[3DSMax] Applicatie-Lay-Out probleem

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Sinds ik een aantal voorbeelden van de L&T CD heb geopend, heb ik een aantal kleine verschillen in de lay-out, welke ik nogal lastig vindt.

Zo is die gizmo (zo heet dat ding toch, die x-y-z as aangeeft) verandert, want er staat altijd nog maar bij 1 as een letter, en bij de andere 2 niet

Ook de weergave van de objecten in de viewports is anders. Zo wordt de kleur van het object ook weergegeven, terwijl dit voorheen altijd gewoon wit werd weergegeven. Ook worden alle polygonen weergegeven, dus bijvoorbeeld als je een box tekent, zag ik eerst altijd echt alleen die box, en nu zit er een diagonale lijn doorheen.

Op het volgende plaatje is wel te zien wat ik bedoel (klik voor full-screen)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~kvdzalm/3dsmax.PNG

Hoe kom ik nou terug naar de vorige instellingen, zodat ik weer handiger kan tekenen ?? Re-install heb ik al geprobeerd, scheelde niks.

Mother, will they like this song?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

customize, load custom GUI, default?
anders je max.ini eens weggooien..

de betaler vervuilt

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik denk dat het meeste van wat jij noemt wel te vinden is in het display-paneel, rechts in beeld.

Daar staat bijvoorbeeld onder het kopje display properties de optie edges only. Als je die aanzet, zijn de diagonalen in ieder geval weer weg.

Je objecten worden alleen wit als je ze selecteert, normaal gesproken, dus je moet je object selecteren om hem weer wit te krijgen.

Wat je bedoelt met dat je nog slechts één as ziet, snap ik niet helemaal. Misschien bedoel je dat je, zoals ik hier bovenin jouw beeld kan zien, hebt gekozen om alleen nog over één as te kunnen verplaatsen (de Y-as op je plaatje)? Dan moet je gewoon XY kiezen voor beide assen. Als je dat niet bedoelt, moet je misschien eens kijken bij customize>>preferences>>viewports?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik zal dat laatste even verduidelijken.

Als je een object selecteert, krijg je een soort assenstelsel te zien, met x, y en z, ieder een kleur, rood, groen en blauw. Normaal staat bij elke as de letter, maar bij mij is dat niet meer... die letters zijn weg, alleen de Y staat er nog, de andere keer alleen de X en de andere keer alleen de Z. Ik meen me te herinneren dat dat eerst anders was, dat X Y en Z er alle3 bijstonden.

edit: btw Oogst, heb jij bij Jos Heijmans in de klas gezeten?

• Oogst
Maar waarom mis je die letters dan? Heb je daar last van ofzo? En is dat niet gewoon omdat je maar één as aan hebt staan, dat je alleen bij die ene as de letter ziet?

BTW: Ja, ik heb heel mijn basisschoolperiode bij Jos in de klas gezeten en daarna zat hij op de middelbare school in een andere klas op dezelfde school. Waar ken jij die van dan?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 20:07 schreef TheLunatic het volgende:
Ik zal dat laatste even verduidelijken.

Als je een object selecteert, krijg je een soort assenstelsel te zien, met x, y en z, ieder een kleur, rood, groen en blauw. Normaal staat bij elke as de letter, maar bij mij is dat niet meer... die letters zijn weg, alleen de Y staat er nog, de andere keer alleen de X en de andere keer alleen de Z. Ik meen me te herinneren dat dat eerst anders was, dat X Y en Z er alle3 bijstonden.

edit: btw Oogst, heb jij bij Jos Heijmans in de klas gezeten?
edit: Ook wel handig als ik et antwoord typ.

probeer de toets X es.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 21:17 schreef Oogst het volgende:
Maar waarom mis je die letters dan? Heb je daar last van ofzo? En is dat niet gewoon omdat je maar één as aan hebt staan, dat je alleen bij die ene as de letter ziet?

BTW: Ja, ik heb heel mijn basisschoolperiode bij Jos in de klas gezeten en daarna zat hij op de middelbare school in een andere klas op dezelfde school. Waar ken jij die van dan?
Nee, het lag er niet aan dat ik maar 1 as had gekozen. Ik heb em nogmaals geuninstalled, alle regkeys weggehaald en opnieuw geinstalleerd, en het werkt nu weer zoals het hoort. Gelukkig :)

btw: Jos is een neef van me, en jouw naam viel laatst op mijn verjaardag omdat je je examens met allemaal 8-en en 9-ens zou hebben afgerond!

• Oogst
Maar met herinstalleren is je probleem in principe niet opgelost, er moet een echte oplossing zijn, alleen weet ik die niet. En dat vind ik irritant. :(

offtopic:
Jos heeft dan niet de waarheid gesproken: ik had niet alleen maar 8-en en 9-ens. Ik had namelijk ook een 10 op mijn eindlijst. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Het was ook niet Jos die het zei, maar z'n moeder :D