Toon posts:

Leadtek Gf4 Ti4600 wil uberhaupt niet werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal... op aanraden van een kennis wil ik jullie graag een flink probleem voorleggen... wellicht is de oplossing simpel (dat me kaart debiel is bv :) )

Systeem, net nieuw binnen: Asus A7V333 mobo, AMD2000+, 1 Gig pc2700 ram, Leadtek winfast A250 Ultra TD :)

Klinkt prachtig, maar...

Na installatie van win98 (wil een dualboot opzetten met winXP) dacht ik effe alles te installeren... eerst partities aangemaakt, daarna netwerkje aangelegd en werkend, geen probleem :)

Nu komt het. De Ti4600. Mijn trots :) Ik douw de leadtek cd der in, installeer de bijgeleverde drivers en HOPPA! reboot = blauw scherm waaaaaaaaah!! Iets over fatale error... tsjeemig... :(

Ik download de laatste drivers van Leadteks website, installeer die na deinstall van de eerste en HOPPAAAA! Reboot = blauw scherm...

Toen de 4 in 1 driver van Asus maar es geinstalleerd na verwijdering van de leadtek drivers, want ik kreeg te horen dat de AGP drivers nodig had van die cd. Installatie verloopt goed.

Daarna leverden de leadtek drivers weer hetzelfde op, blauw blauw blauw...
Dan maar de laatste nVidia detonator gedowned. Installeer die (alweer na keurig de "oude" leadtek zut verwijderd te hebben), gaat razend snel... reboot... geen drivers te zien... reboot, geen drivers te zien... bij de derde reboot ineens wel... ???? Reboot daarna niet, toen bios van de asus op standaard gezet, reboot, helemaal niks, geen opstart, geen postscreen, niks nada nakkes. Godsie :(
Nog een Reboot -> doet et weer, maar geen drivers, nog een reboot wel drivers (nvidia) nog een reboot weer nix...

Zucht... snik. :'(

Nu dus maar es alles geformatteerd en opnieuw win98 installeren... nu mee bezig...

Heeft iemand van jullie zoiets meegemaakt? Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Enig idee? Heeft de Via chipset van het Asus mobo problemen met mn kaart ofzoiets weirds? (ik heb daar niet veel verstand van) Een kennis van me had dat een tijdje terug...

Iemand enig idee???

Alvast bedankt!

Verwijderd

Mooi systeem heb je samengesteld.

Ik zou je het volgende aanraden:

1. Zorg ervoor dat het PCI-slot onder je AGP leeg is.
2. Verplaats je PCI-kaarten; haal je geluidskaart eruit.
3. Kijk in je BIOS of instellingen als "Assign IRQ to VGA" wel aanstaan. Als dat niet werkt, laad dan de Fail-Safe instellingen.
4. Installeer Windows XP (na eerst je harde schijf geformatteerd te hebben)

Als dat niet werkt:

Haal alles eruit (behalve moederbord, voeding, processor (+koeler), videokaart, en één DIMM), als dat werkt, begin dan met (stuk voor stuk) het inplaatsen van je onderdelen.

Veel succes, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Verwijderd

Flauwe vraag: Waarom 98 als je XP hebt?? Ik heb uitstekende ervaringen met XP; programma's die niet wilden draaien onder NT en WIN2000 draaien wel onder XP. Hoewel ik moet toegeven dat Halflife (counterstrike) wel veel bugs heeft.

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 08:12

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Windows 98 werkt toch helemaal niet met 1024 MB aan RAM? Ik dacht dat er maar 256MB ondersteund wordt. Probeer eens XP, dat draait veel lekkerder.

Verwijderd

Of Windows 2000, dat besturingssysteem vind ik veel beter werken dan Windows XP.

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/tools/appcompat/default.asp

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Haal eens een stukje ram eruit.

IK had precies dezelfde onderedelen met 2 x 512 pc3000 cas2.0 corsair en daar werkte pc absoluut instabiel mee.
de gehele tijd blauwe schermen en datacorruptie en meer leuks.
Tbleek dat t bord enkel werkte met maar een van de 2 reepjes. Los werkten zze wel, maar samen niet, kga dr een trugsturen/
khoop dat dat t is, want dan weet je ieg wat t probleem is .:) succes

btw, gebruikliever de detonators --> de 29.42 doen t ok hier met dezelfde kaart :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Volgens mij moet je toch altijd eerst de VIA 4-in-1 zooi installeren en DAARNA pas de VGA drivers? Download ook effe de nieuwste VIA drivers (4.40 oid).
Deinstalleren van videokaart drivers hoeft trouwens niet, soms gaat het juist daarom mis! Als je bij apparaatbeheer voor 'Update drivers' kiest worden de oude toch wel weggegooid...

Verwijderd

Topicstarter
Hai allemaal... dank voor de snelle reacties...

Kleine update voor ik jullie berichtjen had gelezen... Na een format en reinstall van windows gebeurde PRECIES hetzelfde. :'( zowel met de Leadtek drivers als de nVidia drivers. Hehehe, nou da's in iedergeval duidelijk, pluspuntje, geen VAGE klachten, maar aanhoudend en doordringend. Inclusief het totaal niet meer opstarten van de putie direct na install van de nVidia. Zwart scherm. LOL! Gewoon zwart. Da's een leuke variatie op blauw :)

Farzin:

Dank voor de tips... ik zal ze uitproberen. Het slot direct onder de AGP is reeds leeg... Volgens mij PASt er niet eens een kart in onder die dikke vette leadtek LOL :)

De geluidskaart?? Is een Soundblaster Live! 5.1 platinum uit me ouwe bakkie (p2 350 hehehe). Zal het es proberen... wellicht rare toestanden door de sound-on-board van het mobo? Overigens had/heb ik van beide nog niets geinstalleerd.
Kijk in je BIOS of instellingen als "Assign IRQ to VGA" wel aanstaan. Als dat niet werkt, laad dan de Fail-Safe instellingen.
Ik kon dat niet vinden... wat ik WEL kon vinden was onder PCI dinges (ik zit niet vaak in het Bios) was iets waarvan ik dacht "he maar dat staat raar..."

Primary VGA adaptor: PCI-VGA ?!?!?!?!
Dat lijkt me nogal vreemd, ik bedoel, ik ben geen kenner, maar ik dacht toch echt dat me Leadtek in een AGP slot zat LOL!

Dus nu heb ik dat op AGP-vga gezet en drivers opnieuw geinstalleerd... ik zit te wachten op het resultaat as we speak (eh... tiep)... aaaaaaw....BLAUW!!!!!!!! :'(

Zucht :)

Ok. Verder met jullie tips...

Na dit debakel ga ik es effe testen met een WinXP installatie... lijkt me een goed idee om te testen... Ik wil graag win98 erbij voor de games, het netwerkje met twee 98 machines die al tijden top draaien, dus daar wil ik helemaal geen XP op gaan zetten :) ). En de combi 98/XP in een LAN heb ik gezien... heel vreemde praktijken af en toe (wel pingbaar, geen computers vindbaar ondanks geinstalled NETBEUI op de 98 machine). Ik wil kunnen terugvallen op een totaal win98 netwerkje.

Okyah... :)
Haal eens een stukje ram eruit.
IK had precies dezelfde onderedelen met 2 x 512 pc3000 cas2.0 corsair en daar werkte pc absoluut instabiel mee.
Rammetje eruit? Waaaah. ik was zooo blij met mn giegje! Maar ja, we moeten het maar proberen. Heb je ook een A7V? die ondersteund "maar" tot pc2700 (staat op me doos lol)? Bestaat pc3000 dan al?

Vinnie:
Volgens mij moet je toch altijd eerst de VIA 4-in-1 zooi installeren en DAARNA pas de VGA drivers? Download ook effe de nieuwste VIA drivers (4.40 oid).
Had ik al gedaan (zie eerste enorme posting lol). Dat hielp nix :( De laatste VIA drivers... hmmm....

Affijn ik ga nog even verder klooien met de tips tot nu toe, nogmaals bedankt daarvoor!!! En als iemand nog meer dingen bedenkt, graag!

Groetjes!

Verwijderd

Het is inderdaad erg jammer als je nieuwe apparatuur niet goed werkt. Maar even dit: ik ben geen enkel spel tegengekomen dat niet werkte op mijn computer (Windows 2000), dus op Windows XP zullen je spellen ook wel werken.

Overigens ben ik wel nieuwsgierig naar hoe het gaat aflopen. Post het hier, als het kan.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik zeker doen Farzin! De opmerking over het geheugen vond ik trouwens ook erg bekend in de oren klinken. Ik weet alleen niet meer waarom. Maar het zou me niets verbazen.

Ik ben ooit tegen de standaard max filesize van windows opgelopen doordat ik een (niet lachen :P ) flashmovie uitschreef naar uncompressed AVI... de file zou 2.6 Gig worden, en dat pikte 98 niet lol! Dus waarom het geheugen niet?

Voordat ik mn hardware uitelkaar ga slopen wordt het dus eeeeeerst: WinXP erop ipv win98. Ben benieuwd!

Nogmaals bedankt alvast!

PS: de foutmelding na de install van de leadtek drivers:

A fatal exception OE occured at 031F:000052F1 :) Dus...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ja... we zijn er... :) Ik heb win2000 geinstalleerd en raad eens wat?!?!?! Perfecte installatie... Voorlopig doet de kaart het goed, maar ik moet het nog gaan testen natuurlijk :)

Ga ook nog een XP boot maken nou ik toch bezig ben :) Gewoon om te zien...

Dames, heren, hartstikke bedankt, en al is het natuurlijk niet een echte oplossing voor de problemen onder 98, who cares :) Het netwerk met de 98 machine via de adslrouter-router :) loopt ook perfect. Netwerk stond in 2 minuten :)

Allemaal heeel erg bedankt voor alle tips!!!!

LOL wat een hoop smilies hehehehe

Verwijderd

Download dan alsnog maar de allernieuwste via 4in1's want anders krijg je dat blauwe scherm later alsnog :)

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik zeker doen, maar ik wacht WEL effe op de eerste blauwe schermen :)

He jongens en meisjes, echt enorm bedankt... you made my day :+
Pagina: 1