Hoi iedereen,
Ik wilde net een schone Potato upgraden naar Sid (Sid omdat ik Gnome2 met apt wil kunnen installeren).. toen kreeg ik een foutmelding:
Dat werkte niet, daarna probeerde ik het in /root/.bashrc (oid) te zetten en opnieuw in te loggen, dat werkte ook niet.
Nu heb ik op rpmfind.net gezocht naar update-rc.d en hij kwam aanzetten met dpkg.. dus wat heb ik geprobeerd: "apt-get install dpkg dpkg-dev", maarja.. dat doet hij dus niet omdat apt nu weigert vanwege die foutmelding..
Wat moet ik nu doen? Is het iets heel simpels of moet ik nu zelf iets gaan compileren ofzo?
Alvast hartstikke bedankt
Nu ik dit wil versturen vind ik dit ergens:
Ik wilde net een schone Potato upgraden naar Sid (Sid omdat ik Gnome2 met apt wil kunnen installeren).. toen kreeg ik een foutmelding:
Dus probeerde ik het in mijn path te zetten en ik dacht dat het zo moest: "PATH=$PATH:/usr/local/sbin" etc.Preconfiguring packages ...
dpkg: `update-rc.d' not found on PATH.
dpkg: 1 expected program(s) not found on PATH.
NB: root's PATH should usually contain /usr/local/sbin, /usr/sbin and /sbin.
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (2)
Dat werkte niet, daarna probeerde ik het in /root/.bashrc (oid) te zetten en opnieuw in te loggen, dat werkte ook niet.
Nu heb ik op rpmfind.net gezocht naar update-rc.d en hij kwam aanzetten met dpkg.. dus wat heb ik geprobeerd: "apt-get install dpkg dpkg-dev", maarja.. dat doet hij dus niet omdat apt nu weigert vanwege die foutmelding..
Wat moet ik nu doen? Is het iets heel simpels of moet ik nu zelf iets gaan compileren ofzo?
Alvast hartstikke bedankt
Nu ik dit wil versturen vind ik dit ergens:
Dat zal ik dan ook maar eens proberen...> My solution was to make symlinks
> /sbin/ldconfig -> ~/bin/ldconfig
> /bin/true -> ~/bin/start-stop-daemon
> /bin/true -> ~/bin/update-rc.d