Epox 8KHA+ probleem AGP en FSB

Pagina: 1
Acties:

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
ik ben ff met m'n pc-tje aan t kloten maar ik heb twee problemen waar ik niet uit kom!

- De FSB van het moederbord draait alleen maar op 100 FSB, als ik deze op 133 zet kom ik wel in t post-scherm maar daarna kan ik niet verder en ook niet in de bios komen.

- De AGP poort van het systeem wil niet! deze kan wel aan/uit-gezet worden in de BIOS maar dit geeft geen resultaat (de poort heeft het wel gedaan!)

Het gaat hier om een Epox 8KHA+ moederbord met 256 MB kingston DDR 2100 ram en een Asus Geforce 2 Ti 64 MB en de proc is een AMD XP 1800+ (locked)

kan iemand me hierbij helpen?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zet je de fsb via de BIOS op 133 of via het jumpertje (zoals het hoort)? En wat bedoel je met dat je AGP poort het niet doet? Je zegt iig wel dat je beeld krijgt..

• DoD Cerberus
Op woensdag 03 juli 2002 16:26 schreef Pollewob het volgende:
Zet je de fsb via de BIOS op 133 of via het jumpertje (zoals het hoort)? En wat bedoel je met dat je AGP poort het niet doet? Je zegt iig wel dat je beeld krijgt..
sorry, vergeten erbij te zetten.
de fsb zet ik omhoog met de jumper, maar als ik t met de bios doe werkt t ook niet!
en dat beeld wat ik krijg komt van een pci-kaartje, me videokaart (AGP) geeft geen beeld.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Pollewob
  • Niet online
Zit je videakaart wel goed in het slot? Geeft je mobo dan nog piepjes ofzo? En doet die Gefotce het wel goed in een ander systeem?

• DoD Cerberus
Op woensdag 03 juli 2002 16:32 schreef Pollewob het volgende:
Zit je videakaart wel goed in het slot? Geeft je mobo dan nog piepjes ofzo? En doet die Gefotce het wel goed in een ander systeem?
videokaart zit er goed in, mobo geeft geen piepjes als er een andere kaart inzit, zit er geen andere videokaart in geeft ie wel piepjes omdat ie dan geen vidoekaart vind ofzo. die geforce doet het wel

• Pollewob
  • Niet online
Dan is het vrij duidelijk denk ik. Of je AGP slot is overleden, of je kaart maakt geen goed contact meer. Je kan nog een BIOS update proberen, maar dat geef ik heel weinig kans.

• Bluppy2
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

misschien nog fftjes de post-codes controleren?

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• DoD Cerberus
Op woensdag 03 juli 2002 16:38 schreef Pollewob het volgende:
Dan is het vrij duidelijk denk ik. Of je AGP slot is overleden, of je kaart maakt geen goed contact meer. Je kan nog een BIOS update proberen, maar dat geef ik heel weinig kans.
ben nu een bios-update op een flop aan t zetten, ga t zo proberen....

bedankt alvast

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:06
Stel effe de settings in die wel werken. Nieuwste bios erin flashen. En dan effe opnieuw proberen. Zou 1 probleem tegelijk aan pakken.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• DoD Cerberus
Op woensdag 03 juli 2002 16:39 schreef Terror het volgende:
Stel effe de settings in die wel werken. Nieuwste bios erin flashen. En dan effe opnieuw proberen.
ga ik nu doen

• Terror
Ben benieuwd. GL

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Kan wel eens zo zijn dat je CPU het niet leuk vindt dattie van 100 naar 133 wordt opgejekkerd ...

Probeer het eens met stappen van 1 of 2 ipv meteen 33.

En misschien is het wel je geheugen ...

edit:

LEZEN |:(

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• DoD Cerberus
YES!!!! de AGP-kaart doet t nu! weet niet waar t aan lag, maar ik heb wat dingen nagekeken enzo in de bios en de kaart eruitgehaald en ff bekeken of alles er nog goed uitzag, daarna netjes erin gedaan en gecontroleerd of ie er goed in zat en ja hoor, hij doet het!

nu moet ik alleen nog ff kijken naar m'n FSB....

THX GUYS!!!

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Op woensdag 03 juli 2002 16:56 schreef DoD Cerberus het volgende:
YES!!!! de AGP-kaart doet t nu! weet niet waar t aan lag, maar ik heb wat dingen nagekeken enzo in de bios en de kaart eruitgehaald en ff bekeken of alles er nog goed uitzag, daarna netjes erin gedaan en gecontroleerd of ie er goed in zat en ja hoor, hij doet het!

nu moet ik alleen nog ff kijken naar m'n FSB....

THX GUYS!!!
Zie mijn reply hierboven ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Pollewob
  • Niet online
Hij heeft een XP1800+ en PC-2100 geheugen.. 133 MHz fsb moet geen probleem zijn dus :)

Staat het voltage van je cpu wel goed eigenlijk?

• DoD Cerberus
Op woensdag 03 juli 2002 16:57 schreef TheDarkLord666 het volgende:

[..]

Zie mijn reply hierboven ...
dat ga ik nu ff proberen! alvast bedankt voor de tip

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

nrg

De 8KHA+ heeft toch zo'n LCD'tje in de hoek waar dat ding foutcodes in zet?

Dan zet je toch de FSB op 133, kijk je wat dat schermpje te melden heeft, en zoek je dat op in het boekje?

• Terror
Op woensdag 03 juli 2002 16:58 schreef Pollewob het volgende:
Hij heeft een XP1800+ en PC-2100 geheugen.. 133 MHz fsb moet geen probleem zijn dus :)

Staat het voltage van je cpu wel goed eigenlijk?
Hmm, had ik niet eens aan gedacht, maar goed. Ter info. Komt vaker voor dat ze standaard al wat extra juice nodig hebben.

Pagina: 1