Toon posts:

Fan storing met Dell pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dell Optiplex gx1 450mhz.
Daar had ik eerst een een simpel koelblok om het plastic omhulseltje op+een fannetje om het blok te koelen.
Werd te warm allemaal. (70 graden)

Dus ik naar de pc shop. Daar hebbe ze een stukje van dat plastic omhulseltje dr af gehaald en een Koelblok+fan tegen de core aangezet.
Eenmaal thuis aangekomen doe pc aan, ga windows in. bekijk de temperatuur en de pc gaat opens uit :(. (vaag cpu temperatuur 33 graden.
En ik kreeg de melding na het opnieuw opstarten Therminal failure ( van mn bios)
Elke keer als ik in windows aant werk was ging ie vanzelf uit :(. Ik kast dus open maken+ stekkertje omdraaien van de fan . Hij gaat niet meer vanzelf uit :). Maar tydens het opstarten van mn pc krijg ik dus NU een andere melding. Previous fan failure of zo. Wel vaag, maar doordat ik het stekkertje heb omgedraaid gaat de fan pas aan als die de bios voorbij is, maar hij gaat niet mer vanzelf uit.
Op de site van dell waren ook veel andere mensen met dit probleem.

ZOu dit kunnen komen doordat de koeler die ik heb gekocht geen dell product is? een conflict of zo zeg maar dus?

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

die melding ken ik!.. :) heel ERG IRI.. heel simpel gezegt is m'n ervaring een extra fannetje op de HeatSink mikken, dat heeft mijn probleem toen opgelost!...

het betrof bij mij een GX1-400 by the way... succes!

Macconner! | speed 733@1007 :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je toen ook van coolsysteem verwisseld?
maar kan deze melding kwaad

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Ik heb de 'standaard' fan op de hs laten zitten, alleen wel een extra fan er bij gezet.. het stekkertje voor die fan op de hs maakt niet uit, stroom is stroom, ZELFS voor en dell ;)

Macconner! | speed 733@1007 :)