Wat is het beste turn based strategie spel dat je hebt gespeeld, maakt niet uit hoe oud ze zijn, het gaat om de gameplay.
Age of Wonders, deel 2 ligt nu net in de winkel geloof ik.
Ik denk toch wle Civilisation 2, zooo verslavend
There is no magic.
Verwijderd
OMFG, mijn favoriete genre (serieus), naast FA-en en TO-en doe ik nix liever dan uren achter elkaar civIIen en de net uitgekomen age of wonders 2 demo spelen!
CivII scenario's downloaden is ook leuk
CivII scenario's downloaden is ook leuk
Verwijderd
Dat is voor mij MOO2 (Master of Orion 2). 
In vergelijking met 1 was dit op grafisch gebied een hele vooruitgang .
Qua gameplay niet echt vernieuwend helaas .
Hopelijk liggen ze met MOO3 op schema , zeker een game die ik ga halen.
In vergelijking met 1 was dit op grafisch gebied een hele vooruitgang .
Qua gameplay niet echt vernieuwend helaas .
Hopelijk liggen ze met MOO3 op schema , zeker een game die ik ga halen.
Advance wars is het enige turn based strategie spel die ik ken. Is redelijk leuk.
Civ.2 damn dat heb ik vroeger veel gespeelt
. Civ3 is ook wel aardig maar eigenlijk niet zo veel verschil met 2
Hoe kon ik die nou weer vergeten?! Dat spel werkt bij mij nog verslavender dan Civ 2.Op woensdag 03 juli 2002 18:58 schreef Timpie het volgende:
Heroes of Might and Magic
There is no magic.
Civilization 2 uiteraard, maar ook Panzer General 2 en Warlords 3
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
Dubbelpost? kan dat nog tegenwoordig? 
Wat al opgenoemd is
UFO/X-Com spellen (behalve Interceptor en Enforcer)
Civilization 1 + 2 natuurlijk
Alle Heroes of Might and Magic
Wat ook wel aardig is:
Colonization
M.A.X
Wat al opgenoemd is
Wat ook wel aardig is:
Colonization
M.A.X
XCOM: Terror From The Deep
UFO: Enemy Unknown
Master of Orion 2
Colonization
Civilization 1
En dan de laatste het hoogst omdat ik die het meest gespeeld heb
UFO: Enemy Unknown
Master of Orion 2
Colonization
Civilization 1
En dan de laatste het hoogst omdat ik die het meest gespeeld heb
Verwijderd
Great Strategy 2 
Heroes of Might & Magic 2
Zoveel turn based spellen speel ik verder niet meer. Deadlock heb ik nog een tijdje gespeeld die ik niet echt slecht, maar ook niet echt goed vond
Heroes of Might & Magic 2
Zoveel turn based spellen speel ik verder niet meer. Deadlock heb ik nog een tijdje gespeeld die ik niet echt slecht, maar ook niet echt goed vond
Battle Isle 2 en X-COM. Maar vind er de laatste tijd niet echt veel meer tussen zitten die echt goed zijn
[removed]
Ik had bij de 1ste Panzer General 2 ingevuld, ipv Panzer General. Ik had al op verstuur geklikt, maar was al te laat om hem nog af te brekenOp woensdag 03 juli 2002 19:36 schreef Terr het volgende:
Dubbelpost? kan dat nog tegenwoordig?
Wat al opgenoemd is
Wat ook wel aardig is:
Colonization
M.A.X
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
-CivII
-CivIII Call to Power
-Etherlords (zeer mooie gfx!)
-Disciples2: Dark Prophecy (leuk spel met knap verhaal!)
-Age Of Wonders.
Age of Wonders2 ook eens naar gaan kijken, maar wil eerst NWN uitspelen, anders laat ik die weer liggen, vlak voordat ik em uitgespeeld heb, en dat zuigt
.
-CivIII Call to Power
-Etherlords (zeer mooie gfx!)
-Disciples2: Dark Prophecy (leuk spel met knap verhaal!)
-Age Of Wonders.
