Toon posts:

[W2k] Snelkoppeling om af te sluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het nergens vinden.
Hoe kan ik een snelkoppeling op de desktop maken om de computer af te sluiten/opnieuw opstarten/uitloggen?

Locken heb ik wel gevonden, maar verder ook niet. Lijkt me toch wel dat het moet kunnen.
De M$ site heb ik geprobeerd door te ploegen, maar kan daar ook zo niks vinden.

Please help. :'(

Verwijderd

www.download.com heeft daar een aantal handige programmaatjes voor. Even zoeken dus :) (tenzij je perse een snelkoppeling wilt natuurlijk...)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
Standaard in W2k: Shutdown.exe (dus niet standaard in W2k :( in XP wel)

Snelkoppeling aanmaken met: shutdown.exe -s -t 00 en pc shutdownt direct..
-r ipv -s geeft een restart..

Je kan het ook met een rundll doen, moet je maar eens zoeken op rundll32 in de search

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Snelkoppeling graag

[edit]
Shutdown.exe heb ik hier zo niet op mn pc staan.
Hoe en waarom weet ik eigenlijk niet.
Ff zoeken op Rundll32

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

random

Lost his marbles

Zoek eens op google naar "shutdown.exe" :)

Honderden tooltjes komen binnen een tiende van een seconde naar voren, er zal er ook vast wel een tussen zitten die doet wat jij wil.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Krypt
Op woensdag 03 juli 2002 16:11 schreef Mongooltje het volgende:
Snelkoppeling graag
We gaan geen shotcut-files posten hoor... Een snelkoppeling aanmaken kun je zelf ook.. snelkoppeling maken naar die shutdown.exe (even download; bij microsoft site te krijgen) of naar een rundll statement..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek dus die Rundll statement.
Wat komt daar achter te staan?
De oude Win9x opties werken helaas niet. :'(

• Krypt
Download Shutdown.exe dan maar fftjes....

Werkt gewoon onder Win2000 (ik ga er vanuit dat je die hebt).. is wel de versie van XP, maar dat maakt niets uit.. eigenlijk ook te downloaden bij Microsoft, maar heb geen zin om te zoeken..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Weet misschien nog iemand anders die Rundll opties?

• Krypt
Zover ik kan zien is die Shutdown.exe toch de enige optie om via een shortcut WinXP te laten afsluiten..

Pvouput live

• siebrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 09:17

siebrand

Oops... typo

Op woensdag 03 juli 2002 19:01 schreef Mongooltje het volgende:
Weet misschien nog iemand anders die Rundll opties?
Het lijkt erop dat dit echt niet mogelijk is voor Windows 2000. Naast de resource kit 'shutdown.exe' is er ook nog psshutdown.exe van WinInternals (erg handige gratis toolkit).

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:29

Nowhereman

Ygenweis

Zo moet het kunnen;

Opnieuw opstarten:
C:\winnt\rundll.exe user.exe,exitwindowsexec

Windows aflsuiten:
C:\winnt\rundll.exe user.exe,exitwindows

Dit werkt onder win95/98 in iedergeval, onder win2000 weet ik ff niet zeker of er een rundll zit, anders kun je ff proberen om rundll32.exe te gebruiken...

-Pwn the day-

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik eerder al gezegd, die Win9x manier werkt niet.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op woensdag 03 juli 2002 23:18 schreef siebrand het volgende:
Het lijkt erop dat dit echt niet mogelijk is voor Windows 2000. Naast de resource kit 'shutdown.exe' is er ook nog psshutdown.exe van WinInternals (erg handige gratis toolkit).
:? heb je dit nu al geprobeert?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met dat shutdown.exe
Maar het werkt niet precies zoals ik wil.
Als ik het systeem daarmee wil afsluiten, dan gaat ie niet automatisch uit, maar ik krijg dan die melding: "u kunt nu de computer uitzetten"

Valt daar ook nog iets aan te doen? Ik kan het in de standaard opties niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Al een ander progje gevonden die het wel doet.
Gedownload van www.budja.com/shutdown
Hiervoor heb je wel het bestand vb40032.dll nodig.
Die is weer te downloaden bij http://www.freesoft97.mcmail.com/vbrun.html

• siebrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 09:17

siebrand

Oops... typo

Op donderdag 04 juli 2002 10:01 schreef Mongooltje het volgende:
Als ik het systeem daarmee wil afsluiten, dan gaat ie niet automatisch uit, maar ik krijg dan die melding: "u kunt nu de computer uitzetten"
Dit werkt alleen als je mobo ondersteuning heeft voor een power down vanuit software. Controleer je documentatie, misschien is die ondersteuning er wel niet.

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

als ik in WIN2K op de shutdown knop op mijn kast druk, die ik een schermpje: windows is shutting down, en hij schakelt uit. dat is de snelste manier om de compu uit te krijgen, en wel met een designated shortcut key

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:29

Nowhereman

Ygenweis

Nimm2, dan moet je moederboard dat wel ondersteunen...

Dat progje shutdown.exe daar kun je verschillende switches bij gebruiken. Run dat ding eens in DOS(mode) dan tik je gewoon shutdown en dan laatie alle switches zien , zo niet tik dan shutdown /?

-Pwn the day-

Verwijderd

Download gewoon ff lstools van http://www.losoft.de/

Daarin zit het programmatje down.exe Daarmee kan je computers lokaal en in het netwerk afsluiten, herstarten etc (ondersteunt ook POWER OFF, voor atx systemen)

Das gewoon buitengewoon leuk speelgoed, vergat ik vertellen dat het gratis was ? O+

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Sorry dat ik dit topic kick, maar om er nu weer een nieuw topic over te maken :z

Ik dus ook een soort van snelkoppeling om xp af te sluiten, maar dan na een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 30 min oid. Het nut hiervan? Zo kan ik via IR assistant straks mijn divx bak ook als mp3 speler gebruiken 's nachts en na 1 druk op de knop ervan uitgaan dat hij na een half uur oid uit gaan en niet de hele nacht aanblijft. Zo heb ik een muziekje om in slaap te komen :7

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt goed gezocht - maar ik denk dat je het gewoon zal moeten gaan combineren:
bijvoorbeeld [rml]DaRealRenzel in "Windows [ XP] Shortcut Afmelden"[/rml] in combinatie met sleep.exe ([google=sleep.exe]) kan je al het een en ander in elkaar knutselen :) (als je XP gebruikt heb je al een shutdown.exe waar je gewoon een tijd aan mee kan geven)

Lukt dat niet - open dan even een nieuw topic met daarin iets meer informatie en een overzicht wat er zoal al niet lukt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.