HD vol met clusterfouten

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Een buurjongen van me heeft dus een HD vol met clusterfouten. Hij draait Win XP als OS.

Hoe kan hij het weer goed krijgen?
Is formateren alleen voldoende?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Lijkt me meer een fysiek probleem. Waarschijnlijk is die schijf stervende.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik geef je weinig kans, maar met de diagnostic tool van de fabrikant van de HD (wel ergens op de site van de betreffende fabrikant te downloaden) is het vaak mogelijk slechte clusters te maskeren met behulp van speciale reservesectoren tijdens een low-level format (al vraag k me af of dat bij jou nog gaat met zoveel slechte sectoren ;)). Ook kan n low level format een eventuele afwijking in de positie van de koppen verhelpen door de tracks er precies onder te schrijven. Misschien dat ie daarom veel clusters niet kan 'vinden'.

Kortom: draai eens een volledige checkup met zo'n tool en eventueel een low level format erachteraan (is wel alles weg van de HD). Misschien dat ie t dan weer doet... en anders wordt t denk k idd garantie claimen en nieuwe halen/RMA sturen naar fabrikant als t nog kan...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
is de hdd in de bios wel goed ingesteld? als ie daar (handmatig) is ingesteld als zijnde een ander format (cylinders/heads/sectors) tja dan kun je problemen krijgen

kheb dit wel eens meegemaakt..

A wise man's life is based around fuck you

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
thanx you guys....

gaan we ff testen