Age of Wonders2 ook eens naar gaan kijken, maar wil eerst NWN uitspelen, anders laat ik die weer liggen, vlak voordat ik em uitgespeeld heb, en dat zuigt
1 was ook masterlijk..alleen had ik pas na maanden door hoe je naar een volgend level/blokje konOp woensdag 03 juli 2002 22:04 schreef _samurai het volgende:
Jagged Allience 2, dat spel was zoooooooooooo goed
-XCOM: Terror From The Deep
-XCOM: UFO Enemy Unknown
-XCOM: Apocalypse
-Civ1
-Civ2
-Colonization
-Deadlock 1 + 2 (die game ben ik kwijt gvd...
en vind ehm nergens meer te koop)
-Heroes of M+M series
-Master of Magic
-Master of Orion 1
-Master of Orion 2
voor de toekomst geef ik Master of Orion 3 de beste kansen.. dit genre is erg moeilijk om suc6vol in te zijn... maar als het ze lukt
*edit* ik zie net Panzer General 2 in iemand post staan.. dies ook geweldig
-XCOM: UFO Enemy Unknown
-XCOM: Apocalypse
-Civ1
-Civ2
-Colonization
-Deadlock 1 + 2 (die game ben ik kwijt gvd...
-Heroes of M+M series
-Master of Magic
-Master of Orion 1
-Master of Orion 2
voor de toekomst geef ik Master of Orion 3 de beste kansen.. dit genre is erg moeilijk om suc6vol in te zijn... maar als het ze lukt
*edit* ik zie net Panzer General 2 in iemand post staan.. dies ook geweldig
Civilization II, Colonization & Jagged Alliance 2 (ander soort achtig strategy
)
Ja maar op de een of andere manier vond ik 2 beterOp woensdag 03 juli 2002 22:08 schreef vinkie het volgende:
Civilization 3 is wel een cool spel
maar Civ3: Play the world komt eraan die fixt dat wel
Waarom zegt iedereen civ2?
Ik vond dat echt zo'n zware tegenvaller. civilization was echt een geweldig spel, maar civ2 was meer van hetzelfde. Zaten aantal leuke dingen in hoor, maar eigenlijk weinig vernieuwend. En het vroeg belachelijk veel van je comp, voor een turn-based game.
Ik vond dat echt zo'n zware tegenvaller. civilization was echt een geweldig spel, maar civ2 was meer van hetzelfde. Zaten aantal leuke dingen in hoor, maar eigenlijk weinig vernieuwend. En het vroeg belachelijk veel van je comp, voor een turn-based game.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
mischien omdat niemand Civ 1 heeft gespeeld?Op donderdag 04 juli 2002 01:23 schreef Diadem het volgende:
Waarom zegt iedereen civ2?
ik althans niet
echte aanraders (volgens ikke)
Jagged alliance 1 en 2
alle wat X-com is (op enforcer en interceptor na)
Civ 2
advance wars (gba)
fallen heaven (niet moeilijk wel leuk)
HoMM 1 tot 4
M.A.X. (briljant gemaakt maar mist iets)
age of wonders (lijkt beetje op HoMM)
Bier, Whiskey en Metal!!
Civ 1 was kewl: veel gespeeld op m'n 386
Ook colonisation (kent iemand dat?) en later Alpha Centauri (gaat verder met het verhaal van Civ 1) en dit jaar heb ik nog Civ 3 een paar keer uitgespeeld
.
Ook colonisation (kent iemand dat?) en later Alpha Centauri (gaat verder met het verhaal van Civ 1) en dit jaar heb ik nog Civ 3 een paar keer uitgespeeld
Age of Wonders 2!
Laat ik maar ff de PGCP quoten die zeiden het wel mooi vondt ik
Laat ik maar ff de PGCP quoten die zeiden het wel mooi vondt ik
Nog ff een plaatje erbij om het volledig te maken:Laat ik besluiten met te zeggen dat AoW2 een schitterend turnbased strategie spel is dat nu reeds een plaatsje heeft veroverd op mijn bovenste plan waar het broederlijk staat naast AoW, de X-com reeks en Battle Isle 2. Want dit is pure wereldklasse. Dit is een moment dat niet meer kan worden uitgewist. Dit is de omhaal van Van Basten en de vinger van Hans Brinkers in de dijk.Dit is geen Delfts' Blauw, maar Delfts' Goud. Het is een pure Triumph van genialiteit en creativiteit samengebald op één schijfje en dat met slechts één doel voor ogen: het verwennen van de gamer. Waar wacht je nog op?
