Toon posts:

NAV corperate edition quarantine probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat t hier thuis hoort......

ik probeer al dagen in een Novell omgeving met 5 servers en rond de 200 pc's met nu een prachtig paket van symantec (NAV corporate edition 7.6) de servers te koppelen aan de central quarantine server (die volgens mij niet eens op een novell server kan staan en ik die nu noodgedwongen lokaal draai) en die weer te koppelen aan mijn quarantine console.

nu lijkt het dat het eigenlijk wel allemaal goed staat maar de virussen die inmiddels gevonden zijn en zijn verplaatst naar quarantine zijn via de console helemaal niet lokaal en op geen enkele server meer terug te vinden, laat staan te deleten.

ik snap er helemaal nix van en de beschrijving van symantec zelf laat ook wel te wensen over...

heeft iemand dit probleem eerder meegemaakt en een oplossing voor mij???

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:10
Hoe het precies in Novell zit weet ik niet meer zeker maar die keer dat ik het geinstalleerd had maakte hij op de primary server een dir voor quarantine.

Overigens is het mijn inziens beter om standaard die meuk te wissen.
Je wilt eigenlijk geen virussen verplaatsen over je netwerk of ze nu in quarantine staan of niet.

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk wil je het wissen maar NAV zet het standaard in quarantine en dat wil ik toch wel vanaf mijn pc kunnen beheren.

je moet binnen een novell omgeving de central quarantine server op een Windows bak zetten maar hoe leg je dan het contact tussen die MS server en je quarantine console aan?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 16:42
Als je symantec belt, krijg je prima support, mits je legaal alles hebt aangekocht.
Ik kies ervoor om nooit de quarantaine server te installeren.
Maar goed.
De filetjes worden hernoemd en in een dir. gegooid (kan nu niet kijken, want ben niet op mijn werk).
Ook zijn deze bestanden gerenamed.
Als je in de log kijkt wanneer deze bestanden zijn gevonden, en je zoekt op tijd en datum, dan vind je ze zo terug.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
dat terug vinden waar ze staan is niet zo'n probleem maar als je dat over 5 servers elke keer moet gaan doen wordt je daar niet echt gelukkig van, daarom heeft symantec ook de central quarantine console uitgevonden, snappie

de plaats is overigens ....../nav/quar van je primaire server (primaire nav server dus) en eventueel andere servers (afhankelijk van je instellingen)
maar da's op novell en de console is alleen aan MS te koppelen (t hele novell netwerk is niet eens te zien)

de cd's komen van LAI en die doen daar nooit iets bij behalve een of ander dom plastic hoesje, ook op de cd staat nix maar dat blijkt bij alle LAI cd's te zijn (maakt het overigens niet minder legaal hoor)

ik zou het hier graag zo compleet mogelijk zien draaien, ten 1e, als t eenmaal goed loopt hoef je er amper naar om te kijken en ten 2e wil ik het gewoon graag weten.

ik blijf gewoon hopen op iemand die dit probleem kent en mij kan helpen :'(