Jullie hebben het waarschijnlijk wel gezien op tv en gelezen in talloze newsberichten(ook op tweakers.net)
Iedereen dolenthausiast...
Maar ik zie er niet zoveel heil in.
Waarom niet?
Hierdoor.
Het proces dat wetenschappers teleportatie noemen gaat als volgt:
Men neme een atoom/foton/quark/whatever , nu copieert men exact alle mogelijke data van dat atoom/foton en stuurt die data via een laser met lichtsnelheid naar een andere plaats waar met behulp van die data de atoom weer gereconstrueert wordt.
So far so good toch?Zou je denken....
Maar wat er gebeurt met dat oude/originele atoom....het wordt vernietigd.
Zo stond het exact beschreven in de werkwijze vd Australische wetenschappers.
Wat ze hier dus eigenlijk doen is een copy maken op een andere plaats en het oude vernietigen.
Hoewel wetenschappers dit proces teleportatie noemen vind ik dit niet de teleportatie die men in bijv. Star Trek ziet.
Stel je doet dit met een mens.....je copieert al zijn data van elke quark in zijn lichaam en verstuurt die data naar Mars ofzo(naar een spacestation of whatever)...
Dan heb je dus een copy van dat mens.
Maar het originele lichaam wordt nu vernietigd.
Ok nu loopt er dus misschien wel een copy van jouw lichaam rond op Mars, maar voel je jezelf dan nog als jezelf?
Want dat copy is een copy....het werkelijke origineel is niet getransporteerd....slechts zijn data.
Ik vind dit geen teleportatie....ik vind dit materie afscannen>data versturen naar andere positie>copy maken>originele materie vernietigen.
Dat vind ik dus geen teleportatie naar mijn mening.
Stel dat jij je op deze manier zou laten teleporteren.
Je vernietigt daarmee slechts jezelf, maar er loopt dan wel een copy ergens rond van jouw lichaam.
Stel dat een mens een ziel heeft, deze wordt dan niet gecopieerd.
Wat denken jullie hier nou van?
Geef je mening.
Iedereen dolenthausiast...
Maar ik zie er niet zoveel heil in.
Waarom niet?
Hierdoor.
Het proces dat wetenschappers teleportatie noemen gaat als volgt:
Men neme een atoom/foton/quark/whatever , nu copieert men exact alle mogelijke data van dat atoom/foton en stuurt die data via een laser met lichtsnelheid naar een andere plaats waar met behulp van die data de atoom weer gereconstrueert wordt.
So far so good toch?Zou je denken....
Maar wat er gebeurt met dat oude/originele atoom....het wordt vernietigd.
Zo stond het exact beschreven in de werkwijze vd Australische wetenschappers.
Wat ze hier dus eigenlijk doen is een copy maken op een andere plaats en het oude vernietigen.
Hoewel wetenschappers dit proces teleportatie noemen vind ik dit niet de teleportatie die men in bijv. Star Trek ziet.
Stel je doet dit met een mens.....je copieert al zijn data van elke quark in zijn lichaam en verstuurt die data naar Mars ofzo(naar een spacestation of whatever)...
Dan heb je dus een copy van dat mens.
Maar het originele lichaam wordt nu vernietigd.
Ok nu loopt er dus misschien wel een copy van jouw lichaam rond op Mars, maar voel je jezelf dan nog als jezelf?
Want dat copy is een copy....het werkelijke origineel is niet getransporteerd....slechts zijn data.
Ik vind dit geen teleportatie....ik vind dit materie afscannen>data versturen naar andere positie>copy maken>originele materie vernietigen.
Dat vind ik dus geen teleportatie naar mijn mening.
Stel dat jij je op deze manier zou laten teleporteren.
Je vernietigt daarmee slechts jezelf, maar er loopt dan wel een copy ergens rond van jouw lichaam.
Stel dat een mens een ziel heeft, deze wordt dan niet gecopieerd.
Wat denken jullie hier nou van?
Geef je mening.