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Jagged Alliance
Ufo,
Peoples General,
Fantasy General,
Panzer General,
Fallout: Tactics,
Fallout 1 en 2 (de combat is TB, voor de rest rpg),
Schaken.
Van de eerste twee series komen nieuwe opvolgers.
Ufo,
Peoples General,
Fantasy General,
Panzer General,
Fallout: Tactics,
Fallout 1 en 2 (de combat is TB, voor de rest rpg),
Schaken.
Van de eerste twee series komen nieuwe opvolgers.
O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!
Inderdaad ,
Panzer General (DOS) en Civilization waren/zijn veel beter dan hun opvolgers (qua gameplay).
Kon nooit echt wennen aan die Windows/controls en Menu's van PG II en PG III. Ook de scenario's trokken me meer aan.
Civ II en Civ III zijn goedkope aftreksels van CIV 1, grafisch wel steeds iets beter (al vond ik CIV III toch wel tegenvallen). De gameplay vrijwel identiek. Alleen de diplomacy was wel beter in III.
1) Panzer General
2) Jagged Alliance
3) Steel Panthers
4) civilazation
5) Steel Panthers WAW
Panzer General (DOS) en Civilization waren/zijn veel beter dan hun opvolgers (qua gameplay).
Kon nooit echt wennen aan die Windows/controls en Menu's van PG II en PG III. Ook de scenario's trokken me meer aan.
Civ II en Civ III zijn goedkope aftreksels van CIV 1, grafisch wel steeds iets beter (al vond ik CIV III toch wel tegenvallen). De gameplay vrijwel identiek. Alleen de diplomacy was wel beter in III.
1) Panzer General
2) Jagged Alliance
3) Steel Panthers
4) civilazation
5) Steel Panthers WAW
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Great Strategy II (MSX2, uitgebracht in 1991 ofzo)
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
was dat met die aliens ? met een soulsucker ? of heette dat inderdaad UFO ? kweet ut nie meerOp woensdag 03 juli 2002 18:32 schreef JUDGExKTF het volgende:
X-com, no doubt about
Civ 1 en 2
Advanced Wars op gba!!
Jagged Alliance 1 om de multiplayer en deel 2 tsja....om de gameplay
M.A.X vond ik ook altijd wel leuk.
Advanced Wars op gba!!
Jagged Alliance 1 om de multiplayer en deel 2 tsja....om de gameplay
M.A.X vond ik ook altijd wel leuk.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
wat lees ik daar, komt er een opvolger van jagged alliance? moooooooooooooooooooooooooooooooooooooi
men vergeet warlords 1,2 en 3 hier
1 en 2 ken ik, die vond ik echt geweldig
of deel 3 ook wat is weet ik niet, die heb ik nooit gezien
en civ2 vond ik helemaal niks, civ3 dan weer wel
civ1 is natuurlijk tha best, maar die is inmiddels toch wat gedateerd, civ3 is een goed alternatief
1 en 2 ken ik, die vond ik echt geweldig
of deel 3 ook wat is weet ik niet, die heb ik nooit gezien
en civ2 vond ik helemaal niks, civ3 dan weer wel
civ1 is natuurlijk tha best, maar die is inmiddels toch wat gedateerd, civ3 is een goed alternatief
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Conquest Of The New World DeLuxe is cool!
Turnbased via E-mail, 1 spelletje kon wel een jaar duren..
*snif* nostalgie...
* Tranzity gaat vanavond weer COTNW spelen!!
*snif* nostalgie...
Verwijderd
Heroes of Might and Magic III
Ik vind Heroes of Might and Magic IV maar niks. Ik blijf deel III het leukst vinden. En verder speel ik niet echt andere turn based spellen.
Ik vind Heroes of Might and Magic IV maar niks. Ik blijf deel III het leukst vinden. En verder speel ik niet echt andere turn based spellen.
Verwijderd
Civ 1 en 2
Heroes of Might and Magic 1,2,3
X-Com: Enemy Unkown & X-com: Terror from the Deep
en Jagged Alliance 1/2 waren ook wel leuk
Heroes of Might and Magic 1,2,3
X-Com: Enemy Unkown & X-com: Terror from the Deep
en Jagged Alliance 1/2 waren ook wel leuk
Civilisation II en Master of Orion II zonder twijfel. Speel ik nu *nog*, ik behoor tot die zeldzame groep mensen die de opvolgers beter vindt / vond dan hun voorgangers
Is daar nog ergens aan te komen?Op donderdag 04 juli 2002 11:48 schreef DynaMikeY het volgende:
Great Strategy II (MSX2, uitgebracht in 1991 ofzo)
En als het dan toch over MSX gaat: Daiva! jammer dat ie alleen in het Japans is... En een jaar of 10 geleden snapte ik dat nog wel een beetje, maar nu ik het laatst weer opstarte snapte ik er geen reet meer van......
Verwijderd
Waarom CivII beter als CivI was?
Simpel, je kunt met CivII zoveel meer, mods, scenario's etc...
Die houden voor mij nu ook nog de lol erin (samen met de gold-edition met multiplayer).
edit-
Simpel, je kunt met CivII zoveel meer, mods, scenario's etc...
Die houden voor mij nu ook nog de lol erin (samen met de gold-edition met multiplayer).
edit-
OMFG Dat r0xte! die heb ik ook nog ergens, je kon toch ook als de Hollanders spelen in dat spel?Op donderdag 04 juli 2002 11:57 schreef Tranzity het volgende:
Conquest Of The New World DeLuxe is cool!
*snif* nostalgie...
I think not. Check het funet.fi MSX archief anders eensOp donderdag 04 juli 2002 13:38 schreef Croga het volgende:
[..]
Is daar nog ergens aan te komen?
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
heroes of might and magic 3.
Heb tot nog toe alleen maar de demo gespeeld maar toch.
Heb tot nog toe alleen maar de demo gespeeld maar toch.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
space empires 3
gruwelijk veel uren aan verspild
speel het nog steeds regelmatig in de trein
gruwelijk veel uren aan verspild
speel het nog steeds regelmatig in de trein
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
nou jaaa
kent er hier niemand goeie 4X games?
Space Empires 2, 3 en 4 [url="http://www.malfador.com"]malfador machinations[/url] (edit: / ipv . werkt niet)
Stars! = het ultieme spel voor de zielige pc en ruimte freak
[url="http://www.crisium.com"]stars! [/url]
en heroes of might & magic heb ik ook wel eens gespeeld
kent er hier niemand goeie 4X games?
Space Empires 2, 3 en 4 [url="http://www.malfador.com"]malfador machinations[/url] (edit: / ipv . werkt niet)
Stars! = het ultieme spel voor de zielige pc en ruimte freak
en heroes of might & magic heb ik ook wel eens gespeeld
Verwijderd
Battle Isle 1-3!
Je kunt bij Dixons geloof ik nog de Battle Isle collection of zo aanschaffen, zitten 1-4 plus History Line 1914-1918 in. Alleen zit er een bug in de BI2-cd: het spel checkt de volumenaam van de cd, en die hebben ze voor deze verzameling veranderd, en dus denkt het spel dat het een illegale kopie is. Even fikken met een andere naam, en het werkt wel.
Je kunt bij Dixons geloof ik nog de Battle Isle collection of zo aanschaffen, zitten 1-4 plus History Line 1914-1918 in. Alleen zit er een bug in de BI2-cd: het spel checkt de volumenaam van de cd, en die hebben ze voor deze verzameling veranderd, en dus denkt het spel dat het een illegale kopie is. Even fikken met een andere naam, en het werkt wel.
final fantasy 3
beste de ooit uitgebracht is. kwa verhaal en graphics (voor de snes dan he
)
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
Hmmm denk denk,
ok veel namen zijn al gepasseerd, ik zet ze ik mijn persoonlijke top 4 (ja eigenlijk 3 maar dan zou ik 1 spel tekort doen)
1) Panzergeneral (I&II dus geen 3)
2) X-com (behalve interceptor en Enforcer)
3) Heroes of Might and Magic (ja allemaal wel)
4) Battle Isle (mag ik niet tekort doen)
ok veel namen zijn al gepasseerd, ik zet ze ik mijn persoonlijke top 4 (ja eigenlijk 3 maar dan zou ik 1 spel tekort doen)
1) Panzergeneral (I&II dus geen 3)
2) X-com (behalve interceptor en Enforcer)
3) Heroes of Might and Magic (ja allemaal wel)
4) Battle Isle (mag ik niet tekort doen)
Pagina: 1