Toon posts:

port 80 en 21 mag dat van @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag me nou wel eens af... mag je iig port 80 en 21 open hebben staan?

ik had verhalen gehoort dat mensen abuse mails kregen omdat ze data tranfser door port 21 en 80 hadden???

of is dit pure bullshit??

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Wat ze mij vertelden is dat ze hier pas naar kijken als de snelheid in een regio erg laag ligt doordat er betrekkelijk veel dataverkeer is, dan scannen ze de hele straat en zien of ze toevallig servers enzovoort draaien... en dan krijg je een keurig bericht of je er onmiddelijk mee wilt ophouden want de rest heeft er last van.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 17:42 schreef m-m het volgende:
Wat ze mij vertelden is dat ze hier pas naar kijken als de snelheid in een regio erg laag ligt doordat er betrekkelijk veel dataverkeer is, dan scannen ze de hele straat en zien of ze toevallig servers enzovoort draaien... en dan krijg je een keurig bericht of je er onmiddelijk mee wilt ophouden want de rest heeft er last van.
dus gelijk een abuse mail... dat moet dan mijn tweede worden :( gvd gele kaart is tijdelijke afsluiting toch... het enigste wat ik wil is ff een website hosten op die port

Verwijderd

Er gaat toch ook data door die poort als je surft (80) en ftp sites bezoekt (21)? Lijkt me een beetje gekjes om te vragen die dicht te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 17:48 schreef rubenski het volgende:
Er gaat toch ook data door die poort als je surft (80) en ftp sites bezoekt (21)? Lijkt me een beetje gekjes om te vragen die dicht te zetten.
mja maar ze zijn gek. straks krijg ik een tweede abuse mail... weet niet of het mag :P

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:40
Op woensdag 03 juli 2002 17:51 schreef delusional het volgende:

[..]

mja maar ze zijn gek. straks krijg ik een tweede abuse mail... weet niet of het mag :P
Ze kunnen wel als provider uitgaand verkeer van je pc naar het internet toe blokkeren. Dit doen ze gelukkig niet..

Echter op mijn werk word dat overkoepelend geregeld en daar is dus uitgaand verkeer niet mogelijk. Moet eerst door de ambetelijke molen heen en dan na een weekje of zes en na goedkeuring van tig mensen mag er heel misschien zo'n poortje open..

Maar om je vraag te beantwoorden.. poort 21 en 80 mag je open hebben staan.. zodra er geklaagd word door buurtbewoners gaat men ook bij jou klagen. En als het goed is staat er ook in je voorwaarden dat je geen serverapplicaties mag draaien waar men vanaf het internet naar toe kan connecten.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• Squirtle
  • Laatst online: 05-01 19:48
Trouwens in de laatste wijzigingen van de algemene voorwaarden van @home staat dat je servers mag draaien, mits je een 2e ip adres/account hebt.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-07 21:46
Nee en het gaat er niet om of er "data doorheen gaat". Het gaat erom dat je servers draait (op welke poort dan ook) en dat deze continu voor upstream verkeer zorgen. Die 16kb/s upstream snoept van de totaal beschikbare upstream bandbreedte af en kan daarmee de verbinding voor anderen vertragen.

Die poort 80 en 25 zijn de "luisterde" poorten van een server. Als je zelf surft/ftp worden er bij jouzelf hele andere poorten geopent voor de uitgaande verbindingen. Deze poorten kunnen bijv in verbinding staan met poort 80 van een webserver. Tik maar eens "netstat" in een dosbox terwijl je je webbrowser hebt openstaan.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

wat je ook kunt doen, als je toch alleen tijdelijk iets wilt hosten is een andere poort nemen b.v. 7777

wat je dan doet is achter het adres :7777 zetten b.v.
http://217.112.10.11:7777

en dan kom je ook bij jouw site, zonder dat @home het ziet!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
draai al een jaar een ftp server op poort 21....

nog geen last mee gehad

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op donderdag 04 juli 2002 07:54 schreef reboq het volgende:
wat je ook kunt doen, als je toch alleen tijdelijk iets wilt hosten is een andere poort nemen b.v. 7777

wat je dan doet is achter het adres :7777 zetten b.v.
http://217.112.10.11:7777

en dan kom je ook bij jouw site, zonder dat @home het ziet!
7777 wordt gebruikt door unreal tournament. je moet een poort zoeken die niet gebruikt wordt door iets op je computer

Maak je eigen poll

Verwijderd

ik pompte er per maand +/- 800-900GB doorheen... nooit last mee gehad...

(dat was up+downstream)

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Op donderdag 04 juli 2002 13:04 schreef hypernatic het volgende:

(dat was up+downstream)
Gigabyte :?, dat zal een aardig warez locatie geweest zijn :+

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• FreakNL
  • Laatst online: 23:33

FreakNL

Well do ya punk?

(dat was up+downstream)
Wa's da voor connectie dan?

:?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52

(dat was up+downstream)
code:
1
2
3
30 dagen x 24 uur x 60 minuten x 60 seconden = 2.592.000

850.000.000 kb / 2.592.000 sec = 328kb/s

24/7 328kb/s is best knap met een @home verbinding...

850gb is niet 850.000.000kb maar dat maakt nu ff niet uit :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Volgens mij mag je de poortne allemaal wel open zetten is aleen niet verstandig om dfat te doen ivm hackers e.d |:(

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ken het verschil tussen outbound en inbound...

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1