Beeldscherm valt uit, na reboot BSOD

Pagina: 1
Acties:

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 09:32

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Nou ik heb de search gebruikt, en afgezien van een topic over een andere gf4 op winXP die het net even anders deed kwam ik niet op iets zinvols uit.

Het zit zo: Mijn systeem (zie hieronder)doet heel af en toe beetje raar na de aanschaf van mijn geforce 4. E gebeurt namelijk dit.

Na tijden goed gebruik (een week) en een goede afsluit van windows start ik mijn pc weer op. Alles gaat prima enzo, totdat ik bij windows kom. Hij start mijn internet vrolijk op maar tijdens dat opstarten valt mijn beeldscherm uit. Muis helpt niet, een spatie wel. Dus mijn beeldscherm gaat weer aan. Als ik vervolgens naar beeldschermeigenschappen wil gaan gaat ie weer uit... spatie en hij is weer aan maar gewoon op een lege desktop.

Maar nu komt het echte probleem: Reboot ik mijn pc daarna, dan krijg ik een BSOD vlak voor het opstarten van windows en reboot mijn pc. Dit kan ik alleen maar oplossen door in de safe mode mijn videokaartdrivers te uninstallen. Dat gedaan start hij weer op, ik reinstall die drivers en daarna doet hij het weer een tijd prima...

Nou moet ik zeggen dat mijn vidkaart overclocked is (zo hoort het :P) op 290/580, wat hij makkelijk zou moeten kunnen trekken. Ook tijden het spelen van games/3dmark loopt ie als een zonnetje. Maar dit probleem is zwaar irritant en er meot toch een oplossing voor zijn.

Ik draai detonator 29.41 (die .exe bestanden van 29.42 ed lust mijn pc niet, geen idee waarom)
VIA 4 in 1 V4.40

iemand suggesties???

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Hmmm net even de 29.42'a geprobeerd, die gaven direct problemen, zit nu met de 27,50... is helaas wel 400 3dmarks minder :(

Verwijderd

Maar de vraag is nu natuurlijk : is het probleem nu met deze oudere drivers opgelost ?

Het lijkt i.d. een probleem met de videokaart/drivers.

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
ik draai nu 27,50 wel aardig goed, maar dat was met de 29,41's ook een week of 2, dus dat zegt weinig helaas :(

Misschien worden die detonator 5's wat....

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
OK nu ben ik echt bang..

ik uninstall die 27,50's ff om te kijken of de officiele leadtek drivers een beetje werken, gaat mijn beeld helemaal flippen als ik windows in kom en winfox word geladen (overclockproggie)

Helemaal een vaag scherm, uiteindelijk wegvallen van scherm.. ik rebooten. Nu haal ik met welke driver ook nog maar 20 fps ipv 36 in de nature demo... kan je geheugen dan kapot zijn of zo??? of zal die overclock zoveel uitgehaald hebben?

* Xtinction trembles in fear :(

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
NM, die winfast drivers verwijderden je via drivers ook blijkbaar, na reinstall is alles weer normaal.. nu dat allereerste probleem nog oplossen :)
Pagina: 1