Vraag over DDR geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2025
Ok ik ben dus van plan om binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen bij www.wintelco.nl Ze hebben daar een compleet athlon xp systeem te koop staan :9 en dat kan je dan nog aanpassen naar eigen keuze.

Nu wil ik in plaats van 256mb sdram, het snellere 256 ddr ram. Nu zijn er verschillende keuzes, er is brand/3rd, brand/brand, oem en ecc+reg brand/brand. Ik heb al ff rondlopen neuzen met search en ben erachter gekomen dat ik brand/brand moet hebben aangezien dat ecc+reg handiger is voor servers en dat brand/3rd misschien mindere kwaliteit is.

Maar nu wil ik dus weten wat de fabrikant van dat brand/brand is. Volgens mij is het niet Dimm?? Voor de rest staat het er niet bij dus als iemand het weet??

En ten tweede: er staat bij dat het pc266 is. Nu heb ik al aardig wat mensen hier gezien met pc2100 en pc2700. Is dat pc266 dan niet stukken langzamer of zo??

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
brand/brand betekend dat het printplaatje van het geheugen van een goed merk is, en dat de geheugenchips dus ook van een goed merk zijn.

brand/3rth is een printje van een "noname" fabrikant, en goede "merk" chipjes :)

[edit]
Ikzelf heb altijd brand/3rth, of als ik geld teveel heb brand/brand ;)

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
PC266 = PC2100, het draait op 133Mhz DDR, en kan 2,1GB/sec doorvoeren.

Niet elk moederbord kan DDR geheugen aan, misschien moet je daar ook nog ff naar kijken.

Merkgeheugen is bijna altijd wel goed spul, merkloos moet je absoluut niet hebben ;)

DDR = altijd DIMM :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 03 juli 2002 18:11 schreef Tha_Freak het volgende:
En ten tweede: er staat bij dat het pc266 is. Nu heb ik al aardig wat mensen hier gezien met pc2100 en pc2700. Is dat pc266 dan niet stukken langzamer of zo??
Die grote getallen staan voor de theoretisch maximale bandbreedte:

133MHz DDR -> 266MHz -> 266*8= ongeveer 2100MB/s
166MHz DDR -> 333MHz -> 333*8= ongeveer 2700MB/s

En verder : zie post hierboven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 16:36

Floor-is

5.2

HEt verschil tussen brand/brand in prijs is niet de moeite om voor prutskwaliteit te gaan iig.

ECC/REG is weer een heel ander verhaal, je moet de dingen niet door elkaar gaan halen.

Hmm bij nader inzien moet je misschien eerst eens leren wat wat nu is... (Staat hier inmiddels alweer boven :))

Bericht hierboven

• Freak
K bedankt allemaal.
Ben weer wat wijzer geworden.
Ik ga dus gewoon voor de brand/brand pc266 256mb ddr ram. :D

Kan je trouwens pc2100 en pc2700 met elkaar gebruiken dus als ik nu pc2100 neem en dan later pc2700 kan dat met elkaar gebruikt worden of niet?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op woensdag 03 juli 2002 18:48 schreef Tha_Freak het volgende:
K bedankt allemaal.
Ben weer wat wijzer geworden.
Ik ga dus gewoon voor de brand/brand pc266 256mb ddr ram. :D

Kan je trouwens pc2100 en pc2700 met elkaar gebruiken dus als ik nu pc2100 neem en dan later pc2700 kan dat met elkaar gebruikt worden of niet?
Ja dat kan, het spul is backward compatible :) (of je moet een bord hebben dat nogal picky is, in sommige gevallen vertikken twee verschillende DIMM's van zelfs dezelfde snelheids klasse samen te werken). Weet dat de langzaamste DIMM dan wel bepalend is voor de maximaal te halen geheugensnelheid. En ga idd voor een goed merk :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Da-Freak hebbie email of MSN ?

• Freak
Me email kan ik nu niet bekijken op deze oude comp dan geeft die een error message, de andere is weg voor reparatie, maar msn kan op deze wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Freak op 02-12-2014 20:58 ]

Pagina: 1