[Debian, Potato --> Sid ] update-rc.d niet in PATH

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoi iedereen,

Ik wilde net een schone Potato upgraden naar Sid (Sid omdat ik Gnome2 met apt wil kunnen installeren).. toen kreeg ik een foutmelding:
Preconfiguring packages ...
dpkg: `update-rc.d' not found on PATH.
dpkg: 1 expected program(s) not found on PATH.
NB: root's PATH should usually contain /usr/local/sbin, /usr/sbin and /sbin.
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (2)
Dus probeerde ik het in mijn path te zetten en ik dacht dat het zo moest: "PATH=$PATH:/usr/local/sbin" etc.

Dat werkte niet, daarna probeerde ik het in /root/.bashrc (oid) te zetten en opnieuw in te loggen, dat werkte ook niet.

Nu heb ik op rpmfind.net gezocht naar update-rc.d en hij kwam aanzetten met dpkg.. dus wat heb ik geprobeerd: "apt-get install dpkg dpkg-dev", maarja.. dat doet hij dus niet omdat apt nu weigert vanwege die foutmelding..

Wat moet ik nu doen? Is het iets heel simpels of moet ik nu zelf iets gaan compileren ofzo?

Alvast hartstikke bedankt :)

Nu ik dit wil versturen vind ik dit ergens:
> My solution was to make symlinks
> /sbin/ldconfig -> ~/bin/ldconfig
> /bin/true -> ~/bin/start-stop-daemon
> /bin/true -> ~/bin/update-rc.d
Dat zal ik dan ook maar eens proberen...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Een dag of wat geleden is dpkg 1.10 in Sid gekwakt. Daarbij is update-rc.d verplaatst van het package dpkg naar sysvinit. Op zich best logisch ook wel :)
Upgrade eerst sysvinit maar es, is mijn guess.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• saviour
  • Niet online
Heey, dat is snel en handig :)

Hartstikke bedankt, ik ga het proberen!

Edit:

Één klein probleempje; hoe ga ik dat doen? Met apt wil het niet werken vanwege dat PATH probleem en met dpkg ook niet (het pakketje eerst downloaden en dan met dpkg-i sysvinit...)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Probeer eens dat symlink-maak-truukje (ln -s /bin/true /usr/sbin/update-rc.d) en dan nog eens dpkg -i sysvinit*.deb.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
khad het net ook met me laptop, wat ik heb gedaan is misschien niet zo netjes maar werkt wel, ik deed op een nieuwe systeem waar nog nix op geinstalleerd was (laptop), ik deed gewoon een --force- *.deb in me archives mapje. tijdje pruttelen en klaar werkt gewoon goed.

• saviour
  • Niet online
Hmmz, bedankt voor jullie tips.. ik zal het de volgende keer proberen (ik had nu ondertussen nml alles alweer opnieuw geinstalleerd (gelukkig duurt dat niet zo lang)).

Het werkt wel gewoon als je Potato upgrade naar Woody en daarna naar Sid..
Pagina: 1