.
'Goede' merken zijn bijv. Leadtek, Asus en MSI (correct me if I'm wrong). Sommige vinden Gainward ook goed, maar daarbij moet je goed oppassen dat er erg veel verschillende kaarten van zijn (met bijna dezelfde namen).
Ik denk dat het minder uitmaakt dan iedereen denkt. Kijk eens naar de review van Anandtech. Veel onbekende merken en de 2D kwaliteit was eigenlijk bij alle kaarten gelijk. (1tje kwam er iets beter uit maar was ook een onbekent merk) Terwijl bv Sparkle (XFX) een hele mooie een goede kaart heeft gebouwd. Goede koeling, goed te OC'en enz. en dat vinden de meeste toch echt geen A-merk hoor ;)

• dyna18
Op woensdag 03 juli 2002 19:04 schreef Jake het volgende:
of je wacht totdat de "GF5" er is
Ik draai op dit moment op een GF2 MX400. En wil zeer graag UT2003 spelen, dus dat wachten op GF5 doe ik liever niet :)

Bedankt voor je uitgebreidde reactie trouwens.

Verwijderd

Als het nog niet te laat is: Denk eens aan een Radeon 8500. De LE met 64MB is een uitstekende kaart (ondersteunt zelfs meer features dan de GeForce Ti4600), en volgens de pricewatch moet je hem al kunnen krijgen voor E160. Hij is sowieso beter dan de 4MX, qua prestaties gelijk aan een dikke GeForce 3, maar uitgebreider (ondersteunt bijvoorbeeld directX8.1) Deze kaart gaat nog wel ff mee met de technieken die in de software toegepast (gaan) worden.

• kutkip
Op woensdag 03 juli 2002 19:11 schreef odijk het volgende:
Als het nog niet te laat is
Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/images/Smilies/sklaasboos.gif :P

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 01:09

makje

Professioneel prutser

check deze site even en trek je conclusie: www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1647

Lijkt me inderdaad de Radeon 8500LE of de Geforce3 Ti 200...

9800x3d

• dyna18
Yup dat artikel heb ik al de hele tijd voor me bij het vergelijken van al die kaarten.

Jullie zijn gemeen trouwens...
Eerst had ik maar 2 kaarten om te overwegen, nu ineens 4 ;)

Keep those good comments coming.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:36

Dennahz

Life feels like hell should.

ti200 is beter imho..

Twitter

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Hier kan je de prestaties van alle nieuwe videokaarten goed zien: Tom's VGA Charts

Verwijderd

Tja, ik zou idd ook voor de Radeon gaan hoor!

Die geforce kaartjes; die 2D zit me nog altijd verschrikkelijk tegen. Die overgang van een Ati of 3dfx product naar een Nvidia en dan de 2d kwaliteit van de desktop...Dan WIL ik al niet eens meer gamen man! laat staan dat ik nog een partijtje UT2003 zou gaan zitten spelen.
But that's me.

De GF4 ti kaartjes leveren natuurlijk een vette performance maar zijn nog altijd vrij duur, maar die Ti200, die begint zo langzamerhand ook al weer een oud gezicht op de markt te worden, al is dat door het doen van Nvidia, dat is wel grappig (nvidia brengt kaart na kaart uit). En die 4mx, dat zou ik dus absoluut niet doen. Zeker niet als je deftig wilt gamen.
en bovendien: als je een Ti200 koopt loop je constant met het idee dat er nog meer in zou zitten omdat je nu eenmaal met een budgetversie van de GF3 zit te gamen. Dat is psychologisch van aard maar toch, het steekt mij wel tegen hoor met mijn GF2mx - heb ik ook reeds vervangen gelukkig.
De Radoen LE is maar een marginale budget versie, daar hoef je verder niet te veel over te twijfelen.

• dyna18
Als je op de Norrow website kijkt www.norrod.nl zie je daar onder "losse onderdelen > videokaarten" een aantal standaard kaarten staan die vrij goedkoop zijn.

Is dat af te raden om zo'n standaard kaart te nemen of doen die het ook best?
(weet iemand welk merk die kaarten zijn? of waar je meer info daarover kan vinden?)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
hangt van je proc. af
de GF4 MX presteert goed in combinatie met een snelle processor, de gf3 ti200 neemt meer functies van de processor over
ti200 is zowieso sneller, dus als het weinig scheelt qua geld dan moet je de ti200 nemen
een GF4 ti4200 is volgens mij qua prijs/kwaliteit een betere keus
zie ook www.madonion.com de resultbrowser, dan kun je vergelijken bij jouw processor

